محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک Nvidia RTX 4050 6GB در ماه ژوئن عرضه خواهد شد

توییتر MEGAsizeGPU به تازگی اطلاعات جدیدی رو درباره کارت گرافیک پایین‌رده RTX 4050 دسکتاپ و زمان عرضه اون منتشر کرده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


به نظر می‌رسه که شرکت انویدیا در ماه‌های اخیر، نه یک کارت گرافیک جدید، بلکه چهار کارت گرافیک جدید عرضه کرده. در مسیر رونمایی از کارت گرافیک‌های سری ۴۰ انویدیا، اولین کارتی که در چند وقت اخیر عرضه شد در تاریخ ۱۳ آوریل، RTX 4070 بود. بعد از اون و تا انتهای ماه می، کارت گرافیک RTX 4060 Ti عرضه شد. برخی شایعات هم می‌گن که نسخه غیر-Ti کارت گرافیک RTX 4060 هم کمی بعد و در همان ماه می وارد بازار میشه.


یه نکته مهم دیگه اینه که برا اولین بار خبرهایی درباره زمان عرضه کارت گرافیک پایین رده RTX 4050 دسکتاپ منتشر شده. تا حالا اطلاعات خیلی مختصری از مشخصات فنی این کارت گرافیک به بیرون درز کرده، ولی تقریبا میشه قطعیت داشت که از پردازشگر AD107 برای این کارت استفاده میشه، البته یه نسخه ضعیف‌ترش. پردازشگر AD107-400 که نسخه کاملشه، برای کارت گرافیک RTX 4060 استفاده شده.

انویدیا دوست داره محصولات جدیدشو به تدریج عرضه کنه. به همین دلیل بود که عرضه کارت گرافیک دسکتاپ RTX 3050 تا یه سال بعد از تاریخی که رسما اعلام شده بود به تأخیر افتاد. با اینکه از ژانویه ۲۰۲۱ اسمش روی سایت‌های مختلف بود، انویدیا تا یه سال بعد، یعنی ژانویه ۲۰۲۲، صبر کرد تا بلاخره این کارت گرافیک یعنی RTX 3050 رو عرضه کنه.
علاوه‌بر اون، شرکت انویدیا نسخه دسکتاپ کارت گرافیک RTX 3050 رو چند ماه بعد از نسخه لپ‌تاپش عرضه کرد. اگه تایم‌لاینی که اعلام شده برای نسخه دسکتاپ RTX 4050 درست باشه، این کارت گرافیک با فاصله چهار ماه از نسخه لپ‌تاپش عرضه میشه.

کارت گرافیک Nvidia RTX 4050 6GB در ماه ژوئن عرضه خواهد شد

مشخصات اولیه‌ کارت گرافیک RTX 4050 – دو گیگ حافظه کمتر از RTX 3050

براساس اطلاعاتی که تا حالا منتشر شده، پردازشگری که در کارت گرافیک دسکتاپ RTX 4050 استفاده میشه با لپ‌تاپش مشترکه و ۲۵۶۰ هسته CUDA داره. درباره میزان حافظه‌ این کارت گرافیک هم شایعاتی پخش شده و به نظر میاد که این کارت با ۶ گیگ حافظه مجهز میشه، دقیقا مثل نسخه لپ‌تاپ. اگه این شایعه درست باشه، حافظه‌ این کارت گرافیک کمتر از نسخه قبلیش یعنی RTX 3050 دسکتاپه که یکم عجیب به‌نظر میرسه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×