محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

آیا Apple Silicon Mac Pro از کارت گرافیک های AMD پشتیبانی می‌کند؟

اپل در مراسم WWDC 2023 دیشب از Mac Pro مجهز به پردازنده M2 با همون ظاهر قبلی رونمایی کرد. به این معنی که این Workstation با همون هفت اسلات توسعه PCIe مانند مدل قبلی، که دارای پردازنده‌های Xeon اینتل بود، عرضه خواهد شد. متأسفانه، شما نمی‌تونید پردازنده گرافیکی AMD Radeon رو به این نسخه از Mac Pro وصل کنید. چون اپل محدودیت‌های خاصی رو در نظر گرفته که اجازه این کار رو نمیدن و در وهله اول یکی از جنبه‌های مهم داشتن اسلات توسعه PCIe رو حذف می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


Apple Silicon Mac Pro از پردازنده‌های گرافیکی Radeon AMD پشتیبانی نمی‌کند

عدم پشتیبانی از کارت گرافیک های AMD

مک پرو در حال حاضر با M2 Ultra و مشخصات ۶۰ هسته یا ۷۶ هسته‌ای GPU قابل سفارش دادنه. AppleInsider گزارش میده که اگر کاربران بخوان کارت گرافیک قدرتمندتری مثل یک GPU AMD Radeon رو برای بهبود عملکرد اضافه کنن، امکانش وجود نداره. لازم به ذکره که اپل استاندارد PCIe Gen 4 رو در مدل جدید خودش قرار داده. این احتمال وجود داره که این شرکت یک قفل نرم افزاری هم برای اضافه کردن کارت‌های توسعه فعال کرده باشه.

یکی از دلایل این محدودیت اینه که اپل احتمالاً قصد داره این تصور رو به وجود بیاره که M2 Ultra با پردازنده گرافیکی ۶۰ هسته‌ای یا ۷۶ هسته‌ای برای انجام هر کاری مناسبه و نیازی به اضافه کردن قطعه دیگه نیست. خوشبختانه، امکان اضافه کردن SSD مبتنی بر PCIe وجود داره و اپل هم برخی از اون‌ها رو در فروشگاه آنلاین خودش می‌فروشه. یکی از مزایای عمده خرید Apple Silicon Mac Pro اینه که مشتریان نیازی به خرید کارت Afterburner ندارن، بنابراین می‌تونن در طولانی مدت مقداری پول پس‌انداز کنن.

در آخر هم باید به این نکته اشاره کنیم که ممکنه سایر کارت‌های توسعه مانند شبکه، با مک پرو سازگار باشن، اما اگر یک پردازنده گرافیکی AMD Radeon دارید که می‌خواید ازش استفاده کنید، بهتره اون رو در Mac Pro مجهز به پردازنده اینتل نصب کنید؛ یا سراغ دسکتاپ‌های ویندوزی برید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×