محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اینتل پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc Pro A60 و Pro A60M را معرفی کرد

اینتل پس از معرفی رگباری کارت گرافیک توسط انویدیا در چند هفته گذشته تصمیم گرفته محصولات گرافیکی خودش رو آپدیت کنه و در همین راستا دو کارت گرافیک pro برای دسکتاپ و لپ‌تاپ در روز گذشته معرفی کرد. کارت گرافیک Arc A60 برای دسکتاپ و A60M برای لپ‌تاپ طراحی شده و از ریزمعماری Alchemist و از پردازنده گرافیکی ACM-G12 استفاده می‌کنن. به گزارش وب‌سایت VideoCardz، اینتل برای کارت گرافیک Arc A60 Pro با حافظه گرافیکی ۱۲ گیگابایتی، قیمتی حدود ۱۷۵ دلار در نظر گرفته. تا انتهای این خبر با بنچفا همراه باشید.


اینتل کارت گرافیک Arc A60 Pro رو برای استفاده‌های حرفه‌ای همراه با A60M Pro برای لپ‌تاپ معرفی کرد. این کارت گرافیک ۱۶ هسته Xe و ۱۲ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 داره. این سری کارت گرافیک‌های اینتل یعنی Arc A60 Pro برای اولین بار از پردازنده گرافیکی Xe-HPG (Alchemist) با نام ACM-G12 استفاده می‌کنن.

پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc Pro A60 و Pro A60M

کارت گرافیک Arc A60 Pro اندازه ۲۵۶ هسته XMX داره و سرعت کلاک اون به ۲.۴ گیگاهرتز می‌رسه. علاوه بر این، دیگر مشخصات این کارت گرافیک شامل توان گرمایی ۱۳۰ وات و رابط PCIe ۴.۰ x۱۶ میشه. همچنین، فرکانس نسخه موبایل این کارت گرافیک به ۱.۳ گیگاهرتزه. این کارت‌ گرافیک‌ها پردازنده گرافیکی G12 دارن و از هسته Xe استفاده و باس حافظه تا ۱۹۲ بیت پشتیبانی می‌کنن.

پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc Pro A60 و Pro A60M

به گفته اینتل، این پردازنده‌های گرافیکی جدید «برای طراحی و مدل‌سازی به کمک رایانه (CAD/CAM)، وظایف استنتاج هوش مصنوعی و پردازش رسانه در محیط‌های تجاری اختصاصی مناسب هستن و برنامه‌های خاصی مثل ۳ds Max، AutoCAD و Maya رو خیلی خوب اجرا می‌کنن.

با تأییدیه اینتل، انتظار می‌ره که عرضه محصولات گرافیکی سری Arc A60 از هفته‌های آینده آغاز بشه. البته نسخه لپ‌تاپ هم با یک هفته اختلاف وارد بازار جهانی میشه.

به‌نظر شما این کارت واراد بازار کامپیوتر ایران میشه؟!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×