محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

 نام پردازنده‌های مرکزی سری AMD Threadripper 7000 مشخص شد

توی این مطلب درباره پردازنده های جدید Threadripper 7000 از شرکت AMD صحبت می‌کنیم. این پردازنده‌ها براساس تکنولوژی Zen4 ساخته شدن و ۱۰۰-۰۰۰۰۱۳۵x کد محصول اون‌هاست. این کدهای محصول قبلاً در لیست محصولات رسمی OPN AMD ثبت شدن، اما هنوز نام رسمی این پردازنده‌ها اعلام نشده. اما بر اساس اطلاعات فاش شده، دو مدل HEDT، یعنی ۷۹۰۰X و PRO 7905WX در حال آماده‌سازی هستن. البته هنوز نمی‌تونیم با اطمینان بگیم هر دو مدل به بازار عرضه میشن یا نه. بعضی از منابع معتقدن که مدل اول به دلیل استفاده از سوکت کوچکتر SP6 قابلیت‌های محدودتری داره. ولی مدل WX از سوکت SP5 استفاده می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

کدهای محصول AMD برای پردازنده‌های نسل بعدی سری AMD Threadripper

در حال حاضر، تا زمان رسمی عرضه پردازنده‌های Threadripper 7000، باید به شایعات بسنده کنیم. تقریباً سه ماه دیگر می‌تونیم اطلاعات دقیق‌تری درباره اون‌ها بدست آوریم. اما حداقل انتظار می‌ره که این پردازنده‌ها حداقل ۶۴ هسته و ۱۲۸ رشته داشته باشن. البته اگر AMD تصمیم به افزایش تعداد هسته‌ها بگیره، می‌تونه از پیکربندی‌های EPYC Genoa با حداکثر ۹۶ هسته استفاده کنه.

پلتفرم جدید برای این پردازنده‌ها باید از سوکت LGA6096 (PRO) یا LGA4844 (HEDT) استفاده کنه و هر دو از تکنولوژی‌های مدرنی مثل حافظه DDR5 و رابط PCIe Gen5 بهره می‌برن.

پلتفرم جدید باید از سوکت LGA6096 (PRO) یا LGA4844 (HEDT) استفاده کنه و هر دو از تکنولوژی‌های مدرن مثل حافظه DDR5 و رابط PCIe Gen5 استفاده می‌کنن. جزئیاتی مثل سرعت کلاک یا حداکثر TDP برای این پردازنده هنوز مشخص نیست.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×