محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

گیگابایت کارت گرافیک های شکسته سری ۳۰ و ۴۰ رو تعمیر نمی‌کنه!

در چند روز گذشته، تعداد زیادی از کاربران خارجی در ebay و دیسکورد و فیسبوک مارکت‌پلیس، گزارش خرابی کارت گرافیک گیگابایتشون رو دادن. تمام این کارت‌‌ها یه خرابی یکسان دارن، اونم اینه که همه از محل قفل شدن کارت گرافیک روی مادربرد ترک خوردن و این باعث خرابی کارت‌ها و از کار افتادنشون بشه. تمامی کارت‌هایی که دچار این مشکل شدن گیگابایت بودن، و پشتیبانی گیگابایت از تعمیر اون‌ها امتناع می‌کنه! با بنچفا برای پوشش این اتفاق همراه باشید.

یوتوبری با نام Louis Rossman که تعمیرکار قطعات کامپیوتری هم هست، در ویدیویی گفته که در چند روز گذشته چندین کارت گرافیک از سری RTX 30/40 گیگابایت پیشش بردن که از ناحیه قفل درگاه PCIe ترک خوردن. مشکل جایی جالب میشه که خیلی از کاربران، کارت گرافیک‌هاشون رو برای تعمیر به گیگابایت مرجوع کردن، اما گیگابایت تمام اون‌ها رو با عنوان این که این ترک‌خوردگی از طرف کاربرانه و ما از تعمیر اون‌ها خودداری می‌کنیم!

برچسب بخش تعمیرات گیگابایت برای نشون دادن ترک و اعلام عدم تعمیر کارت!

تعداد کارت‌های این چنینی خیلی زیاده، به طوری که اگه در ebay دنبال کارت‌های گیگابایت بگردید، با کلی کارت خراب و نیازمند تعمیر مواجه میشید. تعمیر این کارت‌ها برای متخصصین ساده‌ست، و به خاطر همین عجیبه که گیگابایت از تعمیرشون خودداری کرده. عجیب‌تر اینجاست که وقتی یک خرابی یکسان در تعداد زیادی از محصولات وجود داره، قطعا مشکلی در ساخت کارت‌هاست که گیگابایت نمی‌خواد این مشکل رو بپذیره.

این مشکل زمانی رخ میده که پیسی روشنه و PCB کارت گرافیک گرمه. در این زمان با یک لرزش کوچیک، این تیکه ترک می‌خوره. PCBها معمولا محکمن و اتفاقی براشون رخ نمیده، و گیگابایت تنها شرکتیه که به این صورت در تعداد بزرگ با این مشکل روبرو شده. موضوع وقتی جالب میشه که می‌فهمید PCB کارت گرافیک‌های گیگابایت، از ضخیم‌ترین PCBها هستن و همچنین بک پلیت محکمی دارن. در نتیجه، این مشکل فقط زمانی به این صورت اتفاق میفته که PCB کارت گرافیک به خوبی در کارخونه پولیش نشده باشه، که یعنی این یه مشکل تولیده، نه مشکل کاربر و گیگابایت موظفه که اون رو تعمیر بکنه.

گیگابایت هنوز به این موضوع واکنش نشون نداده، اما انجمن تعمیر تکنولوژی در یک مقاله به طور کامل توضیح داده که چطور می‌تونید کارتتون رو تعمیر کنید. این کار باعث میشه گارانتی کارتتون از بین بره، اما به هرحال این گارانتی تزیینی به دردتون نمی‌خوره. حواستون باشه که بعد از این تعمیر، فقط باید کارت رو به صورت عمودی نصب بکنید، و اینکه تعمیر سختیه، پس اگه تجربه ندارید اصلا سراغش نباشید. برای داخل ایران هم باید منتظر بمونیم و ببینیم کسی با این مشکل روبرو میشه یا نه. اگه شما با این مشکل مواجه شدید، ممنون میشیم که عکس از شکستگی کارتتون و تجربه ارتباط با پشتیبانی گارانتی رو با ما به اشتراک بذارید.

محسن خدابخش

.Hello there من محسنم، با کلی علاقه که هیچ ربطی به هم ندارن. علاقه‌ام به گیم از 5 سالگی شروع شد و بیشتر فهمیدن درباره اینکه چطوری بازی‌ها اجرا میشن باعث شد به دنیای سخت افزار کامپیوتر وارد بشم. عاشق فیلم و سریال (مخصوصا استار وارز) هستم و تا الان زمان زیادی از زندگیم رو پای League of Legends هدر دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×