محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 8GB احتمالا تا پایان ژوئن عرضه می‌شود

اطلاعات جدیدی درباره تاریخ عرضه کارت گرافیک‌های انویدیا منتشر شده. با توجه به این اطلاعات NVIDIA کارت گرافیک GeForce RTX 4060 رو اواخر این ماه عرضه می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


شرکت NVIDIA چند هفته پیش کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti رو با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس قرار داد. اما حالا خبر رسیده که کارت گرافیک GeForce RTX 4060 قراره در ژوئن ۲۰۲۳ عرضه بشه.

این اطلاعات از طریق MEGAsizeGPU، یک افشاگر معروف در حوزه کارت گرافیک‌ها گفته GeForce RTX 4060 در ماه ژوئن وارد بازار جهانی میشه.

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 8GB

مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 8GB

خبر خوب اینه که GeForce RTX 4060 قراره با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه بشه. یعنی ارزون‌تر از قیمت GeForce RTX 3060 که در زمان عرضه ۳۲۹ دلار بود. به لطف معماری جدید Ada Lovelace و همچنین استفاده کامل از فناوری‌های پیشرفته مانند DLSS 3 و Frame Generation، حدود ۲۰ درصد افزایش نسبت به GeForce RTX 3060 رو در این کارت شاهد هستیم. (البته طبق گفته انویدیا)

در مقایسه با GeForce RTX 2060، شما شاهد افزایش ۶۰ درصدی عملکرد هستید که خبر خوبی برای کساییه که قصد ارتقا به دو نسل جدیدتر رو دارن.

GeForce RTX 4060 از پردازنده گرافیکی AD107-400-A1 استفاده می‌کنه که از نظر پیکربندی شبیه به GPU لپ‌تاپ GeForce RTX 4060ـه. این پردازنده گرافیکی دارای ۳۰۷۲ هسته CUDA و ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 در رابط باس ۱۲۸ بیتیه. گفته شده این کارت گرافیک جدید با ۲۴ مگابایت حافظه نهان L2 عرضه میشه.

مشخصات کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4060 8GB

همچنین باید بگیم که GeForce RTX 3060 در زمانی عرضه شد که بازار جهانی با کمبود کارت گرافیک مواجه بود. بنابراین کارت‌های سری ۳۰ پس از عرضه بسیار کمیاب بودن و با قیمت‌هایی بسیار بالاتر از قیمت کارخانه توی بازار معامله می‌شدن.

همونطور که تاکنون در مورد نسل GeForce RTX 40 Series دیدیم، ما کاملاً انتظار داریم که این کارت با قیمت درخواستی ۲۹۹ دلار یا نزدیک به اون عرضه بشه.

شما فکر می‌کنید این کارت با ورود به ایران چه برچسب قیمتی براش در نظر گرفته میشه؟ :)

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×