بررسیکیس

بررسی کیس Asus ROG Hyperion GR701

غولی پیکر سنگین وزن

کیس Asus ROG Hyperion GR701 واقعا ابعاد بزرگی داره اما با این حال بزرگ‌ترین کیسی نیست که دیدیم. این کیس به طرز شگفت‌انگیزی گرونه و با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار، توی فروشگاه‌ها در دسترس قرار گرفته. اگه بخوایم خیلی دقیق باشیم، تنها چیزی که کیس ایسوس ROG Hyperion GR701 رو از کیس‌های دیگه متمایز می‌کنه اینه که این کیس دو تا رادیاتور با سایز ۴۲۰ میلی‌متر رو پشتیبانی می‌کنه (یکی جلو و یکی بالا). توی این مطلب از رسانه بنچفا قصد داریم به بررسی کیس Asus ROG Hyperion GR701 بپردازیم. اگه قصد خرید کیس Asus ROG Hyperion GR701 رو دارید یا دوست دارید با ویژگی‌های این کیس جدید ایسوس بیشتر آشنا بشید، تا آخر این مطلب با ما همراه باشید. 


کیس Asus ROG Hyperion GR701

همه موارد دیگه مربوط به دیدگاه طراح ایسوسه و ویژگی‌هایی که در کیس‌های محبوب و معروف دیگه وجود داره مثل صفحات کناری شیشه‌ای تیره، استفاده از آلومینیوم سیاه برس خورده، محفظه آلومینیومی با بافت ریخته‌گری شنی و پایه‌ها و دستگیره‌های یکپارچه، نورپردازی ARGB فراوون، تعدادی فن و تعداد زیادی اسلات اضافه. به طور کلی، Hyperion تونسته یه‌جورایی هم جدید و هم آشنا باشه. کیس Asus ROG Hyperion GR701 برای علاقه‌مندان به کیس‌های بزرگ می‌تونه جذاب باشه اما برای بقیه خیلی اضافه‌ست.

(Credit: Thomas Soderstrom)

پنل جلویی این کیس شامل دکمه‌های روشن و ریست، شش پورت USB 3.2 (چهار عدد نوع A و دو عدد نوع C)، یک دکمه انتخاب حالت ARGB و یک جک هدفون/میکروفونه. زیر این پنل، یک لوگوی ROG روشن شده و پشت آن یک در قابل جدا شدن با فیلتر گرد و غبار وجود داره.

برداشتن در به سادگی با بالا بردن یک تب در لبه پشتی اون و عقب کشیدنشبه اندازه یک اینچه. سپس به راحتی میشه جداش کرد تا محل نصب سه فن ۱۴۰mm/120mm روی پنل بالا مشخص بشه.

بررسی کیس ROG Hyperion GR701
(Credit: Thomas Soderstrom)

از اونجا که Hyperion برای جریان هوای به سمت بالا طراحی شده، یک فیلتر با قابلیت پوشش کامل وظیفه جلوگیری از ورود گرد و غبار و همچنین دو فیلتر که در پشت تهویه‌گرهای پنل جلویی نصب شدن روی این کیس دیده میشه.

بررسی کیس ROG Hyperion GR701
(Credit: Thomas Soderstrom)

بریم سراغ محفظه داخلی و فضای نصب قطعات کیس ROG Hyperion. توی این شاسی ما فضای کافی برای مادربردهای EATX (با اندازه ۱۲ در ۱۰.۹ اینچ)، یک تابلوی جذاب با لوگوی ROG با نورپردازی ARGB، سه فن ورودی ۱۴۰ میلی‌متر و گذرگاه‌های مختلف کابل‌ها رو پیدا می‌کنیم. یک پنجره شفاف روی پوشش تامین برق در سمت راست، امکان نمایش منبع تغذیه RGB (بله، همچین چیزی وجود داره:))) رو به وجود میاره و یک پنل پلکسی سیاه-خاکستری در سمت مقابل به پنهان کردن کابل‌ها کمک می‌کنه. اما به طور کامل اون‌ها رو نمی‌پوشونه که البته مشکلی هم نیست.

با برداشتن پوشش شیشه‌ای سمت راست، محل قرار گرفتن کابل‌ها و جایی که باید مدیریت کابل انجام بشه مشخص میشه که توی تصویر می‌تونید به خوبی ببینید. همچنین محل نصب برای سه فن ۱۲۰ میلی‌متری هم هست که برای استفاده از این قسمت و قرار دادن سه تا فن دیگه باید تابلوی ARGB رو بردارید. البته می‌تونید این تابلو رو کنار کیستون قرار بدید که شاید ظاهر جذاب تری از داخل کیس داشته باشه. در سمت راست، دو جای مخصوص درایوی ۲.۵ اینچی قرار داره. دو فضای دیگه هم هست برای پشتیبانی از درایو ۲.۵ و ۳.۵ اینچی. یک هاب فن و نورپردازی ARGB هم در گوشه پایین و عقب دیده میشه.

(Credit: Thomas Soderstrom)

پوشش منبع برق همچنین دارای یک قسمت منعطفه که راحت جا‌به‌جا میشه و برای پنهان کردن ابزارها و لوازم جانبی طراحی شده؛ از جمله بخشی که به راحتی می‌تونید یک کیسه پیچ رو داخل اون مخفی کنید. 

تست و بنچمارک کیس ROG Hyperion GR701

در تصویر بالا می‌بینید که تابلوی ARGB برداشته شده تا زیرش محل نصب سه فن ۱۲۰ میلی‌متری مشخص بشه. این تابلو قابلیت نصب سه درایوی ۲.۵ اینچی رو داره. ماژول‌های نورپردازی جایگزینی هم برای این تابلو در دسترس هستن، و حتی شرکت‌هایی هم وجود دارند که بلوک‌های توزیع سیال خنک‌کننده رو دقیقا برای این حالت کیس تولید می‌کنن.

همراه با ROG Hyperion GR701، شما یک کیسه پیچ M3 و یک کیسه پیچ #۶/۳۲، دو پلاگین ضد گرد و غبار USB-C و چهار پلاگین ضدگردوغبار USB-A، یک بلوک بسته‌بندی برای کابل‌های استاندارد پنل جلویی، شش پایه، یک سوکت پیچ‌گوشتی به شکل فیلیپس، یک جعبه لوازم جانبی، یک براکت تبدیل کارت گرافیک عمودی، دو کابل تمدید EPS/ATX 12 ولت، بسته‌ای از بندهای کابل با سیم بسته‌ای، یک کتابچه راهنمای چند زبانه، یک ابزار پیچ پیچی ROG، و یک کاغذچه با اطلاعات پشتیبانی فنی ارائه میشه.

کابل‌ها شامل دو عدد پورت دوگانه USB 3.2 نسل ۱، دو عدد پورت تک پورت دوگانه USB 3.2 نسل ۲×۲، یک کابل صدا HD برای جک هدفون/میکروفون پنل جلویی، یک دکمه ریست/روشن و گروه LED، ورودی RGB برای هماهنگی با مادربرد، یک ورودی ۴ پین PWM برای کنترل فن مادربرد، و سه کانکتور برق SATA برای اتصال به فن‌ها و LEDهای داخلی وجود داره. با توجه به تعداد بسیار زیاد درگاه‌های قابل استفاده در Hyperion، به نظر میرسه که ورودی‌های برق اون بیش از حد نیاز طراحی شده.

هیچ کدوم از مادربردهایی که برای بررسی این کیس‌ در نظر گرفته شده بود، تعداد کافی از هدرهای جلویی USB 3.x رو برای پر کردن تمام پنل جلویی Hyperion ندارن، بنابراین توی تستی که قراره در ادامه ببینید فقط نیمی از پورت‌های کیس متصل شده.

(Credit: Thomas Soderstrom)

سیستم تست کیس ROG Hyperion GR701

ما برای نوشتن این بررسی از تست‌ها و بنچمارک‌های انجام شده توسط رسانه‌های معتبر سخت افزار دنیا استفاده کردیم و نتایج اون‌ها رو به همراه تحلیل صحبح فارسی براتون قرار می‌دیم تا بتونید اطلاعات مهم و لازمی از این کیس به دست بیارید. به گفته کسایی که این کیس رو تست کرده بودن موقع ساخت سیستم تست ROG Hyperion با مشکلاتی روبرو شدن. اول اینکه گوشه بالای ناحیه I/O با فشار زیادی به شیلد I/O مادربرد فشرده شد تا به صورت کامل به موقعیت درست برسه. پس از اینکه تمامی سوراخ‌های Hyperion به صورت کامل روی هم قرار گرفتن، در پشت مادربرد می‌بینیم که شیلد I/O اون هم به درستی قرار گرفته.

مشکل دیگه این بود که کابل‌های ۲۴ پین ATX و ۸ پین PCIe کمی کوتاه بودن. در نهایت، با استفاده از کمی نیرو، موفق می‌شید که همه کابل‌‌ها رو به مقصد برسونید. در آخر هم تمام کابل‌هایی که ممکن بود با مشکل مواجه بشن یعنی طول کابل‌های EPS12V منبع تغذیه FSP Dagger Pro کاملاً کافی بود.

نتایج بنچمارک کیس Asus ROG Hyperion GR701

کیس ROG Hyperion در تست دمای پردازنده پشت سر کیس HP Omen 45L قرار گرفت، با اینکه بخشی از جریان هوای ورودی که توسط سه عدد فن ۱۴۰ میلی‌متری تامین میشه از سقف این کیس با داشتن یک رادیاتور و فن‌های روی اون خارج میشه.

دمای پایین‌تری که در خنک کننده مدار تغذیه (Voltage Regulator Module) به دست میاریم، بهترین دلیل برای نصب رادیاتور و فن‌های اون بالای حرارت‌های سینک VRM مادربورده. 

اما درباره دمای کارت گرافیک، می‌توانید با خیال راحت انتخاب کنید. چون در اطراف کارت‌ گرافیک به اندازه کافی تفاوت در جریان هوا وجود نداره تا بتونیم بین چهار مورد، یک برنده رو اعلام کنیم.

صدای این مدل چه جور؟ با سه فن ورودی بزرگش، Hyperion دومین صدای بلند رو بین ۴ مدل دیگه داره. شیشه‌ی راست Hyperion در این جدول مزیتی منحصر به فرد به اون می‌بخشه، اما اونقدر کافی نیست تا صدای فن‌ها رو به طور کامل بگیره.

بنچمارک کیس ROG Hyperion GR701

جمع‌بندی از بررسی کیس Asus ROG Hyperion GR701

به انتهای بررسی کیس Asus ROG Hyperion GR701 رسیدیم. این کیس با پشتیبانی از تنظیمات خنک‌کننده‌ مایع بزرگ و داشتن دو برابر تعداد معمولی پورت‌های USB 3.2، به کاربرهای حرفه‌ای که قصد دارن یک سیستم نمایشی با ارزش واقعی داشته باشن، پیشنهاد میشه. نتایج عملکرد کیس Hyperion مشابه با مدل‌های رقیبشه.

همچنین قابل ذکره که اگه شما به دنبال یک کیس با این اندازه هستید، احتمالاً قصد دارید برای اون هم سیستم خنک کننده خیلی خوب و قدرتمند قرار بدید، این کیس جدید ایسوس دستتون رو برای این کار کاملا باز میذاره. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×