بررسیرم (RAM)

بررسی کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 + بنچمارک

امروزه یک سری از پریفرال‌های کامپیوتر همه‌شون با نورهای رنگی تولید می‌شن. سازنده‌ها دارن تلاش می‌کنن هر قطعه‌ای از کامپیوتر، از مادربرد تا کارت گرافیک، کیس، فن، کیبورد و موس، حتی ماژول‌های حافظه رو هم به نورهای رنگی مجهز کنن. خب، RGB برای اینه که نورپردازی به سیستمتون اضافه کنید و اون‌ها رو تا جایی که میشه شخصی‌سازی کنید. برای مدیریت این همه روشنایی RGB توی کامپیوتر، یه نرم‌افزار خوب لازمه. اینجا کورسیر با نرم‌افزار خودش، کورسیر آی‌کیو امکان مدیریت RGB رو به وجود میاره. ما توی این مطلب قصد داریم به بررسی کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200. این کیت رم یکی از محبوب‌ترین کیت‌های حال حاضر بازاره. اگه قصد خرید رم جدید یا ارتقای رم کامپیوترتون رو دارید تا انتهای این مطلب با بنچفا همراه باشید. 

 ویژگی‌ها و مشخصات کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200

کیت رم کورسیر Vengeance RGB PRO DDR4 3200 با کاور آلومینیومی عرضه می‌شه و همزمان با نورپردازی دینامیک چندناحیه‌ای، عملکرد خوبی رو در حافظه DDR4 به کاربر ارائه می‌ده.

 ویژگی‌ها و مشخصات کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200

بیاید ببینیم این کیت DDR4 کورسیر چه مشخصات و ویژگی‌هایی داره.

نرم افزار کورسیر iCUE 

اول از همه با نرم افزار اختصاصی کورسیر یعنی iCUE شروع می‌کنیم. این نرم‌افزار کورسیر با رابط کاربری خوب و ساده‌ای که داره کمکتون می‌کنه یه ظاهر جدید و کاملا شخصی‌سازی شده برای سیستمتون بسازید. با استفاده از این نرم افزار میشه RGB تمام قطعات کورسیر از جمله کیس، فن، خنک کننده پردازنده، موس و کیبورد و ماژول‌های رم رو مدیریت کرد. 

همچنین میشه از بین پروفایل‌هایی که از قبل تعریف شدن یکی رو انتخاب کرد و با انواع رنگ‌ها و شدت نور LED بازی کرد تا اون‌ها رو مطابق با سلیقه‌تون تغییر بدید. 

بیشترین پهنای باند و زمان پاسخ سریع

کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 برای عملکرد بیشینه برای آخرین مادربردهای DDR4 اینتل و ای‌ام‌دی بهینه شده. کورسیر توی صفحه رسمی این محصول یک تیتر برای این در نظر گرفته که بگه برای نصب این ماژول‌ها نیازی به سیم و کابل نداریم که خب مرسی کورسیر :))))))

PCB اختصاصی برای عملکرد حرفه‌ای

PCB اختصاصی برای عملکرد حرفه‌ای

PCB که در ساخت کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 استفاده شده یک مدار چاپی اختصاصیه که باعث ارتقاء کیفیت سیگنال میشه و عملکرد و پایداری بیشتری فراهم می‌کنه.

حافظه‌ی مخصوصاً انتخاب شده و کاور آلومینیومی زیبا

کورسیر میگه که در تولید این رم از ICهای دستچین شده استفاده کرده که تجربه اورکلاک بهتری رو ارائه میدن . همونطور که در تصاویر می‌بینید کاور رویی این ماژول‌های رم ها طراحی جذابی داره. این کاور که روی مدار چاپی رو پوشونده از جنس آلمینیومه و همین باعث میشه که عملکرد خوبی در خنک کاری داشته باشه و توی اورکلاک خیالمون از این بابت راحت باشه. البته اگه قصد اورکلاک داشته باشید. 

پشتیبانی از XMP 2.0

تنها با یه تنظیمات کوچیک تو بایوس سیستم می‌تونید این حافظه موقت رو برای بهترین عملکردش تنظیم کنید تا حداکثر کارایی رو داشته باشه. ما قبلا یک آموزش برای فعال کردن XMP روی سایت قرار دادیم؛ توی این مطلب می‌تونید آموزش فعال کردن XMP رو بخونید. 

بسته‌بندی و مشخصات ظاهری کیت رم کورسیر Vengeance RGB PRO DDR4 3200

حالا می‌رسیم به بخش بسته‌بندی و مشخصات ظاهری. کیت حافظه CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 تو یه جعبه‌ کارتنی سیاه و زرد با لوگوی کورسیر و تصویر محصول که با اندازه بزرگ روی جعبه چاپ شده عرضه شده. پشت بسته هم یه بخش کوچیک بازشده و شفاف داریم که میشه مشخصات حافظه و تایمینگش رو دید.

بسته‌بندی و مشخصات ظاهری کیت رم کورسیر Vengeance RGB PRO DDR4 3200

داخل جعبه هم دو تا ماژول حافظه تو یه سینی شفاف پلاستیکی با بسته‌بندی جداگونه قرار گرفتن.

بسته‌بندی و مشخصات ظاهری کیت رم کورسیر Vengeance RGB PRO DDR4 3200

وقتی این سینی پلاستیکی رو باز می‌کنید و ماژول‌ها رو از داخل اون بیرون میارید متوجه آلمینیومی بودن بدنه می‌شید که حس خوبی رو منتقل می‌کنه. 

مشخصات سیستم تست:

CPUIntel Core i9 9900K
BoardMSI Z390 Gaming Plus
RAM۲ X 8GB Corsair VENGEANCE PRO RGB DDR4
SSDCorsair Force GT 240 SSD
CoolerCORSAIR H115i RGB
GFXAORUS Radeon RX 570
PSUCorsair RM 850x
OSWindows 10

بنچمارک‌های رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200

حالا وقتشه که نتایج تست و بنچمارک کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 رو ببینیم.

بنچمارک‌های رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200
بنچمارک‌های رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200
بنچمارک‌های رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200
بنچمارک‌های رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200
بنچمارک‌های رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200

کیت حافظه CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 که نتایج تست اون رو در بالا می‌بینید، خیلی خوب در بنچمارک‌ها ظاهر می‌شه و علاوه بر این ظاهر خوبی هم داره همچنین برای اورکلاک کردن هم جا برای پیشرفت داشت. نرم‌افزار Corsair iCUE هم کنترل نورپردازی خیلی خوبی رو برای این کیت حافظه فراهم می‌کنه و اگه قطعات دیگه‌ای از Corsair دارید می‌تونید برای همگاری سازی اون‌ها از این نرم افزار استفاده کنید.

این کیت حافظه CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 تا ۴۲۰۰Mhz اورکلاک میشه و سیستم به‌طور کامل پایدار می‌مونه و عملکرد سیستمتون هم به تبع بهبود پیدا می‌کنه.

جمع‌بندی از بررسی کیت رم CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200

به طور کلی، اگه دنبال نورپردازی RGB برای سیستمتون هستید و دنبال یه کیت DDR4 3200MHz خوب می‌گردید که کنترل نورپردازی خیلی خوبی داشته باشه، کیت حافظه CORSAIR Vengeance RGB PRO DDR4 3200 یه گزینه‌ خیلی خوب به حساب میاد. این مدل رم از برند کورسیر از نظر عملکرد هم توی سطح خوبی نسبت به رقبا قرار می‌گیره و همین ارزش خرید اون رو بالا می‌بره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×