محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پشتیبانی اولیه AIDA64 برای پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل؛ Intel Raptor Lake Refresh

AIDA64 یه ابزار خیلی کاربردیه برای چک کردن اطلاعات سیستم، تشخیص مشکلات و مقایسه‌ قطعات کامپیوتری. خلاصه خیلی از چیزهایی که با سخت‌افزار کامپیوتر مرتبطه رو پوشش می‌ده. این نرم‌افزار همیشه با آخرین مدل‌های سخت‌افزار هماهنگ میشه و گاهی حتی قبل از اعلام رسمی، اون‌ها رو پشتیبانی می‌کنه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

آخرین نسخه‌ بتای این نرم‌افزار که تو ۱۴ جولای منتشر شده، پشتیبانی از کارت‌های گرافیک Navi 24 جدید از AMD مثل Radeon RX 6450M و ۶۵۵۰M رو اضافه کرده. هرچند این پردازنده‌های گرافیکی جدید نیستن و از ژانویه همراه با سری Radeon RX 7700/7600 معرفی شدن. به نظر میاد که هیچ کمپانی سازنده لپ‌تاپ یا توسعه‌دهنده نرم‌افزار خیلی علاقه‌ای به حمایت از این گرافیک‌ها نداشتن.

پشتیبانی اولیه AIDA64 برای پردازنده‌های نسل 14 اینتل؛ Intel Raptor Lake Refresh

بهترین خبر اینه که AIDA64 نسخه جدید حالا می‌تونه مدل‌های Intel Core i3/i5/i7 و i9 از نسل جدید Raptor Lake رو شناسایی کنه که همچنین بهشون میگن ۱۴th Gen Core یا سری ۱۴۰۰۰. البته به نظر نمیاد که AIDA64 بتونه تفاوت مدل‌های خاص رو بشناسه، چون هنوز هیچ تاییدیه‌ای از Intel یا اسناد درز شده‌ای وجود نداره. ولی حالا باید بتونه نشون بده که از چیپ نسل ۱۳ام استفاده شده یا مدل به‌روزشده نسل ۱۴ام.

شایعات میگن که Intel قراره پردازنده‌های دسکتاپ نسل ۱۴ام رو تو اکتبر عرضه کنه و یه ماه قبلش تو رویداد Innovation اعلامشون کنه. هنوز اطلاعات محصولات جداگونه تایید نشده، ولی انتظار میره که این مدل‌ها تو قسمت میانی و ورودی دارای هسته‌های بیشتری باشن و حداقل ۲۰۰ مگاهرتز سرعت بیشتری برای مدل‌های Core i9 داشته باشن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×