محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

مشخصات احتمالی i9-14900K ،i7-14700K و i5-14600K مشخص شد؛ ۲۰۰ مگاهرتز بالاتر

چهاردهمین نسل پردازنده‌های اینتل در چند ماه آینده معرفی می‌شن. اما مشخصات این سری جدید زودتر به دست برخی افراد و شرکای سازنده‌ سخت افزار (OEM) می‌رسه و اون‌ها هم مشکلی ندارن که این مشخصات رو با رسانه‌ها به اشتراک بذارن. رسانه‌ای به نام «بنچلايف» که قبلا اطلاعات داخلی بسیاری از اینتل رو فاش کرده بود، ادعا می‌کنه که مشخصات کامل آخرین مدل معروف به K-سری برای پلتفرم LGA1700 رو می‌دونه.

گفته میشه که «Raptor Lake-Refresh» سرعت کلاک بیشتری رو در تمام مدل‌ها ارائه می‌ده. بر اساس گزارش، اینتل سرعت ساعتی تمام مدل‌های K-سری رو ۲۰۰ مگاهرتز افزایش میده. گفته میشه سری Core i9 تا ۶.۰ گیگاهرتز (۱۴۹۰۰K) رسیده و Core i7 هم الان به ۵.۶ گیگاهرتز می‌رسه (۱۴۷۰۰K) و Core i5 هم می‌تونه با سرعت ۵.۳ گیگاهرتز عمل کنه.

مشخصات احتمالی Intel Core i9-14900K ،i7-14700K و i5-14600K مشخص شد؛ 200 مگاهرتز بالاتر

در مورد تعداد هسته‌ها، فقط Core i7-14700K از پیکربندی متفاوتی نسبت به «رپتور لیک» (۱۳۷۰۰K) اصلی برخوردار خواهد بود و با پیکربندی جدید ۸P+12E عرضه خواهد شد. بنابراین فقط در این مدل بخش «کش هوشمند» به میزان ۳۳ مگابایت (در حال حاضر ۳۰ مگابایت) بیشتر میشه.

گزارش قبلی از RedGamingTech می‌گفت که Core i5-14600K قراره هسته‌های پرفورمنس بیشتری داشته باشه، اما اگر اطلاعات Benchlife رو باور کنیم، این اطلاعات متأسفانه نادرست هستن. مدل Core i5 همچنان بر اساس ۶ هسته عملکردی طراحی شده و بنابراین همون پیکربندی مدل اصلی رو داره. با این حال، سرعت پردازنده همچنان ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر میشه (تا ۵.۳ گیگاهرتز). البته اگر مشخصات صحیح باشن.

مشخصات احتمالی Intel Core i9-14900K ،i7-14700K و i5-14600K مشخص شد؛ 200 مگاهرتز بالاتر

منتظر باشید که اینتل «Raptor Lake-Refresh» رو در ماه اکتبر عرضه کنه. در ابتدا، فقط مدل‌های K و KF (بدون GPU یکپارچه) عرضه می‌شن و سپس نسخه‌های ۶۵ وات غیر-K در ابتدای سال آینده در دسترس قرار می‌گیرن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×