@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

اولین نتایج کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB منتشر شد

چند روز پیش، یکی از شرکت‌های مربوط به تولید کارت گرافیک، به‌طور داخلی اعلام کرد که کارت گرافیک جدیدش، GeForce RTX 4060 Ti نسخه ۱۶ گیگابایتی، هیچ فرق خاصی با نسخه ۸ گیگابایتی نداره! اما اولین بررسی غیر رسمی که از این کارت انجام شد، خبر خوبی بهمون داد و نشون داد که نسخه ۱۶ گیگابایتی عملکرد بهتری داره و از نسخه ۸ گیگابایتی پیشی می‌گیره! تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


نتایج کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB

کانال Hardware Unboxed که خودشون مستقلن، یه نمونه از این کارت‌های ۱۶ گیگابایتی RTX 4060 Ti رو تهیه کردن و تست‌هایی روش انجام دادن. گرچه هنوز بررسی کامل نشده ولی نتایج اولیه جالبی داشته.

 نتایج کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB

با ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی، بازی‌ها اصلا خوب اجرا نمی‌شدن و معمولا مشکلاتی مثل پرش فریم داشتن. اما وقتی کارت گرافیک ۱۶ گیگابایتی رو امتحان کردن، همه این مشکلات از بین رفت و عملکردش خیلی بهتر شد. برخی بازی‌ها تا ۱۵ درصد هم نرخ فریم بیشتری داشتن.

به خصوص در بازی The Last of Us که مصرف حافظه ویدئویی بالایی داره، هر دو نسخه ۱۶ و ۸ گیگابایتی RTX 4060 Ti تقریبا یکسان بودن، ولی نسخه ۱۶ گیگابایتی کمتر از نسخه ۸ گیگابایتی دچار پرش فریم شده و همچنین یه کم بیشتری هم نرخ فریم داشته.

تو بازی Resident Evil 4 هم با تنظیمات بالا و در وضوح ۱۰۸۰p، حدود ۱۱ گیگابایت حافظه ویدئویی استفاده شده که نسخه ۱۶ گیگابایتی این امکان رو داشته که بهتر از نسخه ۸ گیگابایتی اجرا بشه و گیم‌پلی رو روان‌تر نشون بده. تو بازی Forspoken هم نسخه ۱۶ گیگابایتی بدون مشکلات حجم حافظه‌ای که در نسخه ۸ گیگابایتی وجود داره اجرا شد.

در کل به نظر می‌رسه نسخه ۱۶ گیگابایتی RTX 4060 Ti با اختلاف قیمت ۱۰۰ دلاری خیلی ارزش زیادی نداره و قیمت ۵۰۰ دلاری برای کارت گرافیک ۱۰۸۰p خیلی زیاده.

حالا برای اولین بار می‌تونیم کارت گرافیکی رو با حجم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی بگیریم که عملا تفاوتی با هم ندارن، فقط حافظه‌اشون فرق داره. این موقعیت منحصربه‌فرد بهمون اجازه می‌ده که بهتر از همیشه تأثیر حجم حافظه ویدئویی رو تو اجرای بازی‌ها مقایسه کنیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×