محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی ها

پلی‌استیشن ۵ پرو احتمالا در نوامبر ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد؛ با ری تریسینگ بهبود یافته

تام هندرسون (Tom Henderson) که یکی از افراد صنعت گیمینگه و خبرهایی که منتشر می‌کنه هم معمولاً درسته، درباره‌ کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو (PlayStation 5 Pro) خبر جدیدی منتشر کرده. بر اساس منابعش، سونی واقعاً در حال آماده‌سازی آپدیت میان نسلی کنسول‌هاست. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


پروژه‌ این کنسول به‌نظر میاد که با نام رمزی «Trinity» پیش رفته که البته این کار برای سونی عادیه چون اگه یادتون باشه کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن VR هم نام‌های رمزی برپایه‌ ماتریکس داشتن، مثل نئو و مورفئوس. گفته‌شده که کار روی Trinity از اواسط ۲۰۲۲ شروع شده و هدفش اینه که تا اواخر سال، در نیمه‌ دوم نوامبر، کیت‌های توسعه‌ این کنسول به دست استودیوها برسه.

در مورد تاریخ انتشار رسمی PlayStation 5 Pro، هندرسون اصرار داره که موعد انتشار کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو نوامبر ۲۰۲۴ـه، یعنی همونطور که قبلاً گفته شده بود. شایعه‌ها هم به اضافه‌ امکانات ردیابی پرتو بهبود یافته، حالت پرفورمنس در ۸K و نرخ فریم بهتر و پایدارتر در وضوح ۴K برای پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره دارن.

البته خیلی احتمالش کمه که بازی‌های زیادی بتونن روی پلی‌استیشن ۵ پرو با کیفیت ۸K به خوبی اجرا بشن. اما دو تا هدف دیگه‌ که بهشون اشاره کردیم کاملاً امکان‌پذیر به نظر میان: ردیابی پرتو بهبود یافته، که واقعاً می‌تونه تجربه بازی رو بهتر کنه چون سخت‌افزار پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در این زمینه ضعیف هستن و این تکنولوژی می‌تونه تا حدی اون رو جبران کنه.

پلی‌استیشن 5 پرو احتمالا در نوامبر 2024 عرضه خواهد شد؛ با ری تریسینگ بهبود یافته

مشخصات PlayStation 5 Pro

گزارشی که درباره PlayStation 5 Pro منتشر شده به‌طور دقیقی به جزئیات فنی کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو اشاره نمی‌کنه. اما می‌گه که حافظه‌ی رم اون با سرعت ۱۸۰۰۰ MT/s کار می‌کنه که از ۱۴۰۰۰MT/s پلی‌استیشن ۵ بهتره. همچنین به ۳۰WGP ، یا همون واحدهای پردازش‌کار گروهی، اشاره داره که باید معادل ۶۰ واحد محاسباتی باشه که از ۳۶ واحد پلی‌استیشن ۵ بیشتره.

اگه کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو واقعاً سال آینده روانه بازار بشه، احتمال زیادی داره که از فناوری AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی کنه، که این خیلی می‌تونه نقش مهمی توی پایداری فریم‌های هر بازی ایفا کنه. FSR 3 در نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد و به عنوان پاسخ AMD به DLSS 3 (تولید فریم) عرضه شد. بر اساس آمارهای AMD، این فناوری از ‘فریم‌های توپولوژی شده’ استفاده می‌کنه تا کارایی رو دو برابر کنه. اما هنوز تاریخ اجرای این فناوری روی کامپیوترها اعلام نشده و فقط گفته شده که توی سال ۲۰۲۳ به بازار میاد.

با FSR 2 میشه به تعداد فریم بیشتری رسید و فهمیدیم که با اضافه‌کردن فریم‌ها به صورت نرم افزاری می‌تونیم کارایی رو دو برابر کنیم.

هندرسون هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو منتشر نکرده. همچنین گفته که اطلاعاتی درباره‌ پلی‌استیشن ۵ اسلیم که شایعاتی درباره اون هم وجود داره، نداره و به نظرش اصلاً قرار نیست این دستگاه عرضه بشه.

مدل پرو پلی‌استیشن ۴ سونی در سال ۲۰۱۶ معرفی شد – سه سال بعد از عرضه‌ی مدل عادی PS4. شما فکر می‌کنید سونی مدل اسلیم پلی استیشن ۵ رو به بازار عرضه کنه؟! حتما در بخش کامنت‌ها برامون بنویسید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×