محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

بررسی‌های پردازنده AMD Ryzen 5 7500F منتشر شد؛ این پردازنده با قیمت ۱۷۹ دلار به صورت جهانی عرضه می‌شود

یه‌جورایی عجیبه که بررسی‌ها رو روز یکشنبه منتشر می‌کنن، اما این تاریخیه که AMD تعیین کرده و حالا تعداد زیادی بررسی از رسانه‌های آسیایی منتشر شده. البته AMD توضیحی درباره‌ اینکه چرا فقط این منطقه نمونه‌ها رو دریافت کرده، نداده، اما این رسانه‌ها مدعی شدن که این پردازنده فقط در یک نقطه‌ جهانی به نمایش دراومده. تا آخر این خبر درباره پردازنده Ryzen 5 7500F با بنچفا همراه باشید.


بدون شک، این عرضه‌ پردازنده‌ها اصولاً بر بازار آسیایی تمرکز دارن. در نتیجه، رسانه‌ها این پردازنده رو با چیزی که اینتل به قیمت مشابه در این منطقه ارائه میده، مقایسه می‌کنن. در چنین شرایطی، Core i5-13490F به نظر بهترین گزینه میاد چون هر دو پردازنده هم با نهایت ۶ هسته بدون گرافیک متمایزن. البته تفاوت‌های قابل توجهی هم بین این دو CPU وجود داره.

بنچمارک‌های پردازنده AMD Ryzen 5 7500F

بررسی‌های پردازنده AMD Ryzen 5 7500F منتشر شد؛ این پردازنده با قیمت 179 دلار به صورت جهانی عرضه می‌شود

پردازنده AMD یه مدل ۶ هسته‌ای با توان ۶۵ وات و تا فرکانس ۵ گیگاهرتزه. در حالی که Core i5-13490F شامل ۱۰ هسته‌ای (شش تاش از نوع هسته‌های عملکردی) و فرکانس به حداکثر ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسه. بررسی‌ها نشون دادن که دمای و توان مصرفی این پردازنده تقریباً با Ryzen 5 7600 یکیه، و شاید اینکه یه کم کم‌تر هم باشه. این قابل درکه، چون این پردازنده در واقع نسخه‌ای با فرکانس کمتر از همون Ryzen 5 7600ـست که هسته‌ گرافیکی هم نداره.

بررسی‌های پردازنده AMD Ryzen 5 7500F منتشر شد؛

از نظر عملکرد در بازی، پردازنده AMD به نظر میاد از همتایان اینتلش جلو می‌زنه. از جمله Core i5-13500 و ۱۳۴۰۰ جدید، که برای کسانی که عمدتاً پردازنده رو برای بازی می‌خوان بخرن، انتخاب مناسبی محسوب میشه. علاوه بر این، پردازنده AMD با مادربرد‌های AMD A620 هم سازگاری داره و گزینه‌ای مناسب و به قیمت اقتصادی برای سیستم‌هایی که از این پردازنده استفاده می‌کنن، ارائه می‌ده.

طبق گزارش‌ها، این پردازنده AMD با قیمت ۱۷۹ دلار به بازار عرضه میشه و از دیروز هم فروشش شروع شده. این پردازنده در حال حاضر توسط یک فروشگاه آنلاین چینی با قیمت ۱۲۳۹ یوان چینی (۱۷۲ دلار) لیست شده. شرکت تایید کرده که این پردازنده یعنی  Ryzen 5 7500F همراه با یک کولر Wraith Stealth ارائه میشه که این پیشنهاد رو بهتر می‌کنه. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×