محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

بنچمارک پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000 با ۱۶ هسته و کلاک تا ۵.۲ گیگاهرتز منتشر شد

آخرین اخبار مربوط به CPU ای‌ام‌دی Ryzen Threadripper 7000 منتشر شده. این پردازنده با دارا بودن ۱۶ هسته Zen 4 و سرعت‌ کلاک بالاتر از ۵ گیگاهرتز در راه عرضه قراره داره. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


همونطور که گفتیم سی پی یو ای‌ام‌دی Ryzen Threadripper 7000 دارای ۱۶ هسته Zen 4 و سرعت‌ کلاک تا ۵.۳ گیگاهرتزه. اخیرا بنچمارک های تازه ترین نمونه سری Ryzen Threadripper PRO 7995WX ای‌ام‌دی، منتشر شده و عملکرد این پردازنده رو روی کاغد مشخص کرده. حالا ما یک چیپ دیگر داریم که در دیتابیس  Geekbench 6 ظاهر شده. این چیپ هیچ نام تجاری رسمی نداره، اما از «OPN “100-000000886-30_Y» استفاده می‌کنه و باید اون رو جزو خانواده آینده Threadripper 7000 بدونیم. البته ما نمی‌تونیم درباره SKU PRO یا Non-PRO نظر بدیم چون هنوز اطلاعاتی در ابن باره در دسترس نیست. 

بنچمارک‌های منتشر شده از پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000

بنچمارک‌های منتشر شده از پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000

در مورد مشخصات، سی پی یو ای‌ام‌دی Ryzen Threadripper 7000 هم باید بگیم که ۱۶ هسته داره که بر اساس معماری Zen 4 ساخته شدن. بنابراین باید به ما ۳۲ رشته ارائه بده. ۶۴ مگابایت حافظه نهان L3 و ۱۶ مگابایت حافظه نهان L2 هم ارائه میده. این چیپ باید فقط دو CCD Zen 4 رو فعال کنه، در حالی که چیپ‌های برتر تا ۱۲ CCD رو در پلتفرم‌های SP5 و ۸ CCD رو در پلتفرم‌های SP6 دارن. این CPU در پلتفرم لنوو با ۳۲ گیگابایت حافظه DDR5 تست شده.

بنچمارک‌های منتشر شده از پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000

نتایج عملکرد در بنچمارک Geekbench 6 نشون‌دهنده امتیاز بنچمارک یک هسته‌ای ۲۷۰۷ و امتیاز چند رشته‌ای ۱۷,۴۱۹ـه. این امتیاز چند رشته‌ای یا همون مولتی‌ترد تقریباً مثل سی پی یو موجود Ryzen Threadripper PRO 5955WX هستن که اون دارای ۱۶ هسته و ۳۲ رشته ست، اما امتیازهای یک رشته‌ای با افزایش ۳۵ درصدی همراهه.

بنچمارک‌های منتشر شده از پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000

احتمالاً تنظیم «Balanced» استفاده شده در اینجا توانایی واقعی چیپ رو به ما نشون نمیده. این پردازنده با توان پردازش ۳۵۰ وات برای این تست تنظیم شده بنابراین باید یکمی از چیزی که می‌بینیم سریع‌تر باشه. 

AMD Ryzen 9 7950X امتیازهای یک رشته ای ۲۹۰۴ و امتیازهای چند رشته‌ای ۱۹,۰۹۲ رو کسب می‌کنه و این یک سی پی یو با سرعت‌ کلاک بسیار بالاتره در حالی که تعداد هسته، رشته و حافظه کش رو حفظ می‌کنه. این چیپ با ۲۲۵ وات PPT بالاترین توان مصرفی رو داره. اما این عملکرد رو به‌طور کلی تحت تأثیر قرار نمیده. احتمالاً این چیپ زمان معرفی رسمی خانواده کامل به‌عنوان Ryzen Threadripper Pro 7955WX/7945WX ظاهر میشه. اما تا اون زمان، باید منتظر اطلاعات بیشتری بمونیم.

سری پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000 با معماری «Zen 4 «Storm Peak:

بنچمارک‌های منتشر شده از پردازنده AMD Ryzen Threadripper 7000

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×