محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

ایسوس از کارت گرافیک های RX 7800 XT و RX 7700 XT TUF Gaming در رنگ‌ مشکی و سفید رونمایی کرد

ایسوس مدل‌های Radeon TUF خودشو که بر اساس SKUهای RX 7800 XT و RX 7700 XT هستن رو قبل از موعد به نمایش گذاشته. هر دو کارت گرافیک از یه پلتفرم GPU Navi 32 یکسان استفاده می‌کنن، البته با تنظیمات مختلف. ایسوس تصمیم گرفته که برای هر دو مدل از یه فناوری خنک‌کننده یکسان استفاده کنه که احتمالاً تغییرات کمی داشته باشه. تا آخر این خبر با معرفی Radeon TUF RX 7700 XT و Radeon TUF RX 7800 XT با بنچفا همراه باشید.


مشخصات  Radeon TUF RX 7700 XT و Radeon TUF RX 7800 XT 

با توجه به مشخصات، کارت گرافیک AMD Radeon RX 7800 XT دارای ۳۸۴۰ Stream Processor و ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 هست، در حالی که RX 7700 XT دارای ۳۵۴۰ هسته و ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6. این دو کارت هر دو در تاریخ ۶ سپتامبر عرضه میشن. ایسوس هنوز سرعت کلاک این کارت گرافیک‌ها رو اعلام نکرده. 

مصرف برق  Radeon TUF RX 7700 XT و Radeon TUF RX 7800 XT

یه نکته‌ مهم اینه که RX 7700 XT به اندازه ۲۴۵ وات برق مصرف می‌کنه، در حالی که RX 7800 XT یه کم بیشتر و حدود ۲۶۳ وات برق نیاز داره. این تفاوت کم قدرت به نظر میاد باعث شده ایسوس تصمیم بگیره که از یه راهکار خنک‌کننده مشترک استفاده کنه، که از نظر طراحی و قیمت مناسب باشه.

طراحی Radeon TUF RX 7700 XT و Radeon TUF RX 7800 XT 

تا حالا ایسوس کارت‌ گرافیک‌های گیمینگ TUF رو با طرح‌های مختلف رنگی مثل سفید، قرمز، آبی، زرد و غیره منتشر کرده بود، اما این بار اولین باره که طراحی کامل سفید رو معرفی می‌کنه که به هیچ تم خاصی از بازی مرتبط نیست.

ایسوس تایید کرده که طراحی تازه‌ TUF این مدل‌ها نسبت به مدل‌های RX 7900 XT نازک‌تره ولی این تغییر خیلی کمه. به جای طراحی با ابعاد ۳.۶۳ اسلات، این مدل از طراحی با ابعاد ۲.۹۶ اسلات استفاده می‌کنه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×