@benchfa_team
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده A17 Pro به سختی A16 Bionic را شکست می‌دهد؛ تنها ۱۰ درصد در نتیجه تک هسته‌ای

تراشه یا چیپ  A17 Pro  در روزهای گذشته توسط اپل برای به کارگیری در آیفون ۱۵ پرو و پرومکس معرفی شد. در این مطلب قصد داریم A17 Pro رو از نظر معماری بهتون توضیح بدیم. پردازنده A17 Pro بر اساس معماری ۳ نانومتری ساخته شده، پس اپل می‌تونست از قدرت‌ این معماری برای بهبود کارایی پردازنده جدیدش استفاده کنه. ولی بر اساس اطلاعات به دست اومده، این چنین نیست. بزرگ‌ترین تفاوت واقعاً در نتایج کارایی تک هسته‌ای در مقایسه با A16 Bionic دیده شده. بنابراین اصلاً به نظر نمیاد فرآیند ساخت جدید باعث افزایش عملکرد شگفت‌انگیز پردازنده جدید اپل بشه. تا آخر این خبر با عملکرد پردازنده A17 Pro با بنچفا همراه باشید.


عملکرد پردازنده A17 Pro نسبت به A16 Bionic

در نتایج عملکرد چند هسته‌ای، تراشه A17 Pro تنها موفق به کسب افزایش تک رقمی در مقایسه با A16 Bionic شده.

در Geekbench 6، تعدادی مشخصه از A17 Pro نشون می‌ده که دستگاه با شناسه iPhone16,1 دارای ۸ گیگابایت رم برای ایت تست استفاده شده. به جز این موضوع، اطلاعات نشان می‌ده که دو هسته پرفورمنس با فرکانس ۳.۷۸ گیگاهرتز در حال اجرا هستن، اما اطلاعاتی در مورد هسته‌های e دیگه وجود نداره. باید به یاد داشت که هسته‌های پرفورمنس در A16 Bionic با فرکانس ۳.۴۶ گیگاهرتز کار می‌کنن. هرچند این تفاوت کوچیکی در فرکانس‌هاست، اما فرآیند ساخت جدید باید تفاوتی در عملکرد ایجاد کرده باشه.

عملکرد پردازنده A17 Pro نسبت به A16 Bionic

متاسفانه پردازنده A17 Pro تنها موفق به کسب ۲,۹۱۴ و ۷,۱۹۹ امتیاز در نتایج تک هسته‌ای و چند هسته‌ای می‌شه، که این موضوع به شدت ناراضی‌کننده‌ست، در نظر داشته باشین که اپل می‌تونست با بهره‌گیری از بهره‌وری بهتر نود ۳ نانومتری عملکرد بیشتری از چیپست بدست بیاره اون هم با مصرف انرژی کمی بیشتر. در مقایسه با A16 Bionic که در همون تست نمرات ۲,۶۴۴ و ۷,۰۷۳ رو کسب می‌کنه، A17 Pro تنها ۱۰ درصد از نتایج تک هسته‌ای نسل قبلی بهتر عمل کرده و در مرحله چند هسته‌ای تفاوت تک رقمی داره.

عملکرد تراشه A17 Pro نسبت به A16 Bionic

این اطلاعات باعث میشه فکر کنیم که اپل شاید عمداً بخواد عملکرد رو تا حدی قربانی کنه و با استفاده از این چیپست جدید عمر باتری ایفون ۱۵ Pro و ۱۵ Pro Max رو افزایش بده. البته نمیشه این رو قطعی گفت. چون با توجه به نتایج مختلف از تست آیفون ۱۵، هم ایفون ۱۵ Pro Max و هم ۱۴ Pro Max در آزمایش‌های پخش ویدیو، استریمینگ و پخش صدا زمان مشابهی با باتری به دست آوردند. این نتایج نشون می‌ده که ظرفیت باتری امسال کمتر شده و اپل ممکنه A17 Pro رو کمتر کلاک کرده باشه تا از آخرین نسل از گوشی‌های جدیدش بهره زمانی باتری بیشتری بگیره.

در این مطلب به عملکرد پردازنده A17 Pro نسبت به A16 Bionic پرداختیم. تا وقتی منتظر اطلاعات بیشتری بمونیم، می‌تونید نتایج Geekbench 6 رو با کلیک بر روی لینک منبع ببینید و همچنین نظر خودتون رو در مورد اینکه آیا A17 Pro باید در نتایج تک هسته‌ای و چند هسته‌ای عملکرد بهتری داشته باشه یا نه، با ما به اشتراک بذارید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×