محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

غول کارت گرافیک‌های ایسوس با نام ROG Matrix RTX 4090 در ۲۸ شهریور عرضه خواهد شد

شرکت ASUS چند ماهه که درباره پرچمدار کارت گرافیک‌هاش یعنی کارت گرافیک ROG Matrix RTX 4090 صحبت و اون رو تبلیغ کرده. این کارت گرافیک در ماه مه سال جاری رسماً معرفی شده بود، ولی تاریخ دقیق عرضه‌‌ش رو نگفته بودن، فقط مشخص شده بود که در سومین سه ماهه سال به بازار عرضه خواهد شد. به نظر میاد که قراره به قولی که دادن پایبند بمونن و این کارت گرافیک رو در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) عرضه کنن. تا آخر این خبر با عرضه کارت گرافیک ROG Matrix RTX 4090 با بنچفا همراه باشید.


ویژگی‌های کارت گرافیک ROG Matrix RTX 4090

ویژگی‌های کارت گرافیک ROG Matrix RTX 4090

کارت گرافیک ROG Matrix رو از قبل برای اورکلارکها فرستادن و اون‌ها تونستن رکوردهای جهانی رو بشکنن. این کارت با پروسه‌ی بینینگ بهتر و سیستم انتقال برق پیشرفته‌ای که داره، آماده‌ بود تا بهترین عملکرد رو داشته باشه. این مدل خیلی ویژه یه رادیاتور ۳۶۰ میلی‌متری داره که برای یه سیستم خنک‌کننده‌ مایع طراحی شده. همچنین این کارت یه Coldplate ویژه هم داره که به چیپ GPU، بخش VRM و تراشه‌های حافظه وصل میشه.

در مقایسه با بیشتر کارت‌ گرافیک‌ها، ROG Matrix از جایگزین معمولی ترمال پیست استفاده می‌کنه که باعث افزایش هدایت حرارتی میشه. ولی به‌دلیل عدم وجود یه لایه‌ حرارتی یکپارچه (IHS) روی اکثر کارت‌ گرافیک‌ها، جلوگیری از تماس مایع فلزی با سایر قطعات چالش پیچیده‌ایه. ASUS یه روش مخصوص توسعه داده که حتی امکان نصب عمودی GPU رو هم فراهم می‌کنه. برای به دست آوردن این امکان، ASUS رزین UV رو دور از چیپ GPU اعمال می‌کنه، جایی که خازن‌ها قرار دارن. علاوه بر این، دو لایه‌ محافظتی هم بین چیپ و PCB کارت گنجونده شده که تضمین می‌کنه که مایع فلزی به بیرون ریخته نمیشه.

قیمت کارت گرافیگ ROG Matrix RTX 4090

کارت گرافیک RTX 4090 ROG Matrix تا حالا تونسته رکورد جهانی فرکانس GPU رو بشکنه و به ۴۲۳۰ مگاهرتز در GPUPI برسه. ولی برای رسیدن به این موفقیت، لازم بود که خنک‌کننده پیچیده رو تا حدی باز کنن و از نیتروژن مایع استفاده کنن.

قیمت کارت گرافیگ ROG Matrix RTX 4090

در مورد قیمت کارت گرافیک RTX 4090 ROG Matrix هنوز خبری منتشر نشده. مراسم عرضه‌ این کارت به صورت زنده پخش میشه و برنامه‌ریزی شده که در ۱۹ سپتامبر ساعت ۹:۰۰ صبح وقت نیویورک و ۹:۰۰ شب وقت تایپه در تایوان پخش بشه.

به نظر شما این کارت گرافیک در ایران با چه قیمتی لیست میشه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×