محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

AMD Threadripper PRO 7000 پاییز امسال با عملکرد ۲۰ درصد سریع‌تر از سری ۵۰۰۰ عرضه می‌شود

اخبار جدیدی درباره سری پردازنده‌های «استورم پیک» Threadripper آینده با معماری Zen4 منتشر شده که برخی اطلاعات مربوط به این پردازنده‌ها رو فاش کرده. این‌ اخبار اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه، انتظارات عملکرد و حداقل یک پیکربندی SKU ارائه میدن. اگرچه Underfox منبع این اسلایدها رو فاش نکرده، این تصاویر به نظر میاد که به اندازه کافی رسمی و با شایعات قبلی هماهنگ هستن. تا اخر این خبر با پردازنده AMD Threadripper PRO 7000 با بنچفا همراه باشید.


در ابتدا، اطلاعات تایید شده به تاریخ عرضه در فصل پاییز اشاره داره حتی اگر به جزئیات خاصی نپردازه. فصل پاییز در نیمکره شمالی از تاریخ ۲۲ سپتامبر شروع میشه که به معنای اینه که ممکنه سری جدید در چند روز آینده عرضه بشن.

عملکرد پردازنده AMD Threadripper PRO 7000

در مورد عملکرد، اسلایدها به افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سری Threadripper PRO 5000 اشاره می‌کنن. با این حال، این ادعاها جزئیات اضافی ارائه نمیدن، مانند جزئیات آزمایش‌ها یا اینکه آیا این افزایش به عملکرد تک هسته‌ای یا چند رشته‌ای مرتبطه یا نه. با این حال، اسلاید سوم تایید می‌کنه که این سری تا ۹۶ هسته رو پشتیبانی می‌کنه که نشون‌دهنده افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سری TR PRO 5000 به حساب میاد. این مشخص می‌کنه که به احتمال زیاد افزایش ۲۰ درصدی در بهره‌وری تک هسته‌ای Zen4 دیده میشه.

عملکرد پردازنده AMD Threadripper PRO 7000

پردازنده AMD Threadripper PRO 7000 با ۹۶ هسته

یک اسلاید دیگه ادعا می‌کن که Threadripper PRO با ۹۶ هسته‌ می‌تونه تا ۷۵ درصد بیشترین تعداد رندر رو در روز ارائه بده. چون وظیفه رندرینگ از طرف AMD تنها در ۶۵۷ ثانیه انجام شد در مقایسه با ۱۱۲۵ ثانیه سری Xeon W9-3495X با ۵۶ هسته.

سری AMD Threadripper PRO 7000 نیاز به سوکت جدیدی دارن چون کل پلتفرم به یک پکیج متفاوت منتقل میشه. این انتقال به AMD امکان معرفی فناوری‌های جدید برای سری Threadripper رو فراهم می‌کنه، از جمله PCIe Gen5 و فناوری حافظه DDR5 که در سری‌های مبتنی بر Zen3 در دسترس نبودن.

از نظر اطلاعات ناشناخته، انتظار میره حداقل چهار SKU متمایز وجود داشته باشه: TR PRO 7995WX با ۹۶ هسته، ۷۹۸۵WX با ۶۴ هسته، ۷۹۷۵WX با ۳۲ هسته و ۷۹۵۵WX با ۱۶ هسته. با این حال، این ممکنه این لیست کامل نباشه. به نظر میاد که بالاترین کلاک بوست به ۵.۱ گیگاهرتز و مصرف برق (TDP) با تغییر به پلتفرم جدید به ۷۰ وات افزایش پیدا کرده و به ۳۵۰ وات برسه.

عملکرد پردازنده AMD Threadripper PRO 7000

در این مطلب به اخبار جدید منتشر شده از پردازنده AMD Threadripper PRO 7000 پرداختیم. نظر شما درباره پردازنده ۹۶ هسته‌ای AMD چیه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×