محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

پردازنده Core i9-14900KF عنوان سریع‌ترین پردازنده با عملکرد یک هسته‌ای را در بنچمارک PassMark به دست آورد

اخبار و اطلاعات جدیدی درباره پردازنده Intel Core i9-14900KF نسل چهاردهم منتشر شده. بالاخره پردازنده Intel Core i9-14900KF نسل چهاردهم تونست عنوان سریع‌ترین پردازنده با عملکرد تک هسته‌ای در بنچمارک PassMark رو به دست بیاره. تا آخر این خبر با بنچمارک پردازنده Intel Core i9-14900KF با بنچفا همراه باشید.


خلاصه‌ای سریع در مورد تازه‌ترین نسل پردازنده‌های Raptor Lake Refresh

اینتل برنامه‌ریزی کرده که یک مجموعه متنوع از پردازنده‌ها رو عرضه کنه که به عنوان پلی بین پردازنده‌های اصلی Raptor Lake و پردازنده‌های نسل بعدی Meteor Lake عمل می‌کنن. اینتل قراره چندین نمونه مختلف رو عرضه کنه. این پردازنده‌ها همچنین گزینه‌ی عالی برای مصرف‌کنندگانی هستن که قصد دارن به سوکت LGA 1700 در آینده وفادار بمونن. با وجود عرضه نزدیک‌الوقوع، اینتل خیلی محتاطانه عمل می‌کنه و حتی در رویداد نوآوری اخیر خودش به اون اشاره نکرد.

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-14900KF

مشخصات پردازنده Intel Core i9-14900KF

در مورد مشخصات، پردازنده Intel Core i9-14900KF هم باید بگیم که ۱۶ هسته و ۳۲ رشته در پیکربندی ۸+۱۶ داره. این پردازنده دارای حافظه کش اسمارت تا ۳۶ مگابایت و توان تبدیل توان پایه ۱۲۵ وات (۲۵۳ وات PL2) خواهد بود. سرعت پایه اون ۳.۲ گیگاهرتز و با توان توربو TVB تا ۶.۰ گیگاهرتز خواهد رسید. این تغییر فرکانس به مقدار +۲۰۰ مگاهرتز نسبت به Core i9-13900K و همون مقدار Core i9-13900KS خواهد بود.

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-14900KF

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-14900KF

پردازنده Intel Core i9-14900KF اخیراً در Geekbench 6 تست شده و همچنان سریع‌ترین پردازنده با یک رشته در پایگاه داده به حساب میاد. رتبه‌بندی PassMark نشون می‌ده که پردازنده‌ها چگونه در مقایسه با یکدیگه شکست می‌خورن و میشه گفت که پردازنده Core i9-14900KF تونسته رتبه اول رو به دست بیاره و پس از اون پردازنده i9-13900KS قرار داره، حداقل در عملکرد یک هسته. این پردازنده در عملکرد تک هسته حدود ۳.۵٪ سریع‌تر از Core i9-13900KS و ۱۸٪ سریع‌تر از Core i9-12900KF عمل می‌کنه.

بنچمارک پردازنده Intel Core i9-14900KF

در آزمایش‌های چندرشته‌ای، پردازنده Intel Core i9-14900KF عملکرد رو تا حد کمی در بخش چند هسته‌ای بهبود داده و با یک مقدار کم از پردازنده i9-13900K پیشی گرفته. پردازنده‌های اینتل معمولاً در عملکرد چند هسته‌ای عقب موندن و معمولاً AMD در این حوزه بهتر عمل کرده. این یکی از حوزه‌هایی به حساب میاد که تیم آبی نیاز به بهبود در نسل‌های آتی مانند Arrow Lake داره که قراره در سال ۲۰۲۴ روی پلتفرم LGA 1851 معرفی بشن.

لاین تازه‌ترین محصولات Raptor Lake Refresh از اینتل باید تا ۱۷ اکتبر عرضه بشه و با نسخه‌های Unlocked K-Series شروع میشه. این محصولات نشانگر پایان فصل سوکت LGA 1700 هستن که به ما ۳ نسل از پردازنده‌های اینتل را ارائه داده و از طرفی ما می‌تونیم امیدوار باشیم که سوکت آینده هم به مدت مشابهی میزبان پردازنده‌های جدید اینتل باشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×