محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

اینتل تایید کرد: Meteor Lake در سال ۲۰۲۴ برای دسکتاپ‌ها عرضه خواهد شد

گوشه‌هایی از اطلاعاتی که از نقشه‌های داخلی اینتل منتشر شده بودن، یه سری چیزا رو تایید کردن، ولی داستان کامل رو نگفته بودن. در این گزارش‌ها دیده بودیم که قراره تا پایان سال Meteor Lake برای دسکتاپ‌ها عرضه بشه، اما اینتل روز گذشته رسما اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۴ باید برای برای این پردانزده‌ها صبر کنیم. این اطلاعات توسط «Michelle Johnston Holthaus»، معاون اجرایی اینتل و مدیر کل گروه محصولات کامپیوتری تایید شده. تا آخر این خبر با پردازنده‌های Core Ultra با بنچفا همراه باشید.


تایید رسمی زمان عرضه پردازنده‌های Core Ultra توسط اینتل

قبلاً حرف‌های زیادی در مورد این بود که اینتل قراره در آخر امسال، نسل اول پردازنده‌های Core Ultra رو برای دسکتاپ‌ها بر اساس Meteor Lake معرفی کنه، اما حالا رسماً تایید شده که این طرح‌ها کنسل شدن. به جای اون، Meteor Lake قراره توی پلتفرم موبایل تا ۱۴ دسامبر عرضه بشه، در حالی که تاریخ انتشار نسخه دسکتاپ هنوز مشخص نشده و باید در سال آینده اتفاق بیفته.

اینتل تایید کرد: Meteor Lake در سال 2024 برای دسکتاپ‌ها عرضه خواهد شد

در یه مصاحبه با PCWorld آقای Michelle Johnston Holthaus تایید کرده که Meteor Lake به دسکتاپ‌ها هم میاد.

به عبارت دیگه، این نشون می‌ده که اینتل یا تغییراتی راجع به طرح‌هاش رو اعلام نکرده و اکثر لیکرها رو ناگهان به سمت افشاگری اشتباه کشونده یا اون نقشه‌های منتشرش شده‌شون داستان کامل رو لو ندادن. اما حقیقت اینه که Meteor Lake-S حتماً معرفی میشه و اینتل یه معماری کامل برای پردازنده‌های موبایل و دسکتاپ این سری داره.

به هر حال درباره زمان عرضه Meteor Lake برای دسکتاپ‌ها سوالاتی پیش میاد، آیا اوایل فصل اول همراه با پردازنده‌های Raptor Lake Refresh 65W عرضه می‌شه یا اینکه بعداً نزدیک به پلتفرم Arrow Lake-S ازش رونمایی میشه؟ همچنین امکان داره که هر دو محصول در یک مجموعه محصول عرضه بشن یا مطابق شایعات قبلی، Arrow Lake برای سری نسل دوم Ultra با تأخیر عرضه بشه.

اگر شایعات باقی‌مونده صحت داشته باشن، اینتل ممکنه واقعا یک برنامه‌زمانی جسورانه داشته باشه با سه سری پردازنده برای دسکتاپ در یک سال: Raptor Lake Refresh (قطعات ۶۵ واتی)، Meteor Lake-S و Arrow Lake-S. با این حال، لازم به ذکره که درستی این شایعات، به ویژه در مورد عرضه Arrow Lake در سال ۲۰۲۴، ممکنه مورد سوال قرار بگیره. بدون شک اطلاعات دقیق‌تری در آینده در مورد زمانبندی عرضه Arrow Lake-S منتشر میشه و ما هم همه اخبار جدید سخت افزار رو در بنچفا پوشش میدیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×