محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

تست قدرت ۶۴۰ واتی بدون مشکل در کانکتور جدید پردازنده گرافیک ۱۲V-2×۶ انجام شد

HardwareBusters به‌تازگی به کارخانه‌ Linewell سرزده. این شرکت مسئول تولید کابل‌های برق برای برندهای معروف مثل ایسوسه. چون بسیاری از تولیدکنندگان منبع تغذیه به طراحی جدید کانکتور برق دستگاه‌ها رو بردن، Aris و تیمش تصمیم گرفتن مستقیماً به مکانی برن که آزمایش‌های این کابل‌ها انجام میشه. تا آخر خبر با بنچفا همراه باشید.


عملکرد کانکتور ۱۲V-2×۶ در آزمایش توان ۶۴۰ وات

به گفته HardwareBusters:

در حین بازدید ما، مشاهده کردیم که Linewell آزمایشی با مدت زمان طولانی (بیش از ۵۰ دقیقه) روی یک کابل جدید ۱۲ ولتی ۲×۶ انجام داد. جالبه که دمای کانکتور بیش از ۴۶.۵ درجه سانتی‌گراد نشد. سپس با تنظیمات برق مشابه مجدداً آزمایش انجام شد. با وجود دریافت ۵۵ آمپر برق و توانایی تأمین بیش از ۶۴۰ وات برق به صورت مداوم، نتایج نشون داد که دمای کابل تنها به مقدار معقولی تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالا رفت،که بسیار دور از نقطه ذوب شدن محسوب میشه.

طراحی و تولید کانکتور جدید پردازنده گرافیک 12V-2×6

مهمه به این نکته توجه داشت که طراحی این کابل جدید باید در اصل باید از وقوع چنین وضعیت‌هایی مثل ذوب شدن جلوگیری کنه. در این آزمایش که گزارش اون توسط HardwareBusters منتشر شده گفته میشه تونستن این مورد رو به خوبی اجرا کنن.

طراحی و تولید کانکتور ۱۲V-2×۶

پین‌های حسی که مسئول انتقال برق مصرفی بالاتر هستن، در حالت ایده‌آل باید تأمین برق بیش از ۶۰۰ وات رو در صورت ایمن نبودن محدود کنن. با این حال، هدف از این آزمایش نشون دادن این بود که پین‌های جدید برق نه تنها برقراری اتصال بهتری دارن بلکه کمتر به تولید حرارت اضافی حساسن. به عبارت دیگه، در این آزمایش پین‌های حسی به طور عمد کوتاه شدن و این اتفاق همیشه) رخ نمی‌ده.

عملکرد کانکتور 12V-2×6 در آزمایش توان 640 وات

علاوه بر این، قابل توجهه که حتی در شرایط خم‌شدن بیش از حد در تمام جهت‌ها، دمای کابل ثابت موند. با این حال، هنوز مشخص نیست که شرکت‌های تأمین برق توصیه‌های خودشون رو در مورد خم کردن کابل مجدداً تغییر میدن یا نه.

کابل جدید ۱۲ ولتی ۲×۶ (کانکتور ۱۲V-2×۶) به‌روز شده نمایانگر یک پیشرفت مهم در تأمین برق کارت‌ گرافیک‌ها به شمار میره. این حالت به حالت استاندارد برای تمام کارت‌های RTX 40 جدید، تبدیل شده و منابع تغذیه هم با این استاندارد جدید هماهنگ شدن. هرچند ما امیدواریم که هیچ گزارشی از ذوب شدن این کابل‌های جدید وجود نداشته باشه، اما مهمه به‌یاد داشت که هر کابل برق و کانکتوری با توجه به کیفیت و روند ساخت می‌تونه نقص‌های زیادی داشته باشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×