محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده Core i9-14900K جدید اینتل برای منتقدین ارسال شد

روز گذشته یک عکس در یک گروه QQ توسط کاربر @۹۵۵۰pro منتشر شد که تایید می‌کنه پردازنده‌ Core i9-14900K در حال حاضر برای منتقدان ارسال شده. این نشون می‌ده که Intel به رسانه‌ها و اینفلوئنسرها بیش از دو هفته وقت داده تا برای برررسی دقیق‌تر آماده بشن. علاوه‌بر این این افراد که پردازنده جدید اینتل به دستشون رسیده تا زمان عرضه رسمی نباید اطلاعاتی از این محصول افشا کنن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


اولین عکس از بسته بندی پردازنده Core i9-14900K اینتل منتشر شد

عکس به اشتراک گذاشته شده جعبه Core i9 رو نشون می‌ده که لیبل نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل به طور واضح روی اون دیده میشه. همونطور که پیش‌تر گفته بودیم، پردازنده‌های Raptor Lake Refresh آینده‌ای برای تولیدات و محصولاتی هستن که نام‌گذاری «i» دارن. چون شرکت به سمت برندینگ Core 3/5/7/9 Ultra برای Meteor Lake و در آینده برای تراشه‌های Arrow Lake پیش خواهد رفت.

اولین عکس از بسته بندی پردازنده Core i9-14900K اینتل منتشر شد

به‌نظر میاد که Intel تغییرات اساسی در طراحی بسته‌بندی نسبت به نسل قبلی پردازنده‌های دسکتاپ LGA1700 انجام نداده . از این زاویه هم واضح نیست که آیا جعبه شامل ویفر پلاستیکی میشه مثل جعبه ۱۳۹۰۰K یا نه.

عرضه نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل که برای ۱۷ اکتبر زمان‌بندی شده، تنها شش مدل SKU رو در برای رونمایی ارائه میده، از جمله Core i9 به نام‌های ۱۴۹۰۰K و ۱۴۹۰۰KF. این‌ها نمایانگر پردازنده بالارده هستن که شامل ۸ هسته اصلی و ۱۶ هسته فرعی میشن و با توجه به برخی گفته‌ها توانایی ارائه سرعت‌ تا ۶.۰ گیگاهرتز رو ارائه میدن.

همونطور که قبلاً گفته شد، Intel «ممنوعیت تبلیغات» رو در تاریخ ۱۶ اکتبر و “ممنوعین فروش و بررسی» رو در تاریخ ۱۷ اکتبر لغو خواهد کرد. به ویژه که این شرکت در رویداد Innovation خود در ابتدای این ماه اعلامی عمومی در مورد سری Core نسل چهاردهم نداشت. در عوض، اونها یک دمو با چنین پردازنده‌ جدید ارائه دادن، اما جزئیاتی مانند مشخصات، قیمت‌گذاری و تاریخ عرضه در طی رویداد اعلام نشد.

مشخصات پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل

در ادامه در یک نگاه می‌تونید مشخصات پردازنده‌های نسل ۱۴ اینتل رو ببینید.

MSRPTDP (PL1)L2 / L3 CACHEکلاک افزایشیکلاک پایهرشته‌هاهسته‌هاCPU
~$۵۸۹ US۱۲۵W/253W۳۲ / ۳۶ MB۶.۰ GHz۳.۲ GHz۳۲۸+۱۶ (۲۴)Core i9-14900K
~$۵۶۴ US۱۲۵W/253W۳۲ / ۳۶ MB۶.۰ GHz۳.۲ GHz۳۲۸+۱۶ (۲۴)Core i9-14900KF
~$۵۴۹ US۶۵W۳۲ / ۳۶ MBTBD۲.۰ GHz۳۲۸+۱۶ (۲۴)Core i9-14900
~$۵۲۴ US۶۵W۳۲ / ۳۶ MBTBD۲.۰ GHz۳۲۸+۱۶ (۲۴)Core i9-14900F
~$۴۰۹ US۱۲۵W/253W۲۸ / ۳۳ MB۵.۶ GHz۳.۴ GHz۲۸۸+۱۲ (۲۰)Core i7-14700K
~$۳۸۴ US۱۲۵W/253W۲۸ / ۳۳ MB۵.۶ GHz۳.۴ GHz۲۸۸+۱۲ (۲۰)Core i7-14700KF
~$۳۸۴ US۶۵W۲۸ / ۳۳ MBTBD۲.۱ GHz۲۸۸+۱۲ (۲۰)Core i7-14700
~$۳۵۹ US۶۵W۲۸ / ۳۳ MBTBD۲.۱ GHz۲۸۸+۱۲ (۲۰)Core i7-14700F
~$۳۱۹ US۱۲۵W۲۰ / ۲۴ MB۵.۳ GHz۳.۵ GHz۲۰۶+۸ (۱۴)Core i5-14600K
~$۲۹۴ US۱۲۵W۲۰ / ۲۴ MB۵.۳ GHz۳.۵ GHz۲۰۶+۸ (۱۴)Core i5-14600KF
~$۲۵۵ US۶۵W۲۰ / ۲۴ MBTBD۲.۷ GHz۲۰۶+۸ (۱۴)Core i5-14600
~$۲۳۲ US۶۵W۲۰ / ۲۴ MBTBD۲.۶ GHz۲۰۶+۸ (۱۴)Core i5-14500
~$۲۲۱ US۶۵W۹.۵/ ۲۰ MBTBD۲.۵ GHz۱۶۶+۴(۱۰)Core i5-14400
~$۱۹۶ US۶۵W۹.۵/ ۲۰ MBTBD۲.۵ GHz۱۶۶+۴(۱۰)Core i5-14400F
TBD۶۵WTBDTBDTBD۱۲۶+۰ (۶)Core i3-14300
TBD۶۵WTBDTBDTBD۱۲۶+۰ (۶)Core i3-14100

در این مطلب به اخبار منتشر شده درباره ارسال پردازنده Core i9-14900K برای رسانه‌ها پرداختیم. به نظر شما این پردازنده نسبت به نسل قبلی چه میزان رشد داشته؟!

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×