محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula با طراحی سیاه و سفید معرفی شد

مادربردهای جدید ایسوس مدل Z790 طراحی‌های مختلفی دارن. این شرکت تا حالا مادربردهایی مثل ROG Maximus Z790 Dark Hero ،ROG Strix Z790-A Gaming WiFi II و TUF Gaming Z790-Pro WiFi رو با این چیپست معرفی کرده. خبر خوب اینه که روز گذشته ایسوس از مادربرد اورکلاکینگ به اسم ROG Maximus Z790 APEX Encore برای اولین بار رونمایی کرد. از سال ۲۰۲۲ تا حالا هیچ مدلی از سری Z790 با نام فرمولا معرفی نشده بود. تا آخر این خبر با مادربرد ROG Maximus Z790 APEX Encore با بنچفا همراه باشید.


عرضه مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula

باید بدونید که در سال ۲۰۲۲ اسم این مدل مادربرد آورده شده و بهش هم یه اشاره‌هایی شد، ولی به بازار عرضه نشد. اینتل هم عرضه سوکت LGA-1851 رو به سال بعد انتقال داد و تصمیم گرفت یه دسته دیگه از پردازنده‌های دسکتاپ با سوکت LGA-1700 رو عرضه کنه، به همین دلیل ایسوس به نتیجه رسید که وقتشه که مادربردی کاملاً جدید بسازن، نه فقط با چند به‌روزرسانی.

مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula

مدل ROG Formula طراحی سیاه و سفیدی خاصی داره که ظاهر جذابی به اون بخشیده. یه نگاه سریع به مدل جدید نشون می‌ده که طراحی اصلی تغییرات زیادی نکرده. مادربرد هنوز هم «ناحیه خنک‌کننده آبی ROG» رو داره، که به کاربران اجازه می‌ده که یه لوپ خنک‌کننده مایع رو به‌صورت مستقیم به مادربرد وصل کنن تا VRM‌ها رو خنک کنن. همچنین طراحی E-ATX با چهار شیار DDR5 DIMM و دو شیار PCIe Gen5 x16 رو حفظ کرده. بسته‌بندی هم تایید می‌کنه که مدل Z790 Formula استاندارد از WiFi-6E (Z690) رو به WiFi-7 ارتقا می‌ده.

قیمت و خرید مادربرد ASUS ROG Maximus Z790 Formula

مادربرد در حال حاضر توسط منتقدها تست می‌شه و منتظر مواضع بیشتری ازش هستیم. اینتل هم برنامه داره که مجموعه جدید پردازنده‌های دسکتاپش رو در تاریخ ۱۷ اکتبر عرضه کنه. پس ممکنه منطقی باشه که مدل ROG Formula هم توی اون بازه در دسترس قرار بگیره. درباره قیمت این مادربردها تا به امروز گزارشی منتشر نشده اما در روزهای آینده منتظر مشخص شدن برچسب قیمتی این محصول هستیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×