محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

شایعه‌: NVIDIA قرار است کارت گرافیک RTX 4080 SUPER ،۴۰۷۰ Ti SUPER و ۴۰۷۰SUPER را عرضه کند

به نظر میاد که NVIDIA در حال آماده‌سازی کارت گرافیک جدید از خانواده GeForce RTX 40 SUPER باشه. شایعات اخیر حاکی از وجود سه کارت گرافیک به نام‌های RTX 4080 SUPER، RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4070 SUPER داره. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


احتمال عرضه کارت گرافیک RTX 4070 SUPER ،RTX 4080 SUPER و RTX 4070Ti SUPER

این شایعه از منبعی به نام @hongxing2020 به گوش رسیده، که در گذشته در مورد تاریخ‌های عرضه چندین کارت گرافیک، به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر شناخته شده و حتی او نخستین نفری بود که احتمال تغییر نام کارت گرافیک RTX 4080 نسخه ۱۲ گیگابایتی رو به GeForce RTX 4070 Ti اعلام کرد و این پیش‌بینی در نهایت ثابت شد. آخرین اطلاعات منتشر شده به سه پردازنده گرافیکی جدید از خانواده RTX 40 SUPER اشاره داره.

احتمال عرضه کارت گرافیک RTX 4070 SUPER ،RTX 4080 SUPER و RTX 4070Ti SUPER

گفته میشه که کارت گرافیک‌های جدید GeForce RTX 40 جدید شامل RTX 4080 SUPER، RTX 4070 Ti SUPER و RTX 4070 SUPER خواهند بود. البته نام‌گذاری SUPER در سری کارت گرافیک‌های RTX 30 مورد استفاده قرار نگرفته بود. با پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX 40، انویدیا ممکنه دوباره نام‌گذاری SUPER رو با این کارت‌ها برگردونه.

«بررسی کارت گرافیک RTX 4070 رو در بنچفا بخونید.»

مشخصات این پردازنده‌های گرافیکی اعلام نشده و تاریخ عرضه اونها هم هنوز مشخص نیست، اما احتمالاً این کارت‌ها برای سال جدید یعنی ۲۰۲۴، هدف‌گذاری شدن و ممکنه در سال آینده از اون‌ها رونمایی بشه. اما این تنها شواهدی نیست که ما داریم. به‌تازگی، منبع دیگه‌ای به نام MEGAsizeGPU هم اعلام کرده که NVIDIA در حال آماده‌سازی نسخه قدرتمندتری از RTX 4080ـه و این منبع هم اشاره کرده که این کارت ممکنه با نام‌گذاری SUPER یا Ti عرضه بشه. بنابراین حداقل دو منبع به احتمال وجود سری SUPER اعتقاد دارن.

مشخصات کارت گرافیک NVIDIA RTX 4080 SUPER (بر اساس شایعات):

گفته میشه که پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4080 SUPER جدید بر اساس هسته AD102 ساخته میشه. این یعنی که دارای تنظیمات هسته‌ای کمی بهتر نسبت به نسخه RTX 4080 Non-Ti/S خواهد بود. TGP این نسخه جدید ۴۵۰ وات خواهد شد و در واقعیت به دامنه ۳۸۰-۴۲۰ وات خواهد رسید و ممکنه ارتقاء حافظه‌ هم ببینیم یعنی برای مثال رابط ۳۲۰ بیتی و ۲۰ گیگابایت حافظه VRAM. چون RTX 4080 موجود رابط ۲۵۶ بیتی و ۱۶ گیگابایت حافظه VRAM داره.

شما فکر می‌کنید کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 SUPER ،NVIDIA RTX 4080 SUPER و NVIDIA RTX 4070TI SUPER توسط انویدیا عرضه بشه؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×