محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

شایعه: کارت گرافیک RTX 4080 SUPER دارای ۲۰ گیگابایت حافظه و هم قیمت RTX 4080 خواهد بود


شایعات اخیر بهمون می‌گن کارت گرافیک RTX 4080 SUPER از NVIDIA حافظه بیشتری نسبت به کارت گرافیک اصلی RTX 4080 داره. مقدار VRAM این کارت به ۲۰ گیگابایت میرسه و گویا قراره هم قیمت با همین مدل باشه. این یعنی ممکن شاهد کاهش قیمت RTX 4080 پیش از عرضه نسخه قوی‌تر باشیم. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 SUPER

بر اساس گفته Kopite7limi، کارت گرافیک RTX 4080 SUPER از انویدیا ممکنه تراشه AD103 رو حفظ کنه در حالی که RTX 4070 SUPER باید در مشخصات نزدیک به ۴۰۷۰ Ti باشه. باز هم به نظر میاد که NVIDIA چندین تنظیمات رو در دست کار داره، اما تنها یکی از اونها به بازار میاد.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 SUPER

کارت گرافیک RTX 4080 SUPER یا RTX 4080 Ti یکی از اولین کارت‌های شایع شده بود. شایعات ابتدایی میگفتن که RTX 4080 SUPER از تراشه AD102 با مصرف برق کمتر از ۴۵۰ وات و قیمت مشابه RTX 4080 Non-SUPER استفاده می‌کنه. 

حالا به نظر میاد که Benchlife تایید کرده که GeForce RTX 4080 SUPER واقعا وجود داره همراه با بقیه کارت‌های شایع شده مجموعه RTX 40 SUPER، اما به نظر میاد که NVIDIA هنوز تنظیمات نهایی رو تعیین نکرده. یکی از تنظیمات کارت گرافیک GeForce RTX 4080 SUPER شامل ۲۰ گیگابایت حافظه GDDR6X میشه که ۲۵٪ بیشتر از RTX 4080 به حساب میاد.

به گفته منابع متعدد ما، اطلاعات مرتبط هنوز به کارفرمایان متعدد AIC ارائه نشده ولی سه SKU مختلف اساساً تایید شده، در میان اونها نسخه به‌روزشده GeForce RTX 4080 شامل تنظیمات حافظه ۲۰ گیگابایتی GDDR6x خواهد بود، اما منبع دیگری تأکید داشته که همه چیز تا زمان انتشار یک اعلان رسمی از سوی NVIDIA نهایی نمیشه، در غیر این‌صورت فقط یک شایعه اینترنتی خواهد بود.

کارت گرافیک RTX 4080 SUPER با حافظه ۲۰ گیگابایت

در دوران کارت گرافیک‌های RTX 30، خیلی شایعات در مورد RTX 3080 Ti با حافظه ۲۰ گیگابایتی می‌شنیدیم، اما وقتی این کارت عرضه شد، فقط دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X بود. اما چند ماه بعد افشا شد که تولیدکنندگان مدل‌های RTX 3080 Ti بیست گیگابایتی تولید کردن ولی بیشتر اونها یا از بین رفتن یا به بخش رمزنگاری اختصاص یافتن. بنابراین این بار، انتظار داریم که نسخه واقعی ۲۰ گیگابایتی وجود داشته باشه چون RTX 4080 در حال حاضر ۱۶ گیگابایت حافظه داره.

همچنین اضافه کردن حافظه بیشتر با استفاده از تراشه AD102 همخوونی داره چرا که تراشه‌های موجود AD103 تا ۲۵۶ بیت رابط اتصال حداکثر بتونن برسن که این محدودیت به طراحی‌های ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایت منحصر به Pro RTX اختصاص داره. تراشه AD102 امکان رابط ۳۲۰ بیتی رو فراهم میکنه و با حافظه ۲۰ گیگابایتی به یک تنظیم ۳۲۰ بیتی می‌رسیم. سایر مشخصات مثل تنظیمات هسته هنوز تعیین نشده ولی احتمالاً این کارت‌ها قبل از عرضه، مشخصات مختلفی رو تجربه می‌کنند که مثل نسل‌های قبلی GPUهای NVIDIA دیدیم.

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 Ti

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 Ti

حالا شایعات پیشین هم اشاره کرده بودن که قیمت کارت گرافیک GeForce RTX 4080 SUPER مثل RTX 4080 خواهد بود در حالی که کارت موجود با قیمت ۹۹۹ دلار به فروش میرسه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×