محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده Intel Core i3-14100 با قیمت ۱۲۰ دلار در فروشگاه چینی فهرست شد

پردازنده Intel Raptor Lake Core i3 در یک فروشگاه آنلاین در چین دیده شده. لیست کاربران Goofish Dragon***U’s Intel Core i3 14100 QS اوایل امروز توسط Harukaze5719 در X / Twitter مشاهده شد. اینتل پردازنده‌های دسکتاپ نسل چهاردهم سری K رو در اواسط اکتبر معرفی کرد که می‌تونید بررسی پردازنده‌های این نسل رو در بنچفا بخونید. با این حال، پردازنده دسکتاپ مانند Core i3 ممکنه تا CES 2024 به‌طور رسمی در دسترس قرار نگیرن. تا اخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


مشخصات پردازنده Core i3 14100

در تصویر به وضوح می‌بینید که این پردازنده نسل بعدی به‌عنوان Core i3 14100 اینتل مشخص شده. فروشنده توضیح می‌ده که تراشه‌ای که امیدوارن با قیمت ۸۵۰ یوان چین (~ ۱۲۰ دلار) بفروشن، در واقع یک نمونه (QS) محسوب میشه. فروشنده همچنین ادعا می‌کنه که این تراشه آزمایشی ۴ هسته، ۳.۵G داره. این مشخصات همون چیزیه که با توجه به پردازنده‌های نسل سیزده و چهارده انتظار داشتیم.

پردازنده Core i3 14100

پردازنده Core i3-14100 اینتل در پایین‌ترین نقطه در میان خانواده Core قرار خواهذ گرفت. طبق لیست Goofish انتظار می‌روه Core i3-14100 / F در پیکربندی ۴C / 8T با فرکانس کلاک ۳.۵ گیگاهرتز وارد بازار بشه. ما فکر می‌کنیم که ۱۲ مگابایت حافظه کش L3 و TDP حدود ۶۰ وات مثل مدل‌های قبلی Raptor Lake و Alder Lake خواهد داشت. در همین حال، ما انتظار داریم که پردازنده Core i3-14100T با کلاک ۲.۷ گیگاهرتز و TDP 35 وات بتونه لیست پایین‌رده‌هارو تکمیل کنه.

قیمت پردازنده Core i3 14100

اگر علاقه‌ای به پردازنده Intel Core i3 14100 دارید، به شما توصیه می‌کنیم که نپردازنده گاهی به بررسی Intel Core i3-13100F بندازید. به نظر می‌رسه تفاوت‌های بسیار کمی بین این دو بخش وجود داشته باشه، اگرچه امیدواریم عملکرد کمی بیشتر در راستای ارتقای نسل ببینیم اما این با توجه به پردازنده‌های معرفی شده در شهریور بعید به‌نظر میرسه. انتظار می‌ره قیمت فروشگاه آنلاین کمتر از ۱۵۰ دلار برای Intel Core i3 14100 و شاید ۲۵ دلار کمتر برای قیمت نسخه F باشه.

ورود این پردازنده می‌تونه به معنای خریدهای بهتری برای کسایی باشه که به Core i3-13100 یا ۱۲۱۰۰ چشم دوخته بودن. اگرچه این تراشه‌ها مسلماً تراشه‌های پایین‌رده‌ای هستن، اما قیمت / عملکرد پیشنهادی می‌تونه به این معنی باشه که ارزش خرید خوبی دارن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

  1. ۱۳۱۰۰ عملا تفاوتی با ۱۲۱۰۰ نداشت این هم ریبرند شده ی همون ۱۳۱۰۰ هستش پس خریدش منطقی نیس مخصوصا الان که ۱۲۱۰۰ زیر ۱۰۰ دلاره
    ریالی هم خییییلی ارزونتره ۱۲۱۰۰ به ۱۳۱۰۰
    به نظرم خرید یه ۱۲۴۰۰ منطقی تر باشه و صد البته هستش تا ۱۴۱۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×