محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

بنچمارک پردازنده‌های Platinum 8558P و ۸۵۵۱C از سری Xeon، در Geekbench لو رفت.

بنچمارک دو پردازنده دیگه اینتل نسل پنجم از سری Xeon با نام «Emerald Rapids»، مدل‌های Platinum 8558P و ۸۵۵۱C، در پایگاه داده Geekbench لو رفت. در ادامه این خبر سخت افزار قصد داریم به بنچمارک این CPUها بپردازیم.


پردازنده‌های اینتل Xeon Platinum 8558P و ۸۵۵۱C با نام مستعار «Emerald Rapids» در نتایج تست Geekbench به توسط کاربران دیده شد. تا اینجا سه مدل از این خانواده با نام‌های ۸۵۹۲+، ۸۵۸۰ و ۸۵۵۸U مشخص شدن.
حالا دو مدل دیگه وجود دارن که گسترشی از ۸۵۵۸ به حساب میان؛ اما برای کارهای مختلف هدف‌گذاری شدن. این مدل‌ها شامل Xeon Platinum 8558P و ۸۵۵۱C هستن. مانند پردازنده‌های Emerald Rapids قبلی، این دو هم با پلتفرم Eagle Stream و سوکت LGA 4677 سازگاری دارن.

مشخصات پردازنده Platinum 8558P و Xeon 8551C

در مورد مشخصات، هر دو پردازنده دارای هسته‌های Raptor Cove P-Cores به تعداد ۴۸ هسته و ۹۶ رشته هستن. اما چیزی که به نظر میاد که از دست رفته، حجم زیادی از دو تا پردازنده دیگه اینتل نسل پنجم Xeon با نام «Emerald Rapids»، مدل‌های Platinum 8558P و ۸۵۵۱C، در پایگاه داده Geekbench لو رفتن.

هر دو مدل ۸۵۵۸P و ۸۵۵۱C با ۱۶ مگابایت کش L3 و با ۱۹۲ مگابایت کش L2 لیست شدن، درحالی‌که مدل ۸۵۵۸U دارای ۲۶۰ مگابایت کش L3 و ۹۶ مگابایت کش L2 بود. نمی‌تونیم با اطمینان بگیم که آیا این لیست اشتباهه یا این چیپ‌ها واقعاً با تنظیمات کش متفاوتی عرضه خواهند شد، اما همچنان احتمالاً بالاتر از مدل‌های Sapphire Rapids خواهد بود.

در خصوص سرعت‌های کلاک، پردازنده اینتل Xeon Platinum 8558P با سرعت پایه ۲.۷۰ گیگاهرتز و سرعت بوست ۳.۲۰ گیگاهرتز عمل می‌کنه. در حالی که ۸۵۵۱C با فرکانس پایه ۲.۹۰ گیگاهرتز اما سرعت بوست ۳.۲۰ گیگاهرتز مشغول به کاره.
از نظر عملکرد، پردازنده‌های Intel Emerald Rapids نتایج مناسبی کسب کردن اما چیپ ۴۸ هسته‌ای EPYC Genoa تونست در هر دو تست پیروز بشه.

بنچمارک پردازنده‌های Platinum 8558P و 8551C از سری Xeon، در Geekbench لو رفت.


پردازنده Xeon Platinum 8558P و ۸۵۵۱C بهبودهایی نسبت به نسل چهارم Sapphire Rapids داشتن اما Genoa باید در عملکرد و بهره‌وری پیشتاز باشه. پردازنده‌های Intel Emerald Rapids در تاریخ ۱۴ دسامبر به همراه خانواده “Core Ultra” Meteor Lake اینتل رونمایی خواهند شد، پس منتظر ما باشید تا به اطلاعات بیشتری درباره عرضه این پردازنده‌ها برگردیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×