محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مشخصات پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 8000G لو رفت؛ تا ۲.۵ برابر سریعتر از Ryzen 5000G

مشخصات و نمرات عملکرد خانواده APU جدید AMD با نام Ryzen 8000G» Phoenix» برای پلتفرم دسکتاپ AM5 به منتشر شده. AMD قصد داره خانواده APU نسل بعدی خودشو برای دسکتاپ‌ها با نام Ryzen 8000G معرفی کنه و این اطلاعات جدید از دو تکنولوژی اصلی استفاده می‌کنن. در ابتدا از معماری هسته Zen 4 برای پردازش‌گرها و دومی از معماری هسته RDNA 3 برای گرافیک. این خانواده جدید با استفاده از مادربردهای AM5 با آخرین BIOS که در محصولات متعدد سری ۶۰۰ اعمال شده، پشتیبانی می‌شه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.

مشخصات AMD Ryzen 8000G: نسخه‌های ۶۵ واتی و ۳۵ واتی AM5

بیاید به مشخصات بپردازیم، APUهای AMD Ryzen 8000G در دو نسخه PRO و Non-PRO با مشخصات یکسان قابل دسترسی خواهند بود. مدل پرچم‌دار Ryzen 7 8700G نام‌گذاری شده که ۸ هسته، ۱۶ رشته، سرعت پایه ۴.۲ گیگاهرتز و سرعت بوست ۵.۱ گیگاهرتز رو ارائه می‌ده. همچنین مدل Ryzen 5 8600G APU دارای ۶ هسته، ۱۲ رشته، سرعت پایه ۴.۳۵ گیگاهرتز و سرعت بوست ۵.۰ گیگاهرتز هستن. هر دو این APUها بر اساس دای Phoenix 1 بوده و از از OC پشتیبانی می‌کنن.

مدل‌های Phoenix 2 شامل Ryzen 5 8500G با ۶ هسته و ۱۲ رشته و Ryzen 3 8300G با ۴ هسته و ۸ رشته خواهند بود. سرعت پایه ۸۵۰۰G 3.55 گیگاهرتز و سرعت بوست ۵.۰ گیگاهرتزه. در حالی که ۸۳۰۰G با سرعت پایه ۳.۴۵ گیگاهرتز و سرعت بوست ۴.۹۰ گیگاهرتز عمل می‌کن. این دو چیپ بر اساس دای Phoenix 2 هستن و از PBO بدون قابلیت OC (دستی) پشتیبانی می‌کنن. چیپ‌های Phoenix 2 همچنین از iGPUهای بالاتر RDNA 3 مانند Radeon 780M و ۷۶۰M استفاده نمی‌کنن. به جای اینها، از Radeon 740M با فقط ۴ واحد محاسبه‌گر پشتیبانی خواهد شد.

همه APUهای استاندارد Ryzen 8000G AM5 دارای TDPهای ۶۵W/45W هستن، اما هر مدل در نسخه‌های “GE” 35W هم در دسترسه که سرعت‌های کمتری دارن اما تنظیمات هسته مشابه با همین مدل‌های گفته شده‌ست. گزارش شده که این APUها در ۳۱ ژانویه عرضه می‌شن، اما توصیه میشه که در ۱۱ فوریه موجودی واقعی آنها بررسی بشه.

بر اساس گزارش‌ها مشخص شده که APU دسکتاپ AMD Ryzen 8000G در بنچمارک عملکرد بیش از ۲.۵ برابر بهبود داشته، اما اصولاً حدود ۲ برابر پیشرفت رو که از معماری جدید RDNA 3 قابل انتظاره، مشاهده می‌کنید. با توجه به عملکرد، به نظر می‌رسه که اینها بهترین پردازنده گیمینگ با بودجه محدود و کاربری عمومی هستن.

مشخصات پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 8000G لو رفت؛ تا 2.5 برابر سریعتر از Ryzen 5000G

سوال اصلی اینه: قیمتا چطور؟ احتمالاً تا چند ماه دیگه قیمت‌های نهایی رو نمی‌دونیم، اما حتماً اطلاعات بیشتری درباره‌شون به ما در CES 2024 خواهد رسید، پس منتظر اخبار سخت افزار جدید درباره این پردازنده‌ها بمونید.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×