محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

رئیس اجرایی TSMC: تا پایان سال، Nvidia به بزرگ‌ترین شرکت تراشه در دنیا تبدیل خواهد شد

انویدیا (Nvidia) به‌تازگی فروش ۱۸.۱۲ میلیارد دلاری خودش رو برای سه ماهه سوم سال مالی گزارش داده که نشان‌دهنده افزایش ۲۰۶ درصدی نسبت به همین فصل در سال گذشته و افزایش ۳۴ درصدی نسبت به فصل دوم امساله. این شرکت تولیدکننده GPU حالا رسماً یک شرکت بر پایه هوش مصنوعی محسوب میشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


کسب‌وکار Nvidia شامل طراحی GPUهایی میشه که توسط TSMC، بزرگترین کارخانه تراشه‌سازی مستقل جهان، به تراشه‌های میکروفیزیکی تبدیل میشن. با وجود این نقش کلیدی، مارک لیو (Mark Liu)، مدیرعامل TSMC، باور داره که Nvidia تا پایان امسال به عنوان بزرگترین شرکت تراشه‌سازی جهان شناخته خواهد شد.

به‌دلیل محصولات پرقدرت برای آموزش هوش مصنوعی، Nvidia به تازگی نتایج حاصل از فروش خود رو گزارش داده و افزایش سود ناخالص سالانه ۱,۲۵۹ درصدی شگفت‌انگیزی رو اعلام کرده. مدیرعامل TSMC اکنون با اطمینان پیش‌بینی می‌کنه که این شرکت آمریکایی به زودی به بزرگترین غول این صنعت تراشه‌سازی تبدیل خواهد شد.

پیش‌بینی پیشتازی انویدیا در صنعت تراشه‌سازی در سال ۲۰۲۴

در یک سخنرانی برگزارشده توسط انجمن ملی صنعت و بازرگانی چین، لیو بر نقش حیاتی TSMC به عنوان یک تولیدکننده چیپ جهانی در دوران حاکمیت هوش مصنوعی تأکید کرد. Nvidia یکی از مشتریان اصلی TSMC به حساب میاد و لیو پیش‌بینی می‌کنه که به زودی درآمد این شرکت در صنعت تراشه پیشتاز خواهد شد و رقبای اون مانند اینتل، سامسونگ و دیگران رو پشت سر خواهد گذاشت.

رئیس اجرایی TSMC: تا پایان سال، Nvidia به بزرگترین شرکت تراشه در دنیا تبدیل خواهد شد

با افزایش بی‌سابقه‌ای که از جانب هوش مصنوعی دیده میشه، Nvidia رشدی بی‌نظیری داشته و سایر تولیدکنندگان تراشه رو پشت سر گذاشته. در فصل سوم، Nvidia نه تنها رقبای خودش رو شکست داد، بلکه سود ناخالص ۹.۲۴ میلیارد دلاری گزارش داد، در حالی که اینتل ضرر ۸ میلیون دلاری داشت و سامسونگ با بحران فلش NAND و عوامل دیگه، ضرری ۲.۸۶ میلیارد دلاری رو در همین بازه زمانی تحمل کرد.

رشد شرکت‌های فناوری مانند اپل، سامسونگ و مایکروسافت

صعود انویدیا به عنوان یک نیروی مهم در صنعت تراشه هماهنگ با پیشرفت سریع شرکت‌های دیگه‌ست، که پیش‌بینی میشه در پنج سال آینده ۱۰ درصد رشد کنن. عظیم‌ترین شرکت‌های فناوری مانند اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت اکنون به طراحی تراشه وارد شدن، و این یعنی افتخار Nvidia ممکنه موقتاً باشه تا زمانی که قهرمان جدید ظاهر بشه. مایکروسافت با درآمد ۵۲.۹ میلیارد دلاری در فصل سوم، نماد این روند به حساب میاد.

هنگامی که شرکت‌هایی که خودشون تراشه تولید نمی‌کنن و تولیدکنندگان تراشه رو در نظر می‌گیریم، صنعت تراشه و نیمه‌هادی در حال حاضر در مرحله رشد زیادی قرار داره. بازار در فصل سوم نسبت به سه ماه قبل ۶.۳ درصد افزایش داشته و پیش‌بینی‌ها برای فصل چهارم سه درصد رشد رو پیش‌بینی می‌کنن. تحلیل داده‌ها نشون  می‌ده که رشد سالانه دو رقمی برای چهارمین فصل سال ۲۰۲۴ ممکنه که نشان‌دهنده یک مسیر مثبت برای این صنعت محسوب میشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×