محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

بنچمارک پردازنده Core i5-14600 اینتل پیش از عرضه رسمی لو رفت

بنچمارک‌های پردازنده Core i5-14600 اینتل نسل چهاردهم که دارای ۱۴ هسته‌ست، قبل از انتشار رسمی در سال آینده توسط یک طرفدار اینتل (Enthusiast Citizen) لو رفت. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


پردازنده Core i5-14600 از سری Non-K نسل Raptor Lake Refresh چهاردهم اینتله. این مدل‌ها برعکس مدل‌های با حرف «K» هستن که هیچ گونه پشتیبانی از اورکلاکینگ ندارن چون چیپ‌های عمومی باید در تعداد بیشتری عرضه بشن و این قطعات ممکنه به مشکلات بخش مهندسی معکوس اینتل بر بخورن. مثل سایر مدل‌های Raptor Lake Refresh، پردازنده Core i5-14600 یک افزایش سرعت کلاک ۲۰۰ مگاهرتزی نسبت به نسل قبل داره و همین.

بنچمارک پردازنده Core i5-14600 اینتل پیش از عرضه رسمی لو رفت

مشخصات پردازنده Core i5-14600 

اولاً در مورد مشخصات سی‌پی‌یو Core i5-14600 باید اشاره کنیم که از پیکبرندی ۱۴ هسته و ۲۰ رشته استفاده می‌کنه، با ۶ هسته عملکردی و ۸ هسته کارآمد. پردازنده مشخصات مشابهی با نسل ۱۳ داره که نشون می‌ده تفاوت عملکرد چندان زیاد نیست. با این حال، نکته مهم در کلاک توربو حداکثره که به ۵.۲ گیگاهرتز می‌رسه، یعنی فقط ۲۰۰ مگاهرتز افزایش نسبت به پردازنده Core i5-13600.

بنچمارک پردازنده Core i5-14600 اینتل پیش از عرضه رسمی لو رفت

علاوه‌براین، تست پایداری AIDA64 نشون داده که مصرف حداکثر توربو برای Core i5-14600 خیلی شبیه به نسل قبلیشه و حدود ۱۵۶.۱۰ واته. دمای پردازنده هم تا ۸۱ درجه سانتی‌گراد رفته و کلاک هسته در همه هسته‌های عملکردی به ۴.۸ گیگاهرتز و در هسته‌های کارآمد به ۳.۹ گیگاهرتز رسیده. به‌دلیل اینکه این مدل یه پردازنده Non-K محسوب میشه، هیچ اورکلاکینگی انجام نشده چون سازنده‌های مادربرد به علت محدودیت‌های اینتل از اورکلاکینگ BCLK دست کشیدن.

بنچمارک پردازنده Core i5-14600 اینتل پیش از عرضه رسمی لو رفت

تست‌های لو رفته از پردازنده اینتل Core i5-14600 

پردازنده Core i5-14600 هم توی تست Cinebench R23 و CPU-Z تحت شرایط توربو، که بهترین عملکرد ممکن رو نشون میده، تست شده. در Cinebench، پردازنده تونسته امتیاز ۱۹۹۲ رو در تست تک هسته و امتیاز ۲۲۷۶۸ رو در تست چندهسته‌ای بگیره. در CPU-Z هم این چیپ امتیاز ۸۳۷.۷ در تک هسته و ۹۳۹۵.۴ امتیاز در تست چندهسته‌ای کسب کرده.

Core i5-14600 و سایر مدل‌های Non-K نسل چهاردهم اینتل قیمت‌های مشابهی با پردازنده‌های نسل ۱۳ خودشون دارن.  پس می‌شه انتظار داشت یه افزایش خیلی کوچیک در عملکرد ببینیم. در مورد زمان عرضه باقی مونده‌ مدل‌های Raptor Lake Refresh، انتظار میره که در ژانویه ۲۰۲۴ عرضه بشن بعد از معرفی رسمی در CES 2024. منتظر اطلاعات بیشتر در ماه‌های آینده باشید. ما هم در بنچفا تمامی اخبار CES 2024 رو در سال آینده پوشش می‌دیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×