محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت‌ SSD و حافظه NAND احتمالاً در سال ۲۰۲۴ به میزان ۵۵٪ افزایش پیدا خواهد کرد

صنعت حافظه به‌نظر می‌رسه که قصد داره یه افزایش قیمت به نسبت زیاد رو تجربه کنه و برخی منابع این صنعت به افزایش قیمت این قطعات سخت افزاری تا ۵۵٪ برای محصولات SSD و NAND اشاره می‌کنن. گزارش‌ها نشون میدن که شرکت‌هایی مانند Western Digital در حال آماده‌سازی اقدامات مربوط به افزایش قیمت‌ حافظه NAND هستن و انتظار می‌ره که SSD‌های مصرفی طی سال آینده گرون بشن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


افزایش قیمت SSD و در سال آینده

قبلاً گزارش داده بودیم که صنعت SSD تا به امروز از نظر قیمت در وضعیت «کاهشی» بوده ولی گزارش‌های جدید خبر از این دارن که این رند ممکنه به‌زودی تغییر کنه و ما شاهد یک احیاء اقتصادی باشیم، به عنوان یک نتیجه از اقدامات سخت تامین‌کنندگان. روند نزولی قیمت SSD در سال ۲۰۲۱ شروع شد. در آن زمان جهان با کمبود در ICهای کنترل اصلی روبه‌رو بود و حتی پس از اینکه تامین مجدد در سال ۲۰۲۲ انجام شد، کاهش علاقه مصرف‌کنندگان منجر به کاهش قابل توجه در درآمد تولیدکنندگان SSD شد. 

افزایش قیمت SSD در سال آینده

گزارشات نشون می‌دن که Phison افزایش سریع قیمت در صنعت حافظه رو در گزارش عملکرد ۲۰۲۳ خودش تأیید کرده. این شرکت تونسته درآمد تجمیعی NT$5.407 میلیارد رو به دست بیاره که تقریباً ۵٪ افزایش ماهانه رو مشخص کرده. این رقم و این پیشرفت متداوم برای این شرکت پیشرفت بزرگی محسوب میشه. Phison اعلام کرده که روند تولید SSD در حال بهبوده و یک افزایش سالانه ۴۰٪ در محموله‌های یک سال گزارش شده که باز هم یک عدد بزرگه چون صنعت SSD در چند وقت اخیر با پیشرفت زیادی همراه نبوده. 

Phison تنها شرکتی نیست که این تغییرات اساسی رو در صنعت SSD می‌بینه و تحت تاثیر اون قرار می‌گیره. چون  گزارش شده است که Western Digital به مشتریان خود (DigiTimes) در مورد افزایش درصدی عظیم در قیمت چیپ NAND اطلاع داده که به تدریج در فصل‌های آینده اجرا خواهد شد. هرچند که این شرکت دلیل افزایش قیمت اس اس دی رو ذکر نکرده، اما این راهی برای مقابله با کاهش تقاضای مصرف‌کننده و خالی کردن انبارهاست.

شرکت‌هایی مانند Samsung و SK Hynix قبلاً افزایش قیمت رو در محصولات خودشون اعمال کردن و دیگران نیز به همین ترتیب به دنبال لون‌ها خواهند رفت. زمانی طول نخواهد کشید که اثر افزایش قیمت در بازارهای مصرفی دیده بشه. اگه قصد به‌روزرسانی SSD‌ سیستمتون رو دارید، الان بهترین زمان ممکن برای این کاره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×