محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

زمان احتمالی عرضه کارت گرافیک‌های NVIDIA RTX 40 SUPER مشخص شد

شایعات روزهای اخیر مشخص کرده که NVIDIA قراره جزئیات اولیه کارت‌گرافیک‌های آینده GeForce RTX 40 SUPER رو در جریان نمایشگاه CES 2024 در ۸ ژانویه رونمایی و افشا کنه. این گمانه‌زنی‌ها از زمانی که این شرکت قصدش رو برای میزبانی این رویداد تأیید کرد، منتشر شد. آخرین اطلاعات نشون می‌ده که این شرکت ممکنه اولین کارت‌های SUPER رو تنها ۹ روز پس از اعلام رسمی معرفی کنه و حداقل یک SKU برای انتشار برنامه‌ریزی شده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


زمان عرضه خانواده کارت گرافیک‌های RTX 40 Super

طبق گزارش‌ها، پیش‌بینی می‌شه که کارت گرافیک‌ GeForce RTX 4070 SUPER در تاریخ ۱۷ ژانویه رونمایی و پس از اون یک هفته بعد کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER عرضه میشه. شایعه شده که آخرین نسخه اضافه شده به مجموعه RTX 40 SUPER ،RTX 4080 SUPER، در تاریخ ۳۱ ژانویه وارد بازار خواهد شد. به‌نظر می‌رسه که انویدیا قصد داره عرضه هر مدل رو به‌صورت مبهم نگه داره و اون‌ها رو با فاصله کم از همدیگه رونمایی و عرضه کنه.

زمان عرضه خانواده کارت گرافیک‌های RTX 40 Super

تاریخ عرضه NVIDIA GeForce RTX 40 SUPER

  • یکی از مدل‌های کارت گرافیک RTX 40: انتشار در ۸ ژانویه ۲۰۲۴
  • کارت گرافیک RTX 4070 SUPER: انتشار در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴
  • کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER: انتشار در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴
  • کارت گرافیک RTX 4080 SUPER: انتشار در ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 SUPER

در حالی که خیلی مشخصات خانواده سوپر سری ۴۰ کارت گرافیک‌های انویدیا و جزئیات خاصی مانند سرعت کلاک فاش نشده باقی‌مونده، به‌طور گسترده اعتقاد بر اینه که کارت گرافیک RTX 4070 SUPER دارای پردازنده گرافیکی AD104 با ۷۱۶۸ هسته CUDA باشه. انتظار می‌ره پیکربندی حافظه مشابه مدل اصلی باشه و ظرفیت حافظه ویدئویی ۱۲ گیگابایتی رو حفظ کنه. لازم ذکره شایعه شده که این کارت در مقایسه با RTX 4070، با TDP پیش فرض ۲۲۵ وات، مصرف انرژی بالاتری نیاز داره.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER

RTX 4070 Ti SUPER از پردازنده گرافیکی AD103 استفاده خواهد کرد و ظرفیت حافظه ۱۶ گیگابایتی رو معرفی ارائه میده. این کارت ۲۸۵ وات TDP مدل RTX 4070 Ti رو حفظ خواهد می‌کنه، اما روی کاغذ ممکنه یکی از جالب‌ترین کارت‌های سری SUPER آینده باشه.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 SUPER

سریع‌ترین مدل خانواده سوپر سری ۴۰ کارت گرافیک‌های انویدیا به نام RTX 4080 SUPER از پردازنده گرافیکی کامل AD103 با ۱۰۲۴۰ هسته CUDA استفاده می‌کنه و مشخصات حافظه ۱۶ گیگابایتی و ۳۲۰ وات TDP مدل RTX 4080 رو حفظ خواهد کرد. در حالی که گفته می‌شه کارت گرافیک RTX 4080 SUPER و RTX 4070 Ti SUPER جایگزین SKU های موجود می‌شن، کارت گرافیک RTX 4070 SUPER در کنار RTX 4070 در بازار وجود خواهد داشت.
حدس‌هایی وجود داره که نشون می‌ده تمام مدل های RTX 40 SUPER از کانکتورهای ۱۲VHPWR استفاده می‌کنن، بدون اینکه قصد استفاده از کانکتورهای استاندارد ۸ پین برای این کارت‌ها را داشته باشن. عدم قطعیت در این مورد هم وجود داره که آیا NVIDIA Founder Edition هم تولید خواهد کرد یا نه. این جزئیات هنوز به طور رسمی تایید نشده، اما پس از اعلام رسمی حتما می‌تونید اخبار سخت افزار جدید در بنچفا بخونید.

زمان احتمالی عرضه کارت گرافیک‌های NVIDIA RTX 40 SUPER مشخص شد

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×