محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

ایسوس کارت‌ گرافیک‌های Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL را معرفی کرد

ایسوس روز گذشته از کارت‌ گرافیک‌های Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL برای اولین بار رونمایی کرد. عجیبه که ایسوس یه مدل ROG STRIX با SKU بالاتر از RX 7600 نداشته باشه. اطلاعاتی که این شرکت از کارت‌های مبتنی بر RDNA3 ارائه کرده، بر اساس طرح‌های TUF Gaming و DUAL هستن. در این نسل، به‌نظر میاد ایسوس اولویت بیشتری به گرافیک‌های NVIDIA نسبت به AMD داشته باشه. به‌طور کلی ایسوس ۱۴ طرح کلی رو به AMD اختصاص داده. برای مقایسه، مجموعه کارت‌های ASUS RTX 40 در حال حاضر شامل ۶۹ مدله. تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید.


البته مهمه که اشاره کنیم که چند استثناء هم وجود داره، مثل مدل TUF White که بر اساس RX 7800 XT ساخته شده و واقعاً اولین مدل TUF این مدلی از ایسوس بوده. این مدل دو ماه دیگه با مجموعه کارت‌های RTX 40 در دسترس قرار گرفته بود.
ایسوس اخیراً دو کارت جدید از سری DUAL خود با چیپ Navi 32 رو معرفی کرده که از یک راه‌حل خنک‌کننده دوفن با ضخامت ۲.۴۷ اسلات بهره می‌برن. نکته مهم اینه که این کارت‌های DUAL از یک طراحی استفاده می‌کنن که قبلاً تنها در سری کارت‌های NVIDIA استفاده می‌شد. بر خلاف Radeon RX 7600 که از یک طراحی قدیمی از سری RX 6000 استفاده می‌کرد، کارت‌های جدید Radeon این طراحی جدید رو برای این سری ارائه دادن.

مشخصات کارت‌ گرافیک‌های RX 7700 XT DUAL OC و RX 7800 XT DUAL OC

کارت‌های Radeon RX 7700 XT DUAL OC و RX 7800 XT DUAL OC که به‌تازگی عرضه شدن، هر دو دارای یک طراحی مشابه اما با مشخصات متفاوت هستن. هر دو از چیپ Navi 32 استفاده می‌کنن که RX 7800 XT دارای ۳۸۴۰ استریم پراسسور و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ست. در حالی که RX 7700 XT دارای ۳۴۵۶ هسته و یک پیکربندی حافظه ۱۲ گیگابایتیه.

تصاویر رسمی نشون می‌دن که هر دو کارت گرافیک نیاز به دو کانکتور برق ۸ پین دارن که با استاندارد تمام گرافیک‌های دسکتاپ Navi 32 همخوونی داره. در حالی که یک ترکیب ۶ پین + ۸ پین می‌تونست نیاز برق رو برآورده کنه. البته بیشتر شرکت‌های تولیدکننده کارت‌ها در نسل‌های جدیدتر گرافیک از کانکتورهای برق ۶ پین فاصله گرفتن.
RX 7800 XT DUAL OC به صورت کارخانه‌ای هم اورکلاک شده با مقادیر ۲۲۱۳/۲۵۲۰ مگاهرتز برای کلاک بازی و بوست که از پیکربندی پیش‌فرض AMD با ۲۱۲۴/۲۴۳۰ مگاهرتز فراتر رفته. به‌طور مشابه، RX 7700 XT هم به کلاک ۲۲۳۹/۲۵۹۹ مگاهرتز مجهز خواهد شد که نسبت به ۲۱۶۱/۲۵۴۴ مگاهرتز AMD افزایش پیدا کرده. این تنظیمات اورکلاک از طریق نرم‌افزار ASUS GPU Tweak اعمال می‌شن.
لیست‌های اولیه برای کارت‌ گرافیک‌های RX 7700/7800 DUAL در فروشگاه‌های اروپایی مشخص کردن که یک افزایش قیمت حدود ۱۰۰ یورویی نسبت به ارزان‌ترین مدل‌های سفارشی بر پایه همان SKUs وجود داره. این کارت‌ها ممکنه گرون به نظر بیان، ولی باید اشاره کنیم که احتمالا قیمت نهایی نیستن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۴ نظر

    1. سلام و روزبخیر
      با توجه به قیمت دلاری باید دور و ور ۴۸۰ – ۴۹۰ دلار باشه. تو ایران هم باید همین حدود ۲۳-۲۴ میلیون باشه. پیشنهادم اینه اگه گارانتی نداره حتما مهلت تست و بنچمارک بگیرید.

  1. دلیلی که به شک افتادم
    این بود که سایت های به نسبت معروف مثل مقداد آی تی حدود ۳۰ قیمت زدن
    سپاس بابت پاسخگوییتون

    1. خواهش میکنم. کلا کارت گرافیک‌هایی که در ایران با گارانتی فروخته میشن قیمت بالاتری دارن نسبت به قیمت دلاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×