محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژی

مایکروسافت امکان نصب ویندوز ۱۱ را بدون پاک شدن اطلاعات فراهم می‌کند

نصب مجدد ویندوز همیشه با دردسرهای زیادی برای کاربران همراهه. حالا مایکروسافت به‌نظر می‌رسه بالاخره به نظرات کاربرانش اهمیت داده و طی یک آپدیت جدید به ویندوز ۱۱ قابلیتی اضافه کرده که دیگه با نصب ویندوز جدید، اطلاعات و بازی و تنظیمات شما حذف نمیشه. همچنین برای نصب ویندوز نیازی به فلش یا DVD ندارید. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


آپدیت ویندوز ۱۱ بدون از بین رفتن اطلاعات ممکن می‌شود

مایکروسافت به زودی سیستم بازیابی داخلی جدیدی معرفی می‌کنه که به شما این امکان رو می‎‌ده ویندوز ۱۱ رو از طریق Windows Update دوباره نصب یا بازیابی کنید. مزیت این قابلیت اینه که این کار رو بدون از دست دادن فایل‌های موجود انجام می‌ده. به‌نظر می‌رسه این ویژگی جدید «Fix Problems using Windows Update» نامیده میشه.

مایکروسافت امکان نصب ویندوز 11 بدون پاک شدن اطلاعات را فراهم می‌کند

این تنظیم جدید رو می‌تونید در بخش «Settings > System > Recovery» برای Windows 11 پیدا کنید. کانال‌های واجد شرایط Insider مانند Canary Channel می‌تونن از نسخه BETA برای تعمیر سیستم عامل Windows 11 Insider Preview Build 25905 استفاده کنن. مایکروسافت شش ماه پیش در وبلاگ خود به این ویژگی اشاره کرد. با این حال، قرار دادن این گزینه در نسخه‌های آزمایشی عمومی ویندوز ۱۱ نشون‌دهنده آمادگی تقریبی این قابلیته.

تا به حال، بهترین راه برای نصب مجدد یا بازیابی ویندوز ۱۱ با حفظ فایل‌ها، استفاده از گزینه «in-place upgrade» بود. هرچند هر دو گزینه به شما این امکان رو می‌دن که سیستم عامل رو در حالی که فایل‌ها دست نخورده باقی می‌مونن فیکس کنید، به‌روزرسانی در محل فرآیندی زمان‌بره. مایکروسافت در وبلاگ خودش گفته که این ابزار جدید این روند رو خیلی سریع‌‌تر می‌کنه و می‌تونه در بسیاری از موارد مفید باشد.

سایر ویژگی‌های به‌روزرسانی Moment 5 ویندوز ۱۱

«رفع مشکلات با استفاده از Windows Update» ممکنه در به‌روزرسانی Moment 5 Windows 11 ادغام بشه، که انتظار می‌ره در فوریه ۲۰۲۴ عرضه بشه. Moment 5 یک به‌روزرسانی تجمعی محسوب میشه که معمولاً مانند به‌روزرسانی‌های قبلی «Moment» از طریق Windows Update ارائه می‌شه. همچنین انتظار می‌ره که این یک به‌روزرسانی لحظه آخری برای ویندوز ۱۱ در سال ۲۰۲۴ باشه و انتظار می‌ره یک به‌روزرسانی بزرگ در سال ۲۰۲۵ عرضه بشه. با این وجود، چند بهینه‌سازی مانند ساده‌سازی استفاده از قلم‌های دیجیتالی هم ارائه میشه. سایر ویژگی‌ها، مانند امکان حذف برخی از برنامه‌های داخلی (مانند Edge و Cortana)، محدود به رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۱ در منطقه European Economic در دسترس قرار می‌‌گیره.

به‌روزرسانی بعدی Moment 5 ویندوز ۱۱ برای فوریه ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده. مایکروسافت به‌روزرسانی‌های تجمعی ویندوز ۱۱ رو «Moment» نامیده، مانند به‌روزرسانی «Moment 4» که در نوامبر منتشر شد. چند بهینه‎‌سازی دیگه QOL در Moment 5 اضافه خواهد شد، مانند ساده کردن استفاده از قلم های دیجیتال. این آخرین به روزرسانی تجمعی برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود چون مایکروسافت قصد داره در سال ۲۰۲۵ یک به روزرسانی بزرگ برای سیستم عامل ارائه بده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×