محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار

پردازنده AMD Ryzen 5 8600G با گرافیک ۲.۸ گیگاهرتز Radeon 760M عرضه می‌شود

AMD در حال آماده شدن برای معرفی پردازنده‌های دسکتاپ AM5 جدید خودشه. یک به‌روزرسانی طولانی مدت برای بخش پردازنده‌های دسکتاپ که از گرافیک قدرتمند RDNA3 استفاده می‌کنن. پردازنده‌های مرکزی مبتنی‌بر سیلیکون Phoenix/Hawk Point خواهند بود که دارای حداکثر ۱۲ واحد محاسباتی RDNA3 هستن. پردازنده ۸۶۰۰G یکی از این CPUهاست. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


پردازنده AMD Ryzen 5 8600G با گرافیک مجتمع بهتر

اگرچه اسم پردازنده Ryzen 8000G ممکنه همه رو گیچ کنه که این مدل جانشین سری ۷۰۰۰ـه، ولی هدف پشت این سری جدید اینه که به بخش دیگه‌ای از بازار پاسخ بده. سری Ryzen 8000G برای کاربرانی طراحی شده که عملکرد CPU رو در اولویت قرار میدن و ممکنه به GPUهای مجزای اختصاصی نیاز نداشته باشن.
آزمایشات اخیر جزئیاتی رو در مورد یکی از SKUهای ۸۰۰۰G آینده آشکار کردن. APU Ryzen 5 8600G روی مادربرد MSI X670E ACE مورد آزمایش قرار گرفت. این انتخاب مادربرد، باعث میشه شک کنیم که که تست‌ها احتمالاً توسط شخصی در MSI یا یک رسانه انجام شده، چون این مادربرد بالارده خیلی با این پردازنده همخونی نداره.

پردازنده AMD Ryzen 5 8600G با گرافیک مجتمع بهتر


پردازنده Ryzen 5 8600G 6 دارای هسته و ۱۲ رشته‌ست

درحالی که از نظر مشخصات شباهت‌هایی با Ryzen 5 8500G داره، انتظار می‌ره که اولی از ۶ هسته Zen4 استفاده کنه، در حالی که دومی گفته میشه ترکیبی از هسته‌های ۲xZen4 و ۴xZen4c داره. این اطلاعات همچنین کلاک پایه ۴.۳۵ گیگاهرتز و بوست ۵.۰ گیگاهرتز رو مشخص کردن. نکته قابل توجه اینه که اون رو ۴۵۰ مگاهرتز و ۶۰۰ مگاهرتز جلوتر از مدل قبلی یعنی Ryzen 5 5600G که بر اساس معماری Zen3 ساخته شده بود قرار میده.
جزئیات جدید در مورد مشخصات GPU نشون میدن که این پردازنده گرافیک یکپارچه Radeon 760M داره که شامل ۸ واحد محاسباتی با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزه. مشخصات ۸۷۰۰G دارای نسخه Radeon 780M (12CU) هنوز تایید نشده، اما در حال‌حاضر به نظر می‌رسه که سری AM5 دسکتاپ به کلاک ۳.۰ گیگاهرتز نمی‌رسه. با این وجود، کلاک ۲.۸ گیگاهرتز در حال‌حاضر ۹۰۰ مگاهرتز بالاتر از Ryzen 5 5600G قرار داره که با گرافیک ۷ CU Vega عرضه شد.
به‌طور غیررسمی، انتظار می‌ره که سری Ryzen 8000G در این سه ماهه عرضه بشن. AMD هیچ رویداد خاصی رو مطابق با این برنامه اعلام نکرده. بنابراین SKUهای جدید می‌تونن در هر زمانی، حتی در نمایشگاه CES 2024 هفته آینده معرفی بشن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۶ نظر

  1. این تغییر روال در اسم گذاری از طرف AMD خیلی عجیبه. ۷۶۰۰G چه مشکلی داشت که فقط با اضافه شدن هسته ی گرافیکی قوی تر عنوان و به ۸۶۰۰G تغییر دادن! 🙄

  2. سلام، واقعاً جای تعجب داره که استقبال میشه از این cpu ، همه دیدن که ۷۰۰۰ x3d مشکل داشتن و میسوختن و به طور کلی کیفیت cpu های اینتل رو اصلاً نداره amd ، خب ما فرض بگیریم برابر با گرافیک ۱۶۵۰ هم باشه، دوتا مسئله مطرح هست
    اولاً
    شما دارین پول گرافیک داخلی رو پرداخت میکنین یک کار غیر عقلانی و مضحک ، دارین گرافیک ۸ سال پیش رو تهیه میکنین ۳۲۹ دلار میشه یه گرافیک ۴۰۶۰ با یه i3 cpu واقعاً قدرتمند ۱۲۱۰۰ تهیه کنین عزیزان، یا ۵۰ درصدقوی تر ۱۲۴۰۰ i5 با کمی مبلغ بیشتر
    مسئله دوم
    کارایی این گرافیک آنبرد مد نظر هست شما هر چی با گرافیک آنبرد کار کنین همزمان cpu هم محدود میشه ما نادیده میگیریم این مسئله رو اما واقعاً با گرافیک آنبردی که همون طور که گفتیم پولش رو هم دادین و معادل گرافیک ۸ سال پیشه، ۱۶۵۰ ایا میشه حداقل بازی رو تو کیفیت ۱۰۸۰ رندر گیری قابل قبولی داشت که اون بازی لذت بخش باشه برای مخاطب، فکر نکنم حتی ۲۰ فریم ۱۰۸۰ الترا بده که نمیده برین بنچمارک ۱۶۵۰ رو ببینین حتماً ، چون دارین ۱۶۵۰ میخرین 😐😑

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×