محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

گواهینامه VESA Adaptive Sync 1.1a با قابلیت تغییر دوگانه بین بین ۴K 144Hz و ۱۰۸۰p 280Hz به‌روزشد

استاندارد صفحه نمایش Adaptive-Sync VESA با پشتیبانی از حالت دوگانه به‌روز شده که به کاربران این امکان رو می‌ده در مانیتورهای گیمینگ بین ۴K 144Hz و ۱۰۸۰p 280Hz سوئیچ کنن. تا آخر این خبر مربوط به گواهینامه VESA Adaptive Sync 1.1a با بنچفا همراه باشید.


مانیتورهای گیمینگ آینده با گواهینامه VESA Adaptive Sync 1.1a برای پشتیبانی از فناوری حالت دوگانه، جابه‌جایی بین حالت‌های ۴K و ۱۴۴ هرتز و ۱۰۸۰P و ۲۸۰ هرتز عرضه خواهند شد.

گواهینامه VESA Adaptive Sync 1.1a برای مانیتورهای گیمینگ

این اعلامیه تنها چند روز قبل از نمایشگاه CES 2024 منتشر شده، جایی که انتظار میره سازندگان جدیدترین طرح‌های خودشون رو که از استاندارد صفحه نمایش VESA Adaptive-Sync 1.1a پشتیبانی می‌کنن، رونمایی کنن. همونطور که قبلاً دیدیم، این مانیتورهای گیمینگ به کاربران اجازه میدن با استفاده از فناوری سوئیچینگ دو حالته بین ۴K 144Hz و ۱۰۸۰p 240Hz تغییر حالت بدن تا از بازی با نرخ تازه‌سازی بالا با تجربه‌ای بهتر نهایت لذت رو ببرن.

مانیتورهایی که تا به حال دیدیم از این استاندارد پشتیبانی می‌کنن شامل سری OLED UltraGear ال‌جی و ROG SWIFT PG32UCDP OLED ایسوس هستن. اینها در میان لیست مانیتورهای گیمینگ جدید قرار دارن که از این فناوری جدید پشتیبانی می‌کنن و در سال ۲۰۲۴ وارد بازار کامپیوتر می‌شن.

جزئیات دقیقی در دست نیست، اما به نظر می‌رسه که شاید خروجی DisplayPort 2.1 در خط تولید OLED آینده ASUS ROG SWIFT وجود داشته باشه. همچنین انتظار داشته باشید قیمت‌ها برای این مانیتورهای گیمینگ پریمیوم بسیار زیاد باشه. در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری خواهیم داشت که پر از خبرهای هیجان‌انگیز زیادی مثل مدل PG32UCDP خواهد بود.


بیانیه مطبوعاتی: انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئویی (VESA) روز گذشته اعلام کرد که به‌روزرسانی مشخصات تست انطباق نمایشگر سازگار با همگام‌سازی (Adaptive-Sync Display CTS) رو منتشر کرده که اولین استاندارد عمومی برای عملکرد front-of-screen محسوب میشه.

نمایشگرهایی با نرخ‌نوسازی متغیر Adaptive-Sync Display نسخه ۱.۱a روش‌های تست به‌روز و جدیدی رو برای دسته‌ای از نمایشگرهای نوظهور ارائه می‌کنن که می‌تونن در صورت کاهش وضوح با حداکثر نرخ‌های تازه‌سازی کار کنن. این تست «حالت دوگانه» به OEMهای نمایشگر با سخت‌افزار واجد شرایط اجازه می‌ده تا محصولات خودشون رو در دو مجموعه مختلف از وضوح و نرخ تازه‌سازی (به عنوان مثال، ۴K/144Hz و ۱۰۸۰p/280Hz) تایید کنن.

AdaptiveSync Display v1.1a همچنین شامل یک به‌روزرسانی دیگه میشه که به OEMهای نمایشگر اجازه می‌ده تا به گواهی نرخ تازه‌سازی AdaptiveSync Display بالاتری برای نمایشگرهایی که از گزینه حالت «اورکلاک‌شده» یا سریع‌تر پشتیبانی می‌کنن، دست پیدا کنن. در چنین مواقعی، حالت اورکلاک شده باید از GPUهای دارای قابلیت Adaptive-Sync به روشی غیراختصاصی پشتیبانی کنه و نمایشگر باید تمام تست‌های دقیق سازگاری Adaptive-Sync Display رو در حالت پیش‌فرض کارخانه پشت سر بگذاره و برای بار دوم به‌طور کامل تست بشه.

در حالت اورکلاک هر دو حالت دوگانه و تغییرات اورکلاک در Adaptive-Sync Display CTS v1.1a فقط برای محصولات AdaptiveSync Display دارای گواهی VESA اعمال می‌شه. یعنی برای برنامه آرم VESA Certified MediaSync Display اعمال نمی‌شن. تا به امروز، بیش از ۱۰۰ محصول دارای گواهینامه Adaptive-Sync Display وجود داره که به‌صورت رسمی عرضه شدن.

نکته مهم اینه که هیچ یک از معیارهای تست برای به‌روزرسانی Adaptive-Sync Display v1.1a تغییر نکرده. تمامی محصولاتی که گواهینامه نسخه ۱.۱ قبلی رو با موفقیت پشت سر گذاشتن، همچنان برای آخرین به‌روزرسانی تایید شدن. همه الزامات نمایشگر همگام‌سازی تطبیقی CTS، از جمله نرخ تازه سازی، سوسو زدن، افت فریم و لرزش نرخ فریم ویدیو، باید رعایت بشن.

تغییرات لوگوی نمایش AdaptiveSync دارای گواهی VESA

گواهینامه VESA Adaptive Sync 1.1a

برای نمایشگرهایی که وقتی با وضوح کمتر از حداکثر توانشون کار می‌کنن، می‌تونن با نرخ تازه‌سازی سریع‌تری کار کنن، به‌روزرسانی Adaptive-Sync Display v1.1 به OEM‌های نمایشگر اجازه می‌ده تا لوگوی VESA Certified AdaptiveSync Dual Mode رو روی محصولات تأیید شده خودشون قرار بدن. اطلاعات در سمت چپ، حداکثر نرخ تازه سازی تایید شده نمایشگر رو در حداکثر وضوح نشون میدن. در سمت راست، مقادیر قرار داده شده نشون‌دهنده حداکثر نرخ تازه‌سازی تایید شده و وضوح عمودی رزولوشن تایید شده جایگزینه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×