محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده Ryzen 7 5700X3D با قیمت ۲۷۱ یورو و Ryzen 5 5500GT با قیمت ۱۳۴ یورو لیست شدند

پردازنده‌هایی که قراره به‌زودی توسط AMD معرفی بشن یعنی SKUهای دسکتاپ AMD Ryzen 5000 در یک سایت مقایسه قیمت اروپایی دیده و این خبر توسط یکی از افشاگران سخت‌افزار یعنی @momomo_us در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شد. به‌نظر می‌رسه که برخی از فروشنده‌ها قبلاً پردازنده Ryzen 7 5700X3D و Ryzen 5 5500GT جدید رو لیست کردن. حتی برخی ادعا می‌کنن که این CPUهای جدید AMD در انبار و آماده ارسال هستن. تا آخر این خبر با قیمت پردازنده Ryzen 7 5700X3D و Ryzen 5 5500GT همراه بنچفا باشید.


قیمت پردازنده Ryzen 7 5700X3D و Ryzen 5 5500GT

پردازنده Ryzen 7 5700X3D هشت هسته‌ای در ۲ فروشگاه با قیمت‌های ۲۷۰ تا ۲۸۰ یورو مشاهده شده. این در مقایسه با قیمت فعلی ۵۸۰۰X3D فقط ۱۰-۲۰ یورو ارزون‌تره. در حالی که گزارش شده که ۵۷۰۰X3D ممکنه سرعت کلاک کمتری نسبت به ۵۸۰۰X3D داشته باشه، هیچ یک از دو خرده فروش هنوز مشخصات دقیق رو به‌طور رسمی تایید نکردن. با این حال، طبق تصویر زیر، پردازنده ۵۷۰۰X3D باید کلاک ۴.۱ گیگاهرتز، یعنی ۴۰۰ مگاهرتز کمتر از ۵۸۰۰X3D ارائه بده.

قیمت پردازنده Ryzen 7 5700X3D و Ryzen 5 5500GT

علاوه‌براین، AMD آماده‌ست تا پردازنده Ryzen 5 5500GT با ۶ هسته رو با کلاک پایه ۳.۶ گیگاهرتز و بوست کلاک ۴.۴ گیگاهرتز و Ryzen 5 5600GT رو با کلاک بوست ۴.۶ گیگاهرتز معرفی کنه.
اطلاعات رسمی سایت مقایسه قیمت Geizhals فقط سازگاری با مادربردهای AMD A520، B550 و X570 رو مشخص کرده و هیچ اشاره‌ای به چیپست‌های سری ۳۰۰ و ۴۰۰ نداره. این SKU خاص در حال حاضر با قیمت های بین ۱۳۴ تا ۱۶۰ یورو فهرست شده.
تاریخ عرضه سری پردازنده‌های AM4 آینده AMD به طور رسمی تایید نشده، اما نشانه‌های غیررسمی به شدت حاکی از عرضه این مدل‌ها در سه ماهه آینده‌ست. وجود فهرست‌های فروشگاه‌ها یک نشانه خوب برای عرضه نزدیک این پردازنده‌هاست.

در این خبر سخت افزار به قیمت پردازنده Ryzen 7 5700X3D و ۵۵۰۰GT پرداختیم که توسط یکی از افشاگران مربوط به اخبار سخت افزار فاش شده بود. شما بیشتر منتظر کدوم مدل از پردازنده‌های آینده AMD هستید؟

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

    1. سلام رضای عزیز. چون خواهان زیادی نداره… و همون بحث عرضه و تقاضا میاد وسط. به همین دلیل قیمت بالاتری دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×