محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER لو رفت: تقریباً مطابق با RTX 4080

بنچمارک‌های کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 TI SUPER فاش شد. نتایج این تست‌ها نشون میدن که این کارت گرافیک تقریبا به اندازه یک کارت گرافیک RTX 4080 قدرتمنده. تا آخر این خبر با بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER همراه بنچفا باشید.


بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER فاش شد

بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER نشون داده که ۱۰ درصد سریع‌تر از ۴۰۷۰ Ti Non-SUPER عمل می‌کنه.
پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER با قیمت ۷۹۹ دلار، بازی‌های ۱۴۴۰p+ رو هدف قرار داده. این کارت گرافیک دارای یک برگه مشخصات ارتقایافته‌ست که شامل هسته‌های بیشتر و حافظه بیشتر با همون TDP میشه. این کارت در برابر کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT از AMD قرار می‌گیره که قبل از عرضه ۴۰۷۰ Ti SUPER کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری داشته.

بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER فاش شد

مشخصات کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER

NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER دارای ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6Xـه که یک ارتقاء ۴ گیگابایتی VRAM در مقابل RTX 4070 Ti Non-SUPER ارائه داده و از رابط ۲۵۶ بیتی پشتیبانی می‌کنه. این کارت گرافیک ۲۸۵ وات TGP رو حفظ کرده که مشابه نوع Non-SUPER به‌حساب میاد.
این کارت ۴۴ Shader TFLOP، ۱۰۲ RT TFLOP و ۷۰۶ AI TOP ارائه و از آخرین فناوری‌های رمزگذاری NV مانند AV1 و H.264 پشتیبانی می‌کنه. مجموع این موارد، کارت گرافیک RTX 4070 Ti رو تا ۹۰ درصد شبیه به عملکرد RTX 4080 اصلی قرار می‌ده و اساساً جایگزین کارت گرافیک RTX 4070 Ti میشه که همین MSRP رو داشت.

بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER فاش شد

کارت گرافیک تست شده با فرکانس ۲۶۴۰ مگاهرتز عمل کرده که ۳۰ مگاهرتز بالاتر از کلاک مرجع ۲۶۱۰ مگاهرتزه، بنابراین ما به دنبال یک کارت OC کارخانه‌ای هستیم، اما چنین اورکلاک‌های کوچک تفاوت زیادی در عملکرد ایجاد نمی‌کنن چون نسخه‌های پایه در حال حاضر به اوج خودشون رسیدن. سرعت کلاک کارت‌های SUPER زمانی می‌تونن تفاوت ایجاد کنن که از محدودیت‌های قدرت اونها به درستی استفاده بشه یا VRAM اونها اورکلاک بشه.
در مورد عملکرد، کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER امتیاز بسیار قابل احترام ۲۲۹,۰۴۳ رو در بنچمارک OpenCL به دست آورده که ۱۰ درصد بالاتر از کارت گرافیک RTX 4070 Ti Non-SUPER و تنها ۶ درصد کندتر از RTX 4080 Non-SUPER قرار داره. مدل‌های اورکلاک شده کارخانه باید ۱ تا ۲ درصد دیگه رو هم کم کنن و عملکرد رو تا ۹۶ درصد در دسترس RTX 4080 Non-SUPER قرار بدن.

این برای گیمرها عالیه چون کارت گرافیک ۴۰۸۰ Non-SUPER به اندازه ۱۱۹۹ دلار قیمت داشت و حالا می‌تونن این عملکرد رو تنها با ۷۹۹ دلار به دست بیارن.
در تست های ولکان دو نمره کاملا متفاوت داریم. اولین مورد حدود ۱۰٪ سریع‌تر از RTX 4070 Ti Non-SUPER بود در حالی که دومی ۲۶٪ سریع‌تره و حتی از RTX 4080 Non-SUPER جلوتر قرار گرفته. ممکنه امتیاز دوم مبتنی بر یک پردازنده گرافیکی فوق‌العاده GeForce RTX 4070 Ti باشه که به‌شدت اورکلاک شده در حالی که امتیاز اول بر اساس عملکرد موجودیه.

این فقط یک بنچمارک مصنوعی محسوب میشه و باید بگیم که عملکرد بازی می‌تونه بسیار متفاوت از این نتایج باشه، چون RTX 4070 SUPER هم کمی عقب‌تر از RTX 4070 Ti SUPER قرار گرفته، اما در نهایت با اون در طیف وسیعی از عناوین مطابقت داشت. بنابراین می‌تونیم انتظار داشته باشیم که کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER در زمان عرضه بسیار نزدیک‌تر به RTX 4080 Non-SUPER باشه.

بنچمارک کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER فاش شد

کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER در ۲۴ ژانویه با قیمت ۷۹۹ دلار آمریکا عرضه می‌شه. بر اساس این عملکرد، باید یک کارت گرافیک فوق رقابتی دیگه در این بخش برای گیمرها وجود داشته باشه. این کارت فقط در مدل‌های سفارشی در دسترس خواهد بود چون مدل Founders Edition برای اون وجود نداره.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×