محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

فروش کارت گرافیک‌های NVIDIA RTX 4090M و RTX 4080M در چین آغاز شد

کارت گرافیک‌های سری RTX 40 از NVIDIA الان توی بازار با مدل‌ها و برندهای متفاوت موجود هستن. اما با توجه به یک خبر تازه منتشر شده، یک کاربر از آمازون با سفارش کارت گرافیک RTX 4090 یک کارت ضعیف‌تر در کالبد پرچمدار دریافت کرده. اما ماجرا چیه؟ در این خبر سخت افزار قصد داریم به این گزارش بپردازیم. تا انتها با بنچفا همراه باشید.

تغییراتی که شخص سوم توی پردازنده‌های گرافیکی ایجاد می‌کنه یک روش معموله که توسط کمپانی‌ها انجام میشه. اما کلاهبردارها هیچوقت از این قطار عقب نمی‌مونن و با تغییراتی که در برخی از کارت گرافیک‌ها ایجاد می‌کنن می‌تونن باعث ضرر و زیان زیادی به کاربرها بشن. اخیراً گزارشی مبنی بر این منتشر شده بود که گرافیک RTX 4090 داره با قیمت پایین در بازار معامله میشه. به همین ترتیب، یک نوع جدید از کلاهبرداری توسط متخصصان North West Repair کشف شد، جایی که یک گرافیک خریداری شده از آمازون به عنوان یک گرافیک تقلبی با PCB سوخته و یک چیپ کاملاً متفاوت به دست کاربر رسید.

کارت گرافیک ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 تقلبی

North West Repair یک ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 از یک مصرف‌کننده دریافت کرد و گفته شد که کارت گرافیک فقط یک ایراد جزئی داره. وقتی متخصص‌ها گرافیک رو تجزیه و تحلیل کردن، متوجه شدن که گرافیک موجود درون کارت یک گرافیک جایگزین بوده و روی اون AD103-300-A1 نوشته شده که در گرافیک GeForce RTX 4080 استفاده می‌شه. معنی واقعی رنگ کردن گنجشک جای قناری :))))

این همه ماجرا نیست بلکه به نظر میاد فروشنده با خود گرافیک هم کارهایی انجام داده، به همین دلیل هم اجزای گرافیک به شکل عجیبی دوباره مونتاژ شده. علاوه براین‌ها یک کانکتورهای برق آب شده و PCB شکسته هم داشته. چیزی که به نظر متخصصان به عنوان “یک تعمیر کوچک” بود، به چیزی بسیار متفاوت تبدیل شد. خصوصاً با توجه به اینکه این کارت گرافیک تقلبی از یک بازار آمریکایی خریداری شده بود.

در همین راستا باید به این خبر هم اشاره کنیم که در یک مورد دیگه، گزارش شده که یک شرکت چینی کارت‌ گرافیک‌هایی طراحی کرده که دارای گرافیک‌های NVIDIA GeForce RTX 40 هستن، همراه با یک طراحی کاملاً غیررسمی و در عین حال جالب. 

فروش کارت گرافیک‌های NVIDIA RTX 4090M و RTX 4080M در چین آغاز شد

کارت گرافیک‌های NVIDIA RTX 4090M و RTX 4080M

در این مورد، فروشنده‌های چینی توی Goofish کارت گرافیک‌های NVIDIA GeForce RTX 4090M و GeForce RTX 4080M رو با طراحی سفید و بنفش عجیب‌وغریبی می‌فروشن.

 در زمینه عملکرد، انتظار می‌رفت که نسبت به همتایان دسکتاپ یک کاهش قابل توجه داشته باشیم، چرا که GeForce RTX 4090M دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ست که کاهش قابل توجهی نسبت به ۲۴ گیگابایت دسکتاپ داره. با این حال، لیست قیمت‌های چینی گرافیک‌های “تغییر یافته” رو با GeForce RTX 4070 و RTX 4070 Ti از NVIDIA مقایسه می‌کنه، بنابراین مقایسه تا حدی منصفانه به نظر میاد.

  • دسکتاپ RTX 4090 – چیپ AD102 / 16384 هسته / ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X / 384 بیت / ۴۵۰ وات
  • دسکتاپ RTX 4080 – چیپ AD103 / 9728 هسته / ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6X / 256 بیت / ۳۲۰ وات
  • لپ‌تاپ RTX 4090 – چیپ AD103 / 9728 هسته / ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 / 256 بیت / ۱۲۰ وات
  • لپ‌تاپ RTX 4080 – چیپ AD104 / 7424 هسته / ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 / 192 بیت / ۱۱۰ وات

در زمینه قیمت، کارت گرافیک RTX 4090M دسکتاپ با قیمت شگفت‌انگیز حدود ۱۳,۸۰۰ یوان یا حدود ۱۹۰۰ دلار آمریکا به فروش می‌رسه، اما این احتمالاً یک لیست تقلبیه. با این حال، گرافیک RTX 4080M دسکتاپ با حدود ۴۰۰۰ یوان یا ۵۵۵ دلار آمریکا به فروش می‌رسه که پیشنهاد جالبی به نظر میاد. به هر حال  ما هیچکدوم از این نسخه‌ها رو به مصرف‌کنندگان پیشنهاد نمی‌کنیم، چون هیچ گارانتی خاصی ندارن و بسیار احتمال داره که به مشکلاتی زیادی بربخورن. برای جلوگیری از هر گونه تقلب در صنعت کامپیوتر، به کاربران توصیه میشه که از منابع رسمی برای خرید قطعات کامپیوتر خودشون استفاده کنن و از فروشندگان معتبر با رتبه خوب در بازار کارت گرافیک رو خریداری کنن.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۲ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×