محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

حافظه GDDR7 سامسونگ با سرعت ۳۷ گیگابیت بر ثانیه و ۵۴٪ سریعتر از GDDR6X عرضه خواهد شد

سامسونگ قصد داره ماه آینده حافظه‌های GDDR7 نسل بعدی و سریع خودش رو با سرعت تا ۳۷ گیگابیت بر ثانیه برای گرافیک‌های نسل بعدی معرفی کنه. در این خبر قصد داریم به حافظه GDDR7 سامسونگ بپردازیم. با بنچفا همراه باشید.

 حافظه GDDR7 توسط سامسونگ با سرعت۳۷ گیگابیت بر ثانیه عرضه خواهد شد

به گزارش TechRadar سامسونگ قصد داره حافظه GDDR7 نسل بعدی رو ماه آینده در کنفرانس بین‌المللی مدارات جامد IEEE 2024 در سان فرانسیسکو معرفی کنه. این شرکت یک جلسه با عنوان «یک حافظه ۱۶ گیگابیتی با سرعت ۳۷ گیگابیت بر ثانیه GDDR7 DRAM با بهینه‌سازی PAM3 TRX و کالیبراسیون ZQ» داره که در اون حافظه پیشرفته و جدید خودش رو برای نسل بعدی گرافیک‌ها معرفی خواهد کرد.

سرعت ۳۷ گیگابیت بر ثانیه برای DRAM کمی خنده‌داره. هرچند سامسونگ قصد داره GDDR6W رو با ظرفیت دوبرابر و دی‌رم ۶۴ بیتی معرفی کنه، اما در حال حاضر داره به سمت استاندارد واقعی و نسل بعدی حرکت می‌کنه. الازم به ذکره که سامسونگ حافظه GDDR6 خودش رو با سرعت تا ۲۴ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌ده اما تاکنون فقط سرعت ۲۳.۵ گیگابیت بر ثانیه رو روی کارت گرافیک RTX 4080 SUPER انویدیا دیدیم که قراره هفته آینده معرفی بشه.

حافظه GDDR7 سامسونگ با سرعت 37 گیگابیت بر ثانیه و 54٪ سریعتر از GDDR6X عرضه خواهد شد

چند ماه پیش، سامسونگ اعلام کرد که اونها تونستن به سرعت ۳۶ گیگابیت بر ثانیه با حافظه GDDR7 برسن. بنابراین به نظر میاد که شرکت به دنبال استخراج بیشترین امکانات از ماژول‌های حافظه نسل بعدیه. ما کمی به این سرعت‌های بالاتر شک داریم و نمی‌دونیم تا چه حد قراره در خطوط تولید گیمینگ و GPU هوش مصنوعی نسل بعد دیده بشن. اما می‌تونیم سرعت‌ ۳۲-۳۶ گیگابیت بر ثانیه رو برای نسل آینده گرافیک‌ها انتظار داشته باشیم.

پهنای باند حافظه GDDR7 سامسونگ 

  • پهنای باندی که سرعت ۳۷ گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌ده، در مشخصات پایین اشاره شده:
  • ۵۱۲ بیت – ۲۳۶۸ گیگابایت بر ثانیه (۲.۳ ترابایت بر ثانیه)
  • ۳۸۴ بیت – ۱۷۷۶ گیگابایت بر ثانیه (۱.۷ ترابایت بر ثانیه)
  • ۳۲۰ بیت – ۱۴۸۰ گیگابایت بر ثانیه (۱.۵ ترابایت بر ثانیه)
  • ۲۵۶ بیت – ۱۱۸۴ گیگابایت بر ثانیه (۱.۲ ترابایت بر ثانیه)
  • ۱۹۲ بیت – ۸۸۸ گیگابایت بر ثانیه
  • ۱۲۸ بیت – ۵۹۲ گیگابایت بر ثانیه

حافظه GDDR7 همچنین باعث افزایش ۲۰٪ کارایی خواهد شد و این موضوع برای گرافیک‌هایی که مصرف برق بالایی دارن عالیه. گفته شده که DRAM GDDR7 سامسونگ شامل فناوری بهینه‌سازی شده‌ای برای بارهای کاری با سرعت بالاست و همچنین گزینه‌هایی برای محصولات با مصرف برق کمتر مثل لپتاپ‌ در نظر گرفته.

برای مهار حرارت، استاندارد حافظه جدید از نوعی اپوکسی (EMC) با هدایت حرارت بالا استفاده خواهد کرد که مقاومت حرارتی رو تا ۷۰٪ کاهش می‌ده. گزارش شده بود که سامسونگ در ماه اوت حافظه GDDR7 رو برای ارزیابی زودهنگام کارت‌های گرافیک بازی نسل بعد برای انویدیا ارسال کرده.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×