اخباراخبار بازی ها

نسل بعدی کنسول XBOX شاید دیرتر از پلی‌استیشن ۶ به بازار عرضه شود 

خبری که در اینترنت داره می‌چرخه میگه که ایکس باکس (کنسول XBOX) نسل بعدی ممکنه در پیشرفت نسبت به پلی‌استیشن ۶ عقب بمونه و شاید هم دیرتر از کنسول سونی وارد بازار بشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید. 


در یه پادکست اخیر، Moore’s Law is Dead درباره چندتا اتفاق جالب پشت صحنه حرف زد، که نشون میده که کنسول نسل بعدی مایکروسافت اخیراً وارد مرحله طراحی شده باشه. تا ماه گذشته، مایکروسافت هنوز هیچ قراردادی برای نسل بعدی با ای‌ام‌دی امضا نکرده در حالی که سونی قراردادهای متعددی برای پس از پلی‌استیشن ۵ امضا کرده بود. به نظر میاد این در هر نسل برای مایکروسافت معمول باشه، چرا که شرکت صبر می‌کنه تا AMD قیمت رو پایین بیاره.

البته این بار، به نظر میاد مایکروسافت جدی‌تر داره برای سیلیکون ایکس باکس نسل بعدیش گشت‌وگذار می‌کنه، چون شرکت تا همین چند وقت اخیر  حتی با ای‌ام‌دی مشورت نکرده بود. با اطلاع از این موضوع، اینتل شروع به پیشنهاد دادن برای تولید سیلیکون کنسول کرد، به نظر میاد قیمت‌های بسیار پایین و تمام ظرفیت کارخانه‌های خودش رو پیشنهاد داده. اینتل این فرصت رو به عنوان یک فرصت بزرگ برای نجات آرک و کارخانه‌های خودش دیده.

نسل بعدی کنسول XBOX شاید دیرتر از پلی‌استیشن ۶ به بازار عرضه شود 

احتمالا کنسول ایکس باکس (XBOX) پس از سونی پلی ایتیشن ۶ عرضه خواهد شد

هنوز مایکروسافت با هیچکس برای کنسول XBOX  نسل بعدی‌ قراردادی امضا نکرده ولی Moore’s Law is Dead فکر می‌کنه احتمالاً شرکت دوباره با ای‌ام‌دی همکاری خواهد کرد. ولی به نظر میاد که مایکروسافت از نظر \یشرفت در سااخت و تولید کنسول از سونی و پلی‌استیشن ۶ عقب باشه و به‌دلیل این تاخیر، شاید کنسول به تازگی به مرحله طراحی وارد شده باشه. این ممکنه باعث بشه مایکروسافت کنسول رو دیرتر از سیستم نسل بعدی سونی عرضه کنه یا اینکه مایکروسافت کنسول جدید خودش رو با شناب وارد بازار کنه تا از رقیب اصلی خودش یعنی سونی جا نمونه.

هر چند که ممکنه پردازنده‌های کنسول جدید مایکروسافت از پردازنده‌های اینتل استفاده کنن. اما واقعاً هیچ چیزی تایید نشده و ما باید همه چیز رو تا زمانی که کنسول رسماً معرفی شده و مشخصاتش اعلام بشه صبر کنیم.

در حال حاضر خیلی اطلاعاتی درباره کنسول نسل بعدی یعنی XBOX وجود نداره. در ماه‌های آینده می‌تونید اخبار مربوط به کنسول XBOX جدید مایکروسافت و پلی استیشن ۶ سونی رو از بنچفا دنبال کنید. 

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×