محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

عملکرد پردازنده Ryzen 7 8700G در هوش مصنوعی با اورکلاک حافظه DDR5

بنچمارک‌های جدیدی از پردازنده Ryzen 7 8700G منتشر شده که در ادامه نتایجش رو می‌بینید. این چیپ با گرافیک Radeon 700M ترکیب شده و تو تستا نشون داده که با یه حافظه DDR5 سریع میتونه تو برنامه‌های خاصی مثل هوش مصنوعی نتایج بهتری ارائه بده. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


Ryzen 7 8700G آخرین چیپ Zen 4 محسوب میشه که یک GPU Radeon 700M داخلی داره. این چیپ در بازی (Full HD) از خودش قابلیت گرافیکی قدرتمندی نشون داده و با حافظه DDR5 سریع میتونه عملکردش رو ارتقا بده. آزمایشات اخیر در زمینه اورکلاک نشون میده که این چیپ میتونه با افزایش فرکانس حافظه بهترین نتایج رو بگیره.

نتایج تست پردازنده Ryzen 7 8700G در حالت اورکلاک حافظه

یکی از کاربرهای انجمن Overclock.net با نام «safedisk» اخیراً نتایج تست‌های اورکلاک خودش رو به اشتراک گذاشته. اون به سرعت حافظه DDR5-7800 C36 با حافظه G.Skill 16 گیگ رم رسیده و فرکانس حافظه رو ۱۵٪ بالا برده (DDR5-9000). تایمینگ‌ها هم بهبود پیدا کردن (۳۶-۵۱-۴۹-۵۵) و ولتاژ حافظه هم به ۱.۶۵ ولت افزایش پیدا کرده – که خیلی از ما شاید اونو برای استفاده روزانه مناسب ندونیم.
اون تونسته فرکانس FCLK رو در ۲,۵۰۰ مگاهرتز حفظ کنه، بدون هیچ اشتباهی و در نتیجه «نتایج خیلی خوبی» در زمینه بنچمارک به دست بیاره. Safedisk عملکرد اکستریم خودش رو با بنچمارک حافظه یکپارچه AIDA64 ارزیابی کرده و در عملکرد خواندن، نوشتن و کپی به ترتیب ۷۹ گیگابایت در ثانیه، ۱۲۶ گیگابایت در ثانیه و ۱۰۵ گیگابایت در ثانیه با تاخیر ۵۲.۲ نانوثانیه رسیده.

عملکرد پردازنده Ryzen 7 8700G در هوض مصنوعی با اورکلاک حافظه DDR5

لطفاً توجه کنید که سری APU 8000G ام‌دی تنها با کیت‌های حافظه DDR5-5200 سازگاری داره. دستاوردهای اورکلاک Safedisk به همین دلیل تحسین‌برانگیزه و بدون شک نیاز به یک نمونه با کیفیت بالا از APU داره. متاسفانه جزئیاتی در مورد بنچمارک‌ها یا موارد استفاده واقعی فراهم نشده.

قابل ذکره که بافرهای حافظه بزرگتر و سریع‌تر می‌تونن به طور قابل‌توجهی عملکرد الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی رو بهبود ببخشن. یک کاربر به اسم X اخیراً آزمایشاتی انجام داده تا به اندازه فرکانس‌های بالاتر حافظه سیستم، مقیاس‌پذیری عملکرد Ryzen 7 8700G رو ارزیابی کنه. نتایج نشون داده که در بنچمارک Inference AI Procyon افزایش ۱۵٪ در عملکرد GPU یکپارچه APU و در GIMP با Stable Diffusion، به ویژه با استفاده از پروفایل اورکلاک ام‌اس‌آی (DDR5-7600 C38)، بهبود ۴٪ به دست اومده.

بنچمارک Procyon شامل شش مدل شبکه عصبی میشه: MobileNet V3 ،Inception V4 ،YOLO V3 ،DeepLab V3 Real-ESRGAN و ResNet 50. همچنین، GIMP با استفاده از افزونه Stable Diffusion تست شده تا سرعت برنامه در تولید تصاویر هوش مصنوعی جدید رو ارزیابی کنه.

در این مطلب به عملکرد پردازنده Ryzen 7 8700G در هوش مصنوعی پرداختیم. پردازنده Ryzen 7 8700G در حال حاضر با قیمت ۳۲۹ دلار در دسترسه و نتایج اورکلاک Ryzen 7 8700G APU ممکنه به طور طبیعی با تنظیمات مختلف کاربران متفاوت باشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×