اخباراخبار تکنولوژیاخبار سخت افزار

به زودی فناوری Super Resolution مجهز به هوش مصنوعی برای همه برنامه‌های ویندوز در دسترس قرار می‌گیرد

مایکروسافت در حال کار روی اضافه کردن فناوری Super Resolution به برنامه‌ها ویندوزه. فناوری Super Resolution به معنای واقعی صحنه گیم رو متحول کرده و به بازیکنان این فرصت رو میده تا تجربه بسیار بهتری از بازی داشته باشن. حتی اگه این به معنای آسیب زدن به تصاویر باشه. این نوآوری همچنین به توسعه‌دهندگان بازی این امکان رو می‌ده تا عناوینی رو منتشر کنن که ممکنه بدون این فناوری‌ها به سختی اجرا بشن یا نیاز به سخت افزار قدرتمند یا گرون قیمت دارن. مخصوصاً وقتی با ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی پرتو یا ردیابی مسیر سروکار دارن. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


مایکروسافت ظاهراً در حال بررسی ایده‌ای برای ترکیب فناوری‌های ارتقاء مقیاس برای برنامه‌هاست، همونطور که در نسخه داخلی ویندوز ۱۱ نسخه ۲۴H2 کشف شد. ظاهراً این ویژگی پنهانه، اما برخی از کاربران تونستن به سرعت مرجعی این تکنولوژی رو پیدا کنن و و اون رو فعال کردن.

این ویژگی قراره در بخش تنظیمات System → Display → Graphics قرار بگیره، جایی که کاربران می‌تونن انتخاب کنن که «Auto Super Resolution» رو فعال کرده یا این تنظیمات را در هر برنامه به‌طور دستی تغییر بدن. طبق گزارش، این ویژگی ظاهراً روی هسته‌های NPU/AI اجرا می‌شه، که باید شامل هسته‌های تنسور GPU هم باشه.

به زودی فناوری Super Resolution مجهز به هوش مصنوعی برای همه برنامه‌های ویندوز در دسترس قرار می‌گیرد

درک پتانسیل چنین فناوری برای برنامه های ویندوز دشواره، اما اولین چیزی که به ذهن می‌رسه استفاده از پخش‌کننده‌های رسانه‌هاست. به‌جای تکیه بر ساخت‌های اپلیکیشن ویژه که از فناوری‌های Super Resolution مانند RTX Video Super Resolution یا FidelityFX Super Resolution استفاده می‌کنن، تنها کاری که کاربران باید انجام بدن اینه که Super Resolution رو برای کل برنامه فعال کنن.

به زودی فناوری Super Resolution مجهز به هوش مصنوعی برای همه برنامه‌های ویندوز در دسترس قرار می‌گیرد

علاوه‌بر این، چنین تنظیماتی رو میشه برای بازی‌ها هم اعمال کرد و به‌طور کلی به کاربران اجازه می‌ده چیزی شبیه به Radeon Super Resolution رو فعال کنن، یک ارتقاء کیفیت تصویر برای طیف وسیع‌تری از بازی‌ها که هرگز پشتیبانی فنی رسمی ارتقاء مقیاس و این فناوری رو دریافت نمی‌کنن (بازی‌های یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل).
این ویژگی اکنون در بیلد ۲۴H2 ویندوز ۱۱ وجود داره که قراره اواخر امسال منتشر بشه. تاریخ دقیق تأیید نشده و همچنین تأیید نشده که آیا این ویژگی واقعاً قبل از انتشار به نسخه عمومی راه پیدا می‌کنه یا خیر.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×