محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

مدیرعامل انویدیا امیدوار است که ارزش هوش مصنوعی تا پنج سال آینده به دو تریلیون دلار برسد

مدیر عامل انویدیا به‌تازگی در همایش سراسری دولت‌ها در دبی حضور داشت و در این مراسم درباره ارزش هوش مصنوعی سخنرانی کرد. در طی این رویداد جنسن هوآنگ (Jensen Huang) اهمیت هوش مصنوعی برای آینده اقتصاد جهانی رو بیشتر از همیشه برجسته کرد. تا آخر این خبر سخت افزاری با بنچفا همراه باشید. 


ارزش هوش مصنوعی تا پنج سال آینده به دو تریلیون دلار خواهد رسید

مدیرعامل انویدیا تأکید بسیار زیادی بر این داشت که کشورها باید یک «زیرساخت هوش مصنوعی قوی» داشته باشن و ادعا کرده که در آینده مسابقه بزرگی در این زمینه برگزار خواهد شد. تأثیر فعلی هوش مصنوعی در بازارها فقط یک شروع بسیار ضعیفه و انسان در آینده بسیار بیشتری از این فناوری استفاده خواهد کرد. با این حال، لازم به ذکره که هوش مصنوعی در سطح جهانی هم  تأثیر بزرگی داره و این واقعیت توسط مدیرعامل انویدیا، یعنی جنسن هوآنگ (Jensen Huang)، هم بیان شد. آقای هوانگ ادعا می‌کنه این امر برای کشورها ضروریه و دولت‌ها باید زیرساختی رو برای پیشرفت هوش مصنوعی بسازن، چون مدت زمان زیادی نمی‌گذره که هوش مصنوعی نقش مهمی در تعیین اقتصاد و توسعه ملی ایفا کنه.

جنسن هوآنگ - مدیرعامل انویدیا

بقیه‌ی کار، واقعاً به عهده‌ی خود کشورها خواهد بود. اونها باید شروع به کار کنن، صنعت رو فعال کنن، زیرساخت‌ها رو بسازن و هر چه سریع‌تر به استقابل این فناوری برن.

تعدادی هستن که سعی می‌کنن مردم رو درباره این فناوری جدید بترسونن و این تکنولوژی رو مبهم جلوه بدن. همچنین دیگران رو تشویق می‌کنن که هیچ کاری در مورد این تکنولوژی نکنن و به اونها برای انجام کار اعتماد کنن. من فکر می‌کنم این اشتباهه.

جنسن هوآنگ – مدیرعامل انویدیا

ممکنه بعضیا ادعا کنن که این جملات فقط برای سود شرکته، ولی من با جنسن موافقم. توانمندی‌هایی که هوش مصنوعی به صنعت آورده فقط آغاز کاره و مقدار اتوماسیونی که در یک دوره زمانی محدود دیدیم، نشون می‌ده که این فناوری پتانسیل زیادی داره. اما حالا ضروری شده که رهبران جهانی یک زیرساخت هوش مصنوعی مستقل اتخاذ کنن، چرا که مسابقه فناوری خیلی سریع‌ خواهد بود و تأثیر زیادی بر توسعه کشورها خواهد داشت. 

ما در آغاز این دوره جدید هستیم و آینده نشون می‌ده یک تریلیون دلار ارزش پایگاه نصب شده در دیتاسنترهای دنیا و در طول ۴-۵ سال آینده به دو تریلیون دلار دیتاسنتر میرسه که نرم‌افزارها رو در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کنه و همه اینها به سرعت پیشرفت می‌کنن. این معماری برای شتاب دادن به محاسبات طراحی شده.

جنسن هوآنگ – مدیرعامل انویدیا

زیر ساخت هوش مصنوعی برای کشورها

بیاید به قسمت جذاب‌تر برسیم، به ویژه برای انویدیا به عنوان یک شرکت تجاری. جنسن میگه اگر بخوایم هوش مصنوعی سریع، کارآمد و اقتصادی داشته باشیم که «محاسبات همگانی» راه صحیحی برای رهبری نیست. او این موضوع رو با نشون دادن اینکه محاسبات شتاب‌یافته، رشد یا حتی ظهور هوش مصنوعی در بازارها رو تسریع داده، توضیح داد. هوانگ میگه تنها راهی که صنعت می‌تونه به حالت «نسل بعدی» خودش برسه، افزایش اندازه محاسبات شتاب‌یافته‌ست، که نیاز به منابع اقتصادی زیاد و سخت‌افزار کارآمد داره که به عنوان ابزارهای کلیدی عمل می‌کنن.

جنسن هوآنگ میگه که بخش دیتاسنتر و ارزش هوش مصنوعی می‌تونه تا پنج سال آینده به ۲ تریلیون دلار گسترش پیدا کنه که در نهایت کاربردهای آینده هوش مصنوعی رو به عنوان مثال هوش مصنوعی تولیدی، پشتیبانی خواهد کرد. این اعداد بی‌شک اصلا طبیعی نیستن ولی با توجه به اینکه بازارها چطور در حال پیشرفت هستن، به نظر میاد که قابل دستیابی باشن. یک واقعیت جالب دیگه اینه که تلاش‌های بسیار جسورانه Sam Altman، مدیرعامل OpenAI برای جلب ۷ تریلیون دلار برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی، حالا بیشتر معقول به نظر میاد چون این فقط آغاز کاره و هوش مصنوعی در آینده دارای کاربردهای خیلی گسترده‌تری خواهد بود و همچنین جزئی حیاتی از زندگی انسانی خواهد شد.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×