محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده Core i9-14900KS با سرعت ۶.۲ گیگاهرتز و مصرف برق بالای ۴۰۰ وات، در ماه مارس عرضه خواهد شد

پردازنده Intel Core i9-14900KS با سرعت ۶.۲ گیگاهرتز و مصرف برق بالای ۴۰۰ وات، قراره در ماه مارس به بازار عرضه بشه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


پردازنده Core i9-14900KS با سرعت ۶.۲ گیگاهرتز و مصرف برق بالای ۴۰۰ وات

این پردازنده محدوده سرعت ویژه‌ای ارائه میده و اولین پردازنده‌ای در دنیاست که از ۶ گیگاهرتز فراتر می‌ره، البته اینتل پیشنهاد می‌کنه قبلش به Core i9-14900K و Core i9-13900KS نگاهی داشته باشید که سرعتشون به ۶ گیگاهرتز رسیده بود. این چیپ آخرین پیشنهاد بالارده در خانواده نسل ۱۴ پردازنده‌های اینتل محسوب میشه و اینتل می‌خواد به‌زودی به سمت پلتفرم جدیدش به اسم LGA 1851 و خانواده پردازنده‌های Arrow Lake-S Desktop کوچ کنه.

پردازنده Core i9-14900KS با سرعت 6.2 گیگاهرتز و مصرف برق بالای 400 وات، در ماه مارس عرضه خواهد شد

چند روز پیش، مشخصات کامل پردازنده Intel Core i9-14900KS از OCCT مشخص شد. این اطلاعات نشون میده این پردازنده همون ۲۴ هسته و ۳۲ رشته با ۸ هسته اصلی و ۱۶ هسته فرعی (E-Core) رو داره. ۳۶ مگابایت کش L3 و ۳۲ مگابایت کش L2 هم ارائه کرده. سرعت پایه‌ایش ۳.۲ گیگاهرتزه ولی سرعت بوستش ۶.۲ گیگاهرتزه. این یعنی که انی پردازنده سریع‌ترین پردازنده‌ی دنیاست! سرعتش حتی ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر از Core i9-13900KS و Core i9-14900K عنوان شده.

پردازنده Core i9-14900KS با سرعت 6.2 گیگاهرتز و مصرف برق بالای 400 وات، در ماه مارس عرضه خواهد شد

این پردازنده برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده، ولی با مصرف برقی که به ۴۱۰ وات و دماهایی که به بالای ۱۰۰ درجه می‌رسه، دست کم به یک سیستم خنک‌کننده خوب (خنک‌کننده مایع ۴۲۰ میلی‌متری یا کاستوم واترکولینگ) برای خنک کردن این CPU و یه منبع تغذیه مناسب نیاز دارید. برای اونایی که دوست دارن این چیپ رو اورکلاک کنن، به‌نظر میاد باید از LN2 استفاده کنن. با توجه به اینکه Core i9-14900KS یه چیپ بین شده‌ست، قطعاً مورد توجه افراد اوورکلاکینگ حرفه‌ای قرار می‌گیره که سعی می‌کنن رکوردهای جهانی قبلی‌شون با Core i9-14900K رو بشکنن.

تا الان Core i9-14900K تونسته سرعت ۹.۱ گیگاهرتز رو ببینه که خودش یه نتیجه قابل توجهه، ولی انتظار میره Core i9-14900KS کمی بهتر عمل کنه. شاید به سرعت ۹.۵ گیگاهرتز برسه، یا حتی به ۱۰ گیگاهرتز.

زمان عرضه پردازنده Core i9-14900KS

Core i9-12900KS در ۵ آوریل ۲۰۲۲ عرضه شد و Core i9-13900KS هم در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۳. بر اساس منابع قابل اطمینان ما، اینتل قراره Core i9-14900KS رو در میانه مارس ۲۰۲۴ عرضه کنه. پردازنده ۱۴۹۰۰KS یه پردازنده محدود به سرعت ۶.۲۰ گیگاهرتزه، ولی هنوز نمیشه تایید کرد که آیا زودتر به یه فروشنده یا رسانه خاص عرضه میشه یا نه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×