محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت رسمی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7700 XT به ۴۱۹ دلار کاهش یافت

قیمت رسمی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7700 XT کاهش پیدا کرد. این پردازنده گرافیکی با قیمت ۴۱۹ دلار در دسترس قرار گرفت. حالا پس از چمد ماه از عرضه این کارت شاهد کاش قیمت جهانی اون هستیم. درست همونطور که پیش بینی کرده بودیم. تا آخر این خبر سخت افزار با بنچفا همراه باشید.


قیمت کارت گرافیک AMD Radeon RX 7700 XT

چند ماه پس از عرضه‌، AMD رسماً قیمت GPU محبوب Navi 32 خودش یعنی Radeon RX 7700 XT رو به ۴۱۹ دلار کاهش داده.

AMD Radeon RX 7700 XT به عنوان یک انتخاب با ارزش نسبت به Radeon RX 7800 XT در نظر گرفته می‌شد، چون هر دو کارت از نظر قیمتی با هم ۵۰ دلار فاصله داشتن. کارت گرافیک RX 7700 XT با قیمت پیشنهادی ۴۴۹ دلار و RX 7800 XT با قیمت پیشنهادی ۴۹۹ دلار عرضه شده بود.

با این وضع، AMD تصمیم گرفته که به کارت گرافیک RX 7700 XT یک فرصت دیگه بده و قیمت اون رو به مقدار ۳۰ دلار کاهش داده. هرچند که کاهش قیمت زیاد نیست، اما اختلاف قیمتی بین ۷۸۰۰ XT و ۷۷۰۰ XT حالا ۸۰ دلار محسوب میشه و ممکنه کاربران رو  به انتخاب نسخه با قیمت پایین‌تر سوق بده. در ادامه برخی از ویژگی‌های اصلی کارت گرافیک GPU Radeon RX 7700 XT اومده:

ویژگی‌های کارت گرافیک Radeon RX 7700 XT

  • عملکرد خالص – عملکرد بیشتر در بازی‌های محبوب.
  • تکنولوژی AMD Fluid Motion Frames که مبتنی بر درایورهاست، تعداد فریم بر ثانیه رو افزایش میده و بهبود عملکرد قابل توجهی ارائه می‌کنه همچنین باعث تجربه بهتر هزاران بازی شده. 
  • تکنولوژی AMD HYPR-RX عملکرد فناوری AMD Fluid Motion Frames و AMD Radeon Super Resolution (RSR) AMD Radeon Boost و AMD Anti-Lag رو ساده‌تر و تأثیر افزایش عملکرد رو بیشتر کرده تا کاربران بتونن به سادگی پرفورمنس رو در بازی‌ها به حداکثر برسونن.
  • آینده‌نگری- کارت‌ گرافیک‌های سری AMD Radeon RX 7000 پشتیبانی از DisplayPort 2.1 نسل بعدی رو برای اجرای بازی‌های بیشتر در آینده فراهم می‌کنن.
ایسوس کارت‌ گرافیک‌های Radeon RX 7700XT/7800XT DUAL را معرفی کرد

کارت گرافیک AMD Radeon RX 7700 XT دارای یک GPU Navi 32 XL کمی ضعیف شده شامل ۵۴ واحد محاسباتی RDNA 3 میشه که ۳۴۵۶ هسته داره. کلاک این هسته‌ها تا ۲۵۴۴ مگاهرتز میرسه و عملکرد محاسباتی FP32 تا ۳۵ TFLOP رو ارائه می‌ده. این GPU همچنین دارای ۵۴ هسته شتاب‌دهنده RT و ۱۰۸ هسته هوش مصنوعی و ۹۶ ROP میشه. TBP  این کارت نزدیک به ۷۸۰۰ XT مشخص شده و با توان ۲۴۵ وات در دسترس قرار گرفته که بیشتر از نسل قبلی خودشه.

مشخصات حافظه این کارت گرافیک شامل ۱۲ گیگابایت VRAM با سرعت تا ۱۸ گیگابیت بر ثانیه در یک رابط ۱۹۲ بیتی گسترده‌ست. این GPU همچنین دارای ۴۸ مگابایت حافظه کش Infinity Cache نسل دومه. از این کارت گرافیک می‌تونید انتظار داشته باشید که تمامی ویژگی‌های جدید رو از جمله رمزگذاری سخت‌افزار AV1 و DisplayPort 2.1 و HDMI 2.1 داشته باشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×