محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

قیمت کامپیوتر کوچک NUC ایسوس مشخص شد: همراه با پردازنده‌های Core Ultra

ایسوس کامپیوتر کوچک NUC 14 Pro و NUC 14 Pro+ جدید خودش رو معرفی کرد. اینها اولین NUCهای این شرکت محسوب میشن. یعنی اولین محصولاتی از زمانی که مجوز غیر انحصاری از اینتل برای تولید دریافت کرد. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


NUCها جایگاه خودشون رو در بازار دارن. خوشبختانه، ایسوس بیش از حد مشتاق دریافت مشعل از اینتل بود تا کامپیوترهای NUC رو زنده نگه داره. ایسوس این دستگاه رو قبلا در نمایشگاه CES 2024 یعنی در ماه ژانویه رونمایی کرده بود. اما سرانجام پیکربندی و قیمت NUC 14 Pro و NUC 14 Pro+ که توسط جدیدترین پردازنده‌های Meteor Lake اینتل طراحی شدن رو به اشتراک گذاشت.

قیمت NUCهای جدید ایسوس مشخص شد

قیمت NUCهای جدید ایسوس مشخص شد

NUC 14 Pro در یک شاسی بلند و باریک با دهانه ۲.۵ اینچی موجود شده. تفاوت قیمت بین یک شاسی و شاسی دیگه به ۵ دلار می رسه. با این حال، هر SKU گزینه‌ای برای هردو مدل کیس نداره. برخی از اون‌ها فقط در یک پیکربندی عرضه شدن. 

قیمت کامپیوتر کوچک NUC ایسوس

ایسوس در حال حاضر NUC 14 Pro رو با پنج پردازنده مختلف به فروش می‌رسونه. SKU سطح پایه تنها مدلیه که از تراشه Meteor Lake استفاده نمی‌کنه. در عوض، دارای پردازنده Core 3 100U  یعنی از نسل (Raptor Lake) و با قیمت ۳۹۴ دلار به فروش می‌رسه. پردازنده Core Ultra 5 125H و Core Ultra 5 135H (شاسی بلند) به ترتیب ۵۳۵ و ۷۲۹ دلار قیمتگذاری شده. در همین حال، Core Ultra 7 155H و Core Ultra 7 165H (شاسی بلند) به ترتیب ۶۹۴ و ۸۹۹ دلار هزینه خواهند داشت.

کامپیوتر کوچک NUC
کامپیوتر کوچک NUC

NUC 14 Pro+ نسخه رده بالای این دوست و به شما این امکان رو می‌ده بین Core Ultra 5 125H، Core Ultra 7 155H و Core Ultra 9 185H انتخاب کنید. با این حال، ایسوس تنها پرچمدار Core Ultra 9 185H رو معرفی کرده که دارای برچسب قیمتی ۸۶۹ دلاریه و میشه گفت قیمت بالایی داره.

NUC 14 Pro و NUC 14 Pro+ از نظر مجموعه ویژگی ها شباهت هایی دارن. هر دو دستگاه دارای دو اسلات حافظه SO-DIMM DDR5 تا حداکثر ۹۶ گیگابایت هستن. اونها همچنین دو رابط M.2 دارن: یکی M.2 2280 PCIe 4.0 x4 و دیگری M.2 2242 PCIe 4.0 x4. اتصالات بی سیم شامل Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۳ هستن.

قسمت جلوی شاسی یک پورت USB 3.2 Gen 2×2 Type-C و دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A داره. پنل پشتی دارای دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A، یک پورت قدیمی USB 2.0 Type-A، دو پورت HDMI 2.1 و یک پورت اترنت ۲.۵ گیگابیتیه.

قیمت NUCهای جدید ایسوس مشخص شد

در آخر باید اشاره کنیم که درسته ایسوس قیمت NUC 14 Pro و NUC 14 Pro+ رو اعلام کرده. اما این دستگاه‌ها در حال حاضر برای سفارش در دسترس نیستن. زمان در دسترس قرار گرفتن اونها همچنان نامشخصه چون شرکت تأیید نکرده که چه زمانی می‌تونیم NUCهای جدید رو خریداری کنیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×