محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

پردازنده‌ اینتل Core i9-14900KS به فرکانس ۶.۲ گیگاهرتز می‌رسد

پردازنده‌ Core i9-14900KS اینتل قبل از عرضه در اختیار بعضی از خریداران قرار گرفته و به نظر می‌رسه این پردازنده یک هیولای ولتاژ سنگین محسوب میشه. در ادامه قصد داریم به نتایج تست پردازنده‌ اینتل Core i9-14900KS بپردازیم. با بنچفا همراه باشید.


پردازنده Intel Core i9-14900KS ولتاژ بسیار زیاد و دیوانه‌کننده در کنار سریع‌ترین سرعت کلاک دنیا یعنی فرکانس ۶.۲ گیگاهرتز داره و برای خنک‌کاری به یک سیستم کولینگ بسیار قدرتمند نیاز پیدا می‌کنه.

دسترسی به Intel Core i9-14900KS پیش از عرضه رسمی

کاربر، pakhtunov، در انجمن‌های overclock.net و Special Edition گفته که پردازنده Intel Core i9-14900KS رو قبل از عرضه جهانی خریداری کرده. اون موفق به خرید دو سی پی یو نشده و یک پردازنده برای تست در اختیار داره. کاربر دیگه‌ای در همین فروم‌های سخت افزاری پاسخ داده و گفته که چطور پردازنده رو دریافت کرده و قصد داره امروز اون رو نصب و تست کنه.

پردازنده‌ اینتل Core i9-14900KS

به‌نظر می‌رسه خرده‌فروشان در سرتاسر ویتنام خیلی به تحریم‌های شرکت‌ها اهمیتی نمیدن. چون کاربر I_Leak_VN هم تصاویری از چندین CPU 14900KS که در قفسه ها قرار دارن و آماده فروش هستن رو منتشر کرده.
بنابراین با بازگشت به پردازنده کاربر OCN، پردازنده Core i9-14900KS در هنگام عرضه یک تراشه سریع و با بالاترین کلاک روی کره‌زمین خواهد بود. این پیکربندی مشابه پردازنده Core i9-14900K همین خانواده‌ست. یعنی با ۲۴ هسته (۸ هسته P + 16 هسته الکترونیکی)، ۳۲ رشته، ۳۶ مگابایت L3 و ۳۲ مگابایت کش L2 عرضه میشه. همچنین می‌شه به سرعت کلاک هر هسته برای این تراشه اشاره کرد که در حداکثر ۳ هسته P، فرکانس ۶.۲ گیگاهرتز و ۵.۹ گیگاهرتز در تمام هسته‌ها رتبه‌بندی شده. E-Coresها با فرکانس ۴.۶ گیگاهرتز در ۳ هسته و ۴.۵ گیگاهرتز در تمام هسته‌ها کار می‌کنن.

  • ۱۴۹۰۰KS 3 P-Core: فرکانس بوست ۶.۲ گیگاهرتز
  • ۱۴۹۰۰KS 3 E-Core: فرکانس بوست ۵.۹ گیگاهرتز
  • ۱۴۹۰۰KS All P-Core: فرکانس بوست ۴.۶ گیگاهرتز
  • ۱۴۹۰۰KS All-Core: فرکانس بوست ۴.۵ گیگاهرتز

فرکانس ۶.۲ گیگاهرتز برای پردازنده Intel Core i9-14900KS ثبت شد

برای دستیابی به چنین فرکانس‌های بالایی، به‌نظر می‌رسه اینتل ولتاژ Core i9-14900KS رو به اوج خودش رسونده که به طور پیش‌فرض روی ۱.۵ ولت تنظیم نشده و با TDP PL1 به اندازه ۱۵۰ وات و رتبه PL2 بالای ۲۵۳ وات عرضه میشه. Intel Core i9-14900KS همچنین باید یک تراشه بسیار قدرتمند باشه، به همین دلیله که میشه این کلاک، ولتاژ و محدودیت‌های زیاد رو حفظ کنه. CPU پیش‌فرض ۱۴۹۰۰K با ولتاژ، محدودیت‌های توان و دماهای بالاتر به‌خوبی مدیریت نمی‌شد و این می‌تونه مشکلات پایداری متفاوتی در بازی‌ها و برنامه‌ها ایجاد کنه.

علاوه‌بر این، همونطور که اشاره شد این پردازنده برای خنک شدن نیاز به یک سیستم کولینگ قوی داره. این تست‌ها هم که در این خبر به اون‌ها پرداختیم همه کار خنک‌سازی رو با برداشتن IHS پردازنده و کولینگ مستقیم انجام دادن که تونستن به این فرکانس برسن.

نتیجه امتیاز در این تست SP 102 ثبت شده که کیفیت سیلیکون رو نشون می‌ده. برای P-Cores و E-Cores به طور جداگانه، به ترتیب امتیاز ۱۲۰ و ۶۷ ثبت شد. در حال حاضر امتیاز ۱۲۰ SP برای P-Cores یک امتیاز عالی محسوب میشه چون نشان می دهد که این هسته ها با بیشترین توان در حال کار هستن در حالی که امتیاز ۶۷ SP برای E-Cores قطعا پایین تره و باید بررسی بشه که آیا اینتل روی P- تمرکز کرده یا خیر.

پردازنده‌ اینتل Core i9-14900KS

زمان عرضه و قیمت پردازنده Intel Core i9-14900KS

Intel Core i9-14900KS در ۱۳ مارس یعنی چند روز آینده عرضه رسمی میشه. انتظار می‌ره کها ین CPU مشابه Core i9-13900KS قیمتی در حدود ۷۵۰ دلار داشته باشه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۳ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×