محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار سخت افزار

ایسوس از کارت گرافیک RTX 3050 6GB با ۷۰ وات TDP رونمایی کرد

ایسوس از نسخه‌ جدید کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با ۶ گیگابایت VRAM رونمایی کرد. کارت گرافیک RTX 3050 6GB ایسوس طراحی جدیدی (Low profile) داره و برای سیستم‌های کوچک‌تر مناسبه. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


جدیدترین پردازنده گرافیکی انویدیا حالا توسط ایسوس با طراحی جدید و کامپکت عرضه شده. این پردازنده گرافیکی حافظه و سرعت کمتری نسبت به مدل پیش از خودش داره.
ایسوس تصمیم گرفته که یک نوع کوچکتر از GeForce RTX 3050 تازه عرضه شده رو تحت مجموعه BRK عرضه کنه. مدل جدید RTX 3050 برای گیمرهایی که قصد دارن قابلیت‌های RTX رو تجربه کنن، مناسبه. همچنین برای کسانی که در حال حاضر از GeForce GTX 1050 و GTX 1650 استفاده می‌کنن، یک ارتقاء نسلی محسوب میشه. با توجه به مشخصات، ASUS BRK GeForce RTX 3050 با TDP 70 وات و با کاهش‌ مشخصاتی مثل سرعت کلاک و هسته‌های همراه خواهد بود.

کارت گرافیک RTX 3050 6GB ایسوس

ویژگی‌هایکارت گرافیک RTX 3050 6GB ایسوس

ویژگی‌های اصلی عبارتند از:

  • NVIDIA Ampere Streaming Multiprocessors: فناوری جدید Ampere SM تا ۲ برابر توان FP32 رو ارائه میده و راندمان انرژی رو بهبود می‌بخشه.
  • هسته‌های RT نسل دوم: دو برابر توان هسته‌های RT نسل اول، به‌علاوه ری‌تریسینگ و سایه‌زنی همزمان
  • هسته‌های تنسور نسل سوم: با پراکندگی ساختاری و الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند DLSS تا ۲ برابر توان عملیاتی دریافت کنید. این هسته‌ها عملکرد بسیار خوبی در بازی و قابلیت‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کنن.
  • مقاومت در برابر گرد و غبار IP5X برای دوام بهتر نسبت به ورود ذرات پراکنده
  • یاتاقان‌های فن با دوام دوبرابری نسبت بهطرح‌های بلبرینگ آستین
  • طراحی ۲ اسلات و راندمان بالای خنک‌کنندگی برای عملکرد بهتر در در کیس‌های کوچک
  • فناوری Auto-Extreme از اتوماسیون برای افزایش قابلیت اطمینان استفاده می کند.
  • استفاده از GPU Tweak III برای بهینه سازی عملکرد بصری، کنترل های حرارتی و نظارت بر سیستم
کارت گرافیک RTX 3050 6GB ایسوس

در بخش طراحی ASUS، این کارت رو با طراحی جمع‌و‌جور و دو فن و بدون هیچ‌چیز فوق‌العاده‌ای عرضه می‌کنه. کارت گرافیک RTX 3050 6GB سه پورت برای اتصال نمایشگر ارائه میده: DisplayPort 1.4a، HDMI 2.1 و یک پورت DVI-D. این نوع خاص در واقع برای کاربرانی که به دنبال حداقل کارت گرافیک هستن که بتونه بازی‌های جدید رو با کیفیت پایین‌تر اجرا بکنه و همچنین برای کسانی که به دنبال یک گزینه با اندازه کوچک، برای سیستم‌های mini-ITX هستن، مناسبه. با این حال، توجه به این نکته ضروریه که با «کاهش اندازه»، شما کاهش عملکرد رو هم تجربه می‌کنید چون در نهایت این یک مدل با مشخصات رده‌پایین محسوب میشه.

قیمت کارت گرافیک RTX 3050 6GB ایسوس

ایسوس قیمت مدل‌های جدید BRK رو فاش نکرده، اما این مدل‌ها در جایی تحت مدل‌های دوگانه ASUS با قیمت حدود ۱۸۰ دلار عرضه خواهند شد. لازم به ذکره که ایسوس دو نوع مختلف GeForce RTX 3050 6GB BRK رو عرضه می‌کنه که مدل OC دارای کلاک بوست پیش فرض بالاتریه.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

‫۴ نظر

    1. اگر تنظیمات ریتریسینگ بالا نباشه همه بازیارو با تنظیمات بالا روی فول اچ دی ۶۰ فریم می ده. فقط رزیدنت اویل ویلیج ویرم ۸ گیگ می خواد. اگر کارت دست دوم می خوای و ریتریسینگ نمی خوای RX580/590 8gb بهترن. الان دیگه خیلی بازیا کم کم ویرم ۸ می خوان. اگر تنظیمات ریتریس بدی با DLSS می تونی پلی بدی ۶۰ فریم(بالاترین تنظیمات گرافیکی) بجز سایبرپانک اورد درلیو مد که ۱۵ فریم می گیری روی DLSS پرفورمنس و برای ۶۰ فریم ۳۰۸۰ می خواد.(سنگین ترین بازیه تاریخه با اختلاف) اگر دست دوم می خوای برای ریتریس کارت ۲۰۶۰ معمولی ۶ گیگه یا ۲۰۶۰s 8gb با همین قیمت می شه گرفت خیلی قویترن ۲۰۶۰ معمولی از ۳۰۵۰ معمولی هم قویتره چه برسه ۲۰۶۰s در برابر ۳۰۵۰ ۶gb دون کلاک شده

  1. هم قیمت ۳۰۵۰ ۶gb های معمولیه فقط برای mini itx یا سیستمایی که UPS دارن خوبه مگرنه همون مدلای معمولی ام توی کیسای micro atx جا می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×