اخباراخبار بازی هااخبار سخت افزار

شایعه: پلی‌استیشن ۵ پرو تا ۴۵ درصد رندر سریع‌تر و ۳ برابر عملکرد ردیابی نور بهتری نسبت به مدل پایه ارائه می‌کند

طبق شایعات منتشر شده در فضای مجازی، گفته شده رندر پلی‌استیشن ۵ پرو، حدود ۴۵ درصد سریع‌تر از مدل پایه و عملکرد ردیابی نور (RT) اون تا سه برابر کنسول اصلی خواهد بود. تا آخر این خبر با بنچفا همراه باشید.


رسانه Moore’s Law is Dead در یک ویدیوی جدید در یوتیوب، سندی رو به اشتراک گذاشت که ادعا می‌کنه اطلاعات جدیدی در مورد به‌روزرسانی سخت‌افزار نسل فعلی سونی ارائه می‌ده. این کنسول دارای سه ویژگی کلیدیه که شامل یک پردازنده گرافیکی بهتر با حافظه سریعتره که تا ۴۵٪ رندر سریعتری رو نسبت به مدل پایه ارائه می ده. همچنین معماری ردیابی پرتو بهتری در این مدل وجود داره که باعث تجربه بسیار بهتر کاربر در این بخش میشه.

اطلاعات لو رفته از کنسول پلی‌استیشن ۵ پرو

سند لو رفته پلی‌استیشن ۵ پرو (PlayStation 5 Pro) جزئیات بیشتری در مورد راه حل PlayStation Spectral Super Resolution ارائه می‌کنه. این فناوری ارتقاء مقیاس از PlayStation Machine Learning برای انجام پردازش وضوح فوق العاده روی داده های ورودی برای تولید بافرهای رنگی با حداکثر پشتیبانی فعلی از وضوح ۴K استفاده می‌کنه. به‌روزرسانی‌های برنامه‌ریزی‌شده در این بخش، به پشتیبانی تا رزولوشن ۸K هم اشاره کرده.

در مورد نحوه عملکرد ارتقاء مقیاس پلی استیشن ۵ پرو، این سند میگه نسخه پیشرفته آموزشی ماشینی Temporal Anti-Aliasing با ورودی‌های مشابه NVIDIA DLSS و AMD FSR و با پشتیبانی کامل HDR جایگزین TAAU بومی بازی خواهد شد. این فناوری همچنین از پارامترهای گراف از پیش آموزش دیده استفاده می‌کنه، بنابراین نیازی به آموزش در هر بازی نخواهد داشت و تقریباً از ۲۵۰ مگابایت حافظه استفاده می‌کنه و حدود ۲ میلی ثانیه هم طول می‌کشه تا از ۱۰۸۰p به ۲۱۶۰p ارتقا پیدا کنه.

پلی‌استیشن 5 پرو

این سند فاش شده قانونی به‌نظر می‌رسه، چون برخی از محتویات اون با سایر شایعات پلی‌استیشن ۵ پرو که در چند هفته گذشته به صورت آنلاین منتشر شده بودن، مطابقت داره. اما به هرحال باید تا زمان معرفی رسمی کنسول، صبر کنیم. همونطور که AMD در اوایل این ماه به پشتیبانی ارتقاء مقیاس مبتنی بر هوش مصنوعی برای همه دستگاه‌های گیمینگ خودش اشاره کرد، شکی نیست که این کنسول هم از اون پشتیبانی می‌کنه، اما در نهایت باید تا زمان اخبار و عرضه رسمی این کنسول جدید صبر کنیم تا متوجه بشیم قراره شاهد چه تغییراتی در این دستگاه باشیم.

مهرانا عیسی‌پور

من مهرانا عیسی‌پور هستم، علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و یک geek واقعی. از سال ۱۳۹۶ به‌طور جدی وارد دنیای تکنولوژی شدم و به عنوان خبرنگار و تولیدکننده محتوا با رسانه‌های مختلف همکاری کردم. هدف اصلی من ارتباط مؤثر با مخاطبان است و همراهی انسان‌هایی با علایق مشابه که مایل هستند از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی با تمرکز بر سخت‌افزار کامپیوتر آگاه شوند. در این راستا، من تمام تلاشم را می‌کنم تا اخبار مهم و جذاب را در دسترس همه قرار داده و محتواهای آموزشی و مفیدی را ارائه دهم. من به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیاتم با جامعه تکنولوژی علاقه‌مندم و مایلم تا همه بهترین استفاده را از تکنولوژی‌های روز داشته باشند. اگر شما هم دوست دارید در جریان آخرین تحولات سخت‌افزار باشید و از دنیای تکنولوژی‌ باخبر شوید، در این سفر هیجان‌انگیز همراه من باشید.

یک نظر

  1. مشکل TAAU آرتیفکتای شدید گوستینگه که لبه ی عمق ها شبیه موشن بلیر دیده می شه و عملا توی مو و چمن غیر قابل استفاده است. مشکل بعدی تغییر موقعیت تصویر پشت یک جسم نیمه شفافه وقتی یک شیشه یا دود تکون بخوره یا دوربین تکون بخوره تصویر پشت هم کمی با اون جسم نیمه شفاف مثل آهن ربا تکون می خوره. دلیلش اینه TAA داره به کمک موشن وکتور سمپل ها تمپورال رو روی هم می زاره و مجبوره اسکرین تکسچر رو دستورت کنه. حالا راه حلش چیه? کمک گیری از جی بافر های کاستم. اولن بگم از لحاظ ریاضی اجرای این تئوری به صورت آنبایسد غیر ممکنه پس باید محدودیت هایی براش گذاشت تا قابل اجرا باشه. تنها ایده لیمیتیشن می تونه این باشه که اجسام نیمه شفاف یا ترنسلوسنت در یه بافرهای جدا رندر بشن مثلا ۳ لایه و یک ری کست مدام کست کنه که کدوم لایه جلوعه و کدوم عقب و اون قسمت که دولایه روی همن رو تشخیص بده و تشخیص بده کدوم جلوعه کدوم عقب تا بتونه اونا رو در دولایه جدا ببره. حالا سوال اینجاست وقتی ۱۰۰ تا یا ۱۰۰۰ تا چمن روی یک دشت همدیگرو مسک می کنند می خواد چیکار کنه ۱۰۰۰ تا کاستم بافر بسازه? این تعوری غیر ممکنه اگر ممکن بشه هم همون تمپورال روی یک لایه هست که کیفیت خیلی کم و آرتیفکت بالا می ده مثل همون TAA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×